Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 lip 2015, 22:22

ashir pisze:Zawrotka za krańcem Wolica, w zeszłym roku dodatkowo z pasażerami na pokładzie. Chłopie czy ty wiesz w ogóle jaka jest trasa 734 i po co w drodze powrotnej w ogóle ma podjazd do Nowych Załubic? I wcale nie w celu zawrócenia, bo to przy pomocy instruktora robi to wcześniej. :)
Tamten post usunąłem. Bo na początku nie zrozumiałem o co chodziło.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 lip 2015, 22:23

Przy skręcie na Borki, specjalnie dlatego zamiast przeguba będzie wyjątkowo solówka (niby stara, ale dla lepszej informacji pasażerskiej może zostanie wysłana nowa, jak w zeszłym roku). :wink:

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 lip 2015, 22:24

O to mi chodziło. Dziękuję za odpowiedź.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 lip 2015, 22:30

Georg pisze:Tamten post usunąłem. Bo na początku nie zrozumiałem o co chodziło.
Dlatego na przyszłość proponuję dokładnie przeanalizować najpierw co napiszę, zwłaszcza jak rok temu był identyczny objazd. :wink:

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 lip 2015, 13:41

Georg w Czasach przejazdu pisze:Na Wilanowie jest sporo miejsca. Tylko jest źle wykorzystywane. Jeśli linie dojeżdżające od strony Konstancina (163, 725, 742) umieścilibyśmy w zatoczce po lewej stronie pętli (WILANÓW 08 przekształcając jako przystanek dla wysiadających, a WILANÓW 01 dla wsiadających), to 131 można umieścić na p. Wilanów 04, a z tyłu (tam gdzie obecnie jest 180) upchnąć jeszcze 519 (tam można dać miejsce tylko na 1 wóz). Długość peronu to 72 metry. Tak więc po umieszczeniu jednego 519, zostałoby jeszcze miejsce na 3 wozy 131. Czyli tyle, ile obecnie na Sadybie. Ale to już podchodzi pod temat "Pętle autobusowe i tramwajowe" więc nie rozwijajmy tego wątku w tym temacie.
Moim zdaniem problem Wilanowa jest w liniach okresowych. Takie 317 i 519 zajmują cały jeden przystanek, a i tak ta pierwsza jeździ tylko w DP, a ta druga często nie zajeżdża ze względu na Powsin.

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 lip 2015, 23:15

Bo 317 na odcinku Wilanów-Galeria Mokotów powinna być zamieniona z 218. Ale coś ta zmiana nie chce przejść przez gardło ZTMowi. Natomiast z 519 problem będzie na wieki wieków, bo nie wierzę, żeby do wybudowania tramwaju na Wilanów udało się zrobić z tą linią coś sensownego.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lip 2015, 18:55

Z 218? Dlaczego akurat z 218?
ŁK

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 lip 2015, 19:05

A gdyby tak zrobić 139 dwa razy częściej, ale połowę kursów skrócić do Wilanowa? ("f-ki" na trasie Metro Wilanowska - Wilanów)

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lip 2015, 19:34

Albo 4 razy częściej i każdy kurs zrobić wariantowo w inne miejsce :/
Jeśli jest potrzeba istnienia częstszej linii na tej trasie, to należy ją zrobić, a nie robić jakieś f-ki.
f-ki mają sens, jak linia obsługuje podstawową część trasy, a skrócona jest na końcu:
139 nie istnieje dla samej Wilanowskiej. f-ki na 217 bym jeszcze może zrozumiał, ale na 139 :/
ŁK

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 lip 2015, 20:13

F-ki na 217?! Nie, to już totalnie bez sensu. No to nie "f-ki", oddzielny numer, bez różnicy, ale na prostej trasie Wilanów - Metro Wilanowska.

Dziwię się, że nikt nie narzeka na 519. To jest dopiero patologia... część kursów skrócona, część wydłużona, ale nazywana jako wariantowa...

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 lip 2015, 21:44

Był kiedyś taki autobus, który łączył Dworzec Południowy z Wilanowem- 151. I po co go było gdzieś wywalać?
miłośnik 13N

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 lip 2015, 22:06

Łukasz pisze:Z 218? Dlaczego akurat z 218?
1. Linia powinna mieć w miarę sensowną częstotliwość, a nie być nieregularnym dziadem z gównianą częstotliwością.
2. Przy GM preferowany jest skręt w prawo w kierunku miasta (jeśli linia ma dowozić do CH, to niech ludzie nie latają przez całe skrzyżowanie, bo to sprawia, że linia jest nieatrakcyjna
3. Linia 218 jest w miarę krótka. A jak wiadomo im dłuższa linia tym gorsza punktualność.

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 cze 2018, 7:38

zxcvbnm pisze:
26 cze 2018, 21:31
To że nie ma przystanków zjazdowych/wyjazdowych to już inna sprawa. Chyba według przepisów na pętli nie powinno być przystanków, ale to już inna sprawa. Wiemy przecież wszyscy, że w Warszawie są tylko 2 pętle spełniające warunki :)
Z ciekawości: poza Bokserską co jeszcze?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 27 cze 2018, 8:10

Georg pisze:
27 cze 2018, 7:38
zxcvbnm pisze:
26 cze 2018, 21:31
To że nie ma przystanków zjazdowych/wyjazdowych to już inna sprawa. Chyba według przepisów na pętli nie powinno być przystanków, ale to już inna sprawa. Wiemy przecież wszyscy, że w Warszawie są tylko 2 pętle spełniające warunki :)
Z ciekawości: poza Bokserską co jeszcze?
Metro Wilanowska.

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 cze 2018, 9:10

Przecież tam są przystanki na pętli.

ODPOWIEDZ