Pętle autobusowe i tramwajowe
Moderator: Wiliam
Myślę, że częściowe rozwiązanie tego problemu nastąpi poprzez likwidację pętli tam, gdzie się da, ewentualnie zamiany pętli na przystanki przelotowe w taki sposób, żeby się tylko zawracało - co rozwiąże oba powyższe problemy A, no i 250 metrów od pojazdu - czasem chyba samo stanowisko ma ze 100
ŁK
Czy to oznacza, że L29 zlikwidują i 719 wydłużą
Zlikwidowali sklep w Falenicy? Na takim 161 to w Zbójnej Górze będzie musiało powstać pomieszczenie socjalne, a najgorzej może być z liniami lokalnymi.Autobus Czerwon pisze: ↑22 sty 2022, 23:02Nie wiem, ale raczej miasto powinno się wstydzić że dopiero rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury (!) ucywilizuje tę kwestię w 2022 roku (!!) w stolicy kraju znajdującego się w Unii Europejskiej (!!!). Szkoda tylko jeszcze że nie określili długości postoju na krańcu z socjalem, bo znając ZTM, będzie tak super jak na 521 w DS - 8 minut postoju na Szczęśliwicach, gdzie jest cały pusty peron, ekspedycja z pełnym socjalem i sklepy obok pętli, a 28 minut na Falenicy gdzie nie ma nic Ciekawie jest też na 164 - zaledwie kilka (chyba 4) minut postoju na EC Siekierki gdzie jest Toi-toi i dwadzieścia kilka minut na Kępie Okrzewskiej gdzie nie ma nawet tego "luksusu".
-
- Posty: 4070
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nie funkcjonuje w soboty i niedziele, a w dni robocze problem nie występuje, bo długie (pow. 20 minut) postoje są na obu krańcach.ashir pisze: ↑23 sty 2022, 7:30Zlikwidowali sklep w Falenicy?Autobus Czerwon pisze: ↑22 sty 2022, 23:02Nie wiem, ale raczej miasto powinno się wstydzić że dopiero rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury (!) ucywilizuje tę kwestię w 2022 roku (!!) w stolicy kraju znajdującego się w Unii Europejskiej (!!!). Szkoda tylko jeszcze że nie określili długości postoju na krańcu z socjalem, bo znając ZTM, będzie tak super jak na 521 w DS - 8 minut postoju na Szczęśliwicach, gdzie jest cały pusty peron, ekspedycja z pełnym socjalem i sklepy obok pętli, a 28 minut na Falenicy gdzie nie ma nic Ciekawie jest też na 164 - zaledwie kilka (chyba 4) minut postoju na EC Siekierki gdzie jest Toi-toi i dwadzieścia kilka minut na Kępie Okrzewskiej gdzie nie ma nawet tego "luksusu".
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W dni wolne dorzucenie brygady nie powinno być problemem (choć długie postoje 521 to powinno realizować na krańcu WIATRACZNA, a krańca SZCZĘŚLIWICE to nie powinno być wcale...)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jednym z rozwiązań będzie to, że kierowcy będą zjeżdżać na przerwy do pobliskich szkół, urzędów, zakładów pracy, które za drobną opłatą takie pomieszczenie udostępnią. W skrajnych przypadkach zjazd do zajezdni.
Albo np. zmiana systemu pracy:
-kierowca 1 - godz. 6-10 i 14-18,
-kierowca 2 - godz. 10-14 i 18-22.
Możliwości jest mnóstwo, będzie kombinowanie.
Albo np. zmiana systemu pracy:
-kierowca 1 - godz. 6-10 i 14-18,
-kierowca 2 - godz. 10-14 i 18-22.
Możliwości jest mnóstwo, będzie kombinowanie.
180 minut do toalety, to mniej niż 6-10. Poza tym taki przerywany system czasu pracy to dodatkowe koszty - jakieś 25%.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Toalety to dużo mniejszy problem niż pomieszczenie socjalne. Wystarczy stacja benzynowa, sklep itp...
-
- Posty: 4070
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tu nawet nie ma potrzeby dołożenia brygady, wystarczyłoby zrobić krótki postój w Falenicy i długi na Szczęśliwcach. Można to zrobić praktycznie bezkosztowo.
Wg. rozporządzenia toaleta dla kierowcy musi mieć ograniczony dostęp dla osób z zewnątrz.
