Glonojad pisze: ↑02 paź 2021, 10:03
Ja bym zasadniczo TŁ odpuścił, a autobusy wysłał przez Gagarina i Wisłostradę: na tej pierwszej wyłączając cały inny ruch za wyjątkiem mieszkańców (tak, stały posterunek straży miejskiej, do niczego innego i tak się nie nadają) bo zaraz będzie zwężona na budowę kolektora, na tej drugiej natomiast robiąc buspas.
To niech sobie budują ten kolektor po 2024 roku. Co to za miasto żeby wszystkie równoległe trasy pozwężać jednocześnie?
Co do braku sensu buspasa na zwężonej TŁ to się zgodzę, tam będzie za mało na to miejsca. Ostatecznie, TŁ nie leży w ścisłym centrum, a jest jednocześnie trasą przelotową przez miasto dla samochodów.
Ja bym nie robił buspasa na TŁ i podzielił tamtejsze linie na 3 grupy: Pierwsza - zostaje na zwężonej TŁ, druga - Wałem Miedzeszyńskim i Alejami Jerozolimskimi do Rotundy (520 i 525, być może także 411; do tego 138 Poniatoszczakiem i Marszałkowską albo Ujazdowskimi i Szucha). Trzecia (zapewne 502 i 514) - albo Wałem Miedzeszyńskim do M2 Stadion, albo już od Płowieckiej: TS, potem al. Polski Walczącej, Gagarina, Goworka, Waryńskiego do M1 Politechnika. Kolektor na Gagarina - dopiero po zakończeniu przebudowy TŁ. Tramwaj pewnie też. Jak wcześniej będą pieniądze to najpierw można zrobić nitkę w kierunku Stegien i Wilanowa.
Wyłączenie ruchu na Gagarina to nie jest dobry pomysł, bo tworzy ciąg wylotowy na TS który jest dobrą alternatywą wobec zakorkowanej TŁ.