Buspasy

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lis 2018, 10:30

Trasa Lazienkowska przede wszystkim.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lis 2018, 10:58

TŁ to się już na metro nadaje, a nie na reanimację buspasa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 lis 2018, 11:09

Generalnie tak, tylko to wymaga przebudowy jezdni i ew. zejść, a to spora inwestycja. Np. w przypadku TŁ nie spodziewałbym się, żeby to zrobić przed odbudową wiaduktów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 27 lis 2018, 16:07

Ale gdyby taki buspas zrobić na Puławskiej, wg mnie tam się to idealnie nadaje. Dorobić brakujący pas, tylko zamiast na nim robić buspas, to na środku.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 gru 2018, 16:00

Na Puławskiej nie brakuje żadnego pasa. Ilość pasażerów (i smog generowany przez golfiki w tedeiku) uzasadnia wyznaczenie buspasa na wczoraj.

Na TL taka przebudowa bez poprawy przepustowości jest bez sensu - a poprawa przepustowości wymaga torów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 08 gru 2018, 19:17

Jestem zdecydowanym zwolennikiem trasy Nowowiejska - aleja Wyzwolenia - TŁ. Problem jednak w tym, że ze względu na arcytrudne wplecenie trasy w alei Stanów Zjednoczonych w układ torowy na Wiatracznej jedyną możliwością będzie trasa w Ostrobramskiej (i ewentualnie na Gocław, zależy, czy trasa tramwajowa pójdzie w poziomie jezdni, czy do skrzyżowania z tramwajem), którą w dodatku chyba wypadałoby zakręcić przez Rodziewiczówny do Grochowskiej.

A i skoro na przedłużeniu trasy z Grochowskiej do węzła Marsa ma być tunel, to nie rozumiem sensu utrzymywania jej po stronie północnej zamiast poprowadzenia środkiem z ewentualnym trambuspasem dla czegoś o trasie podobnej do 143.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 gru 2018, 19:27

Tylko taka inwestycja w tramwaje na TŁ to nie tylko tory, nawet abstrahując od trudności technicznych. Na to potrzeba mnóstwo wozów, kilkudziesięciu. Czyli i zajezdni, i pętli, gdzie się to pomieści. Może już kompletnie nową infrastrukturę powinno się tam zrobić, nadziemne metro.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 gru 2018, 19:32

Zajezdnia to akurat zaraz zacznie się budować, na 150 składów na zwiększenie inwentarza. Nadziemne metro byłoby wplesc jeszcze trudniej, a ze względu na mozliwosci polaczenia z siecia tramwajowa wydaje mi sie, ze jednak powinien być to tramwaj. Choc oczywiście moze byc to tramwaj na 60-metrowych skladach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 08 gru 2018, 19:50

Jeśli już metro pod TŁ, to podziemne. Nie żebym miał coś do naziemnego, ale tam to technicznie prawie niemożliwe. Teoretycznie w obecnym kształcie tras i przystanków na TŁ metro też by się nadawało, ale plusem tramwaju jest mniejsza cena plus to, że na Nowowiejskiej już są tory i nie trzeba przerabiać Politechniki na węzeł przesiadkowy dwóch linii metra.

A na kolejną zajezdnię znalazłoby się parę miejsc w Warszawie, choćby okolice PKP Rakowiec, generała Maczka, na Siekierkach czy gdzieś w okolicach Kanału Wystawowego, wszystkie miejsca w okolicach obecnych lub planowanych tras tramwajowych. Nie wspominając już o ogromie miejsca na Zerzniu, gdzie kiedyś zostanie przedłużony tramwaj wraz z Nowo-Bora-Komorowskiego.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 09 gru 2018, 8:13

Ale po co kontynuujesz o kolejnej zajezdni? Zaraz będzie budowana.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 09 gru 2018, 10:20

Akurat wybiegłem tutaj w przyszłość z potencjalnymi lokalizacjami na R-6. O ile mi wiadomo, zajezdnia Annopol jest potrzebna praktycznie na teraz, żeby mieć gdzie składować tabor na linie na Wilanów i Gocław, a i Zielona Białołęka jeszcze być może powstanie w niedalekiej przyszłości. Zaś biorąc pod uwagę liczbę kursów na Trasie Łazienkowskiej obecnie, to miejsca potrzeba będzie sporo, więc do takiej inwestycji z tyłu głowy trzeba mieć ewentualną konieczność wybudowania kolejnej zajezdni, jakby się już w R-5 nie zmieściło.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 gru 2018, 10:27

Oczywiście, że tak.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 gru 2018, 20:02

R-5 jest przewidziana na około 150 składów. Gocław, ZB i Wilanów razem wzięte to około 100, tak więc jeszcze jeden duży projekt inwestycyjny wejdzie. Potem, faktycznie, R-6 - albo przeniesienie którejś ze starszych eRek w nową lokalizację z większą ilością miejsca. Możliwości jest zresztą więcej: zajezdnie satelitarne (Targówek Przemysłowy, daleki Wilanów, daleka Zielona Białołęka nawet), zajezdnie podmiejskie (np. zajezdnia przy trasie do Raszyna doskonale by się nadawała do obsługi tras