Tamten post usunąłem. Bo na początku nie zrozumiałem o co chodziło.ashir pisze:Zawrotka za krańcem Wolica, w zeszłym roku dodatkowo z pasażerami na pokładzie. Chłopie czy ty wiesz w ogóle jaka jest trasa 734 i po co w drodze powrotnej w ogóle ma podjazd do Nowych Załubic? I wcale nie w celu zawrócenia, bo to przy pomocy instruktora robi to wcześniej.
Pętle autobusowe i tramwajowe
Moderator: Wiliam
Przy skręcie na Borki, specjalnie dlatego zamiast przeguba będzie wyjątkowo solówka (niby stara, ale dla lepszej informacji pasażerskiej może zostanie wysłana nowa, jak w zeszłym roku).
O to mi chodziło. Dziękuję za odpowiedź.
Dlatego na przyszłość proponuję dokładnie przeanalizować najpierw co napiszę, zwłaszcza jak rok temu był identyczny objazd.Georg pisze:Tamten post usunąłem. Bo na początku nie zrozumiałem o co chodziło.
Moim zdaniem problem Wilanowa jest w liniach okresowych. Takie 317 i 519 zajmują cały jeden przystanek, a i tak ta pierwsza jeździ tylko w DP, a ta druga często nie zajeżdża ze względu na Powsin.Georg w Czasach przejazdu pisze:Na Wilanowie jest sporo miejsca. Tylko jest źle wykorzystywane. Jeśli linie dojeżdżające od strony Konstancina (163, 725, 742) umieścilibyśmy w zatoczce po lewej stronie pętli (WILANÓW 08 przekształcając jako przystanek dla wysiadających, a WILANÓW 01 dla wsiadających), to 131 można umieścić na p. Wilanów 04, a z tyłu (tam gdzie obecnie jest 180) upchnąć jeszcze 519 (tam można dać miejsce tylko na 1 wóz). Długość peronu to 72 metry. Tak więc po umieszczeniu jednego 519, zostałoby jeszcze miejsce na 3 wozy 131. Czyli tyle, ile obecnie na Sadybie. Ale to już podchodzi pod temat "Pętle autobusowe i tramwajowe" więc nie rozwijajmy tego wątku w tym temacie.
Bo 317 na odcinku Wilanów-Galeria Mokotów powinna być zamieniona z 218. Ale coś ta zmiana nie chce przejść przez gardło ZTMowi. Natomiast z 519 problem będzie na wieki wieków, bo nie wierzę, żeby do wybudowania tramwaju na Wilanów udało się zrobić z tą linią coś sensownego.
A gdyby tak zrobić 139 dwa razy częściej, ale połowę kursów skrócić do Wilanowa? ("f-ki" na trasie Metro Wilanowska - Wilanów)
Albo 4 razy częściej i każdy kurs zrobić wariantowo w inne miejsce
Jeśli jest potrzeba istnienia częstszej linii na tej trasie, to należy ją zrobić, a nie robić jakieś f-ki.
f-ki mają sens, jak linia obsługuje podstawową część trasy, a skrócona jest na końcu:
139 nie istnieje dla samej Wilanowskiej. f-ki na 217 bym jeszcze może zrozumiał, ale na 139
Jeśli jest potrzeba istnienia częstszej linii na tej trasie, to należy ją zrobić, a nie robić jakieś f-ki.
f-ki mają sens, jak linia obsługuje podstawową część trasy, a skrócona jest na końcu:
139 nie istnieje dla samej Wilanowskiej. f-ki na 217 bym jeszcze może zrozumiał, ale na 139
ŁK
F-ki na 217?! Nie, to już totalnie bez sensu. No to nie "f-ki", oddzielny numer, bez różnicy, ale na prostej trasie Wilanów - Metro Wilanowska.
Dziwię się, że nikt nie narzeka na 519. To jest dopiero patologia... część kursów skrócona, część wydłużona, ale nazywana jako wariantowa...
Dziwię się, że nikt nie narzeka na 519. To jest dopiero patologia... część kursów skrócona, część wydłużona, ale nazywana jako wariantowa...
-
- Posty: 5799
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Był kiedyś taki autobus, który łączył Dworzec Południowy z Wilanowem- 151. I po co go było gdzieś wywalać?
miłośnik 13N
1. Linia powinna mieć w miarę sensowną częstotliwość, a nie być nieregularnym dziadem z gównianą częstotliwością.Łukasz pisze:Z 218? Dlaczego akurat z 218?
2. Przy GM preferowany jest skręt w prawo w kierunku miasta (jeśli linia ma dowozić do CH, to niech ludzie nie latają przez całe skrzyżowanie, bo to sprawia, że linia jest nieatrakcyjna
3. Linia 218 jest w miarę krótka. A jak wiadomo im dłuższa linia tym gorsza punktualność.
Z ciekawości: poza Bokserską co jeszcze?
Przecież tam są przystanki na pętli.