Bujasz Pan... Wystarczyłoby wyprostować nieco przejście dla pieszych i zlikwidować jeden element rozbuchanej w tym projekcie do granic nieprzyzwoitości infrastruktury dla cyklistów. Patrz rysunek - przejazd na różowo, przejście na fioletowo.
Buspasy
Moderator: Wiliam
Na to wygląda. Na lewoskręcie z Targowej w Kijowską zostały już tylko 4 linie, z których 140 i 738 mają zostać w przyszłym roku skrócone do Metra Trocka. Trudno powiedzieć, czy gdzieś na Targówku zakończy trasę także 120, czy też będzie nadal trzymane na Pradze. 169 na razie nie powinno być raczej ruszane ze św. Wincentego i 11 Listopada, ale może dojeżdżać na Dw. Wschodni od strony Lubelskiej, skąd po przebiciu Sokolej na wprost przez Targową dałoby się z kolei wycofać z powrotem na Kijowską 146 i 147.
A sama przebudowa tego węzła gordyjskiego Targowa/Kijowska/Sokola zapowiada się fatalnie. Należało przebić Trasę Świętokrzyską obiema jezdniami wzdłuż nasypu linii średnicowej, albo powrót od Kijowskiej przeprowadzić na wprost, wyburzając rudery przy Targowej i Zamoyskiego.
Znając życie autobusy od Wileńskiego pewnie pojadą tak: Targowa - Marcinowskiego - Zamoyskiego - Sokola - Kijowska (nowa) ...
To jeszcze nie musi być takie złe (abstrahując od wyjazdu z Marcinkowskiego w Zamoyskiego, który jest zwyczajnie niebezpieczny), zahaczałyby o metro (zwłaszcza miałoby to sens gdyby pojechały przez Kłopotowskiego i Jagiellońską od razu).SławekM pisze:Znając życie autobusy od Wileńskiego pewnie pojadą tak: Targowa - Marcinowskiego - Zamoyskiego - Sokola - Kijowska (nowa) ...
Btw jest gdzieś wątek o trasie Świętokrzyskiej, może ktoś zostawi buspasy w spokoju?
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale po co? Żeby korek do Targowej był na dwóch pasach, nie jednym?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tak wygląda bus-pas na Czerniakowskiej-bis. Nie rozumiem idei budowania takich pasów po środku jezdni. Plus widzę, że pas nie jest dzielony z normalnym pasem do skrętu dla samochodów w rejonie skrzyżowań. Ale tak też można by zrobić przy skrajnych pasach. Chyba że zakładają, że kierowcy osobówek by wjeżdżali pod autobusy na niewidocznych zielnych strzałkach do skrętu w prawo . Gratisowo dorzucam zdjęcie z innego odcinka Czerniakowskiej-bis. Po całej długości barierki chroniące nie wiadomo przed czym .
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
No ale po co, przecież można to za niedługo rozpruć i znów wydać pieniądze.
BRT na miarę naszych możliwości. Ruch puszczony środkiem jest mniej blokowany przez skręcających. A jeśli do tego tramwaj będzie puszczony w środku, to tylko się cieszyć.Nie rozumiem idei budowania takich pasów po środku jezdni.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Czy tak niedługo, to ja nie wiem, bo na początku trasa ma dojść tylko do Gagarina. A tak mielibyśmy od razu przygotowane torowisko, które pozwoliłoby nową linię z miejsca puścić dalej, a w dodatku zniechęcałoby do odłożenia nieprzygotowanej jeszcze inwestycji na później.Piotrek_2274 pisze: ↑26 lis 2018, 21:11No ale po co, przecież można to za niedługo rozpruć i znów wydać pieniądze.
Torowiska doczekamy się nie wiadomo kiedy i wydamy dużo więcej pieniędzy, niż gdyby powstawało wraz z kolejnymi etapami przedłużania ulicy, ale buspas na środku nie jest blokowany przez skręcanie w prawo (w lewo i tak muszą być osobne fazy świateł), a także fizycznie nie da się go nie respektować, w przeciwieństwie do pasów na jezdni.
-
- Posty: 4094
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Dobrze że na nowym buspasie zapewne będzie bardzo dobra oferta komunikacyjna.
Generalnie buspasy w takiej postaci byłyby najlepsze - Górczewska, Radzymińska, Puławska, Aleje Jerozolimskie itd. - wszędzie by się to lepiej sprawdziło niż tak jak obecnie prawy pas jako buspas, w wielu miejscach kolidujący z parkującymi albo skręcającymi w prawo.
No ale dla jednego 168 co 15 minut to bez sensu.
No ale dla jednego 168 co 15 minut to bez sensu.