- vernalisadonis
- Posty: 3058
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
W Wrocławiu bardzo fajne są nowe mini punkty socjalne, które mają mniej więcej 10m2, a tam jest: Ubikacja, ciepła woda, prąd, czajnik, jakieś krzesła, stolik itp.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67115.html
W Warszawie coś takiego powinni postawić np na Nowodworach czy Gwiaździstej. Uważam, że wszystkie punkty socjalne w Warszawie powinny należeć do miasta, a operatorzy powinny się do nich dokładać.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67115.html
W Warszawie coś takiego powinni postawić np na Nowodworach czy Gwiaździstej. Uważam, że wszystkie punkty socjalne w Warszawie powinny należeć do miasta, a operatorzy powinny się do nich dokładać.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
W tekście jest że 14 m2, nie 10m2, ale to szczegół.vernalisadonis pisze: ↑23 sty 2022, 13:39W Wrocławiu bardzo fajne są nowe mini punkty socjalne, które mają mniej więcej 10m2, a tam jest: Ubikacja, ciepła woda, prąd, czajnik, jakieś krzesła, stolik itp.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67115.html
W Warszawie coś takiego powinni postawić np na Nowodworach czy Gwiaździstej. Uważam, że wszystkie punkty socjalne w Warszawie powinny należeć do miasta, a operatorzy powinny się do nich dokładać.
Jak najbardziej powinny powstawać takie obiekty, i to na mniejszych pętlach, takich z 1-2 liniami. Na większych powinny być większe.
Nie rozumiem, dlaczego w ogóle obecnie w Warszawie olano ten temat. W relacji do całości kosztów funkcjonowania komunikacji takie zaplecze socjalne to przecież znikome koszty.
Można zawrzeć umowę na udostępnienie toalety gdy umieszczenie budynku z toaletą jest niemożliwe.Autobus Czerwon pisze: ↑23 sty 2022, 13:07
Wg. rozporządzenia toaleta dla kierowcy musi mieć ograniczony dostęp dla osób z zewnątrz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Na większości krańców umieszczenie takiego domku jak w artykule czy przykładowo takiego jak obecnie na Starym Bemowie czy Niedźwiadku spokojnie jest możliwe. Na niektórych, gdzie jest np. centrum handlowe pewnie da się porozumieć z administratorem tego obiektu i wydzielić pomieszczenie socjalne, toalety wiadomo że tam są. Pytanie czy da się coś takiego wydzielić, jak jest sama stacja benzynowa (np. Ursynów Płn.).
Patrząc na szybko, to może w paru miejscach dałoby się wynająć lokal w istniejącym budynku (np. Bokserska) ale może się okazać, że takich miejsc nie ma za dużo i że prościej postawić ekspedycję. Każdy przypadek będzie trochę inny.
No w każdym razie miasto powinno wreszcie poważnie potraktować temat, który przez lata olewano, a nie starać się go omijać.
Patrząc na szybko, to może w paru miejscach dałoby się wynająć lokal w istniejącym budynku (np. Bokserska) ale może się okazać, że takich miejsc nie ma za dużo i że prościej postawić ekspedycję. Każdy przypadek będzie trochę inny.
No w każdym razie miasto powinno wreszcie poważnie potraktować temat, który przez lata olewano, a nie starać się go omijać.
Czasami podstawienie takiego domku jest niemożliwe z powodu zapisów MPZP albo obostrzeń konserwatorskich. I wtedy będzie już duży kłopot co z tym zrobić.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Święte słowa. Np. na takim Placu Piłsudskiego czy Pl. Trzech Krzyży na to nie ma szans. Pozostaje umowa na korzystanie z toalet w pobliskich instytucjach. Na Pl. Trzech Krzyży kierowcy czasami korzystają z WC w Sheratonie, ale to się odbywa na tzw. krzywy ryj.
Nie wiem, czy hotel zgodziłby się oficjalnie na taki deal. Jeszcze gorzej jest chyba na Pl. Piłsudskiego: pętla mała, postoje siłą rzeczy krótkie, więc zanim kierman poleci i wróci np. z takiego Europejskiego, Bristolu czy Victorii to potrzeba chyba z 15 min. A na takie postoje chyba nie ma miejsca.
Nie wiem, czy hotel zgodziłby się oficjalnie na taki deal. Jeszcze gorzej jest chyba na Pl. Piłsudskiego: pętla mała, postoje siłą rzeczy krótkie, więc zanim kierman poleci i wróci np. z takiego Europejskiego, Bristolu czy Victorii to potrzeba chyba z 15 min. A na takie postoje chyba nie ma miejsca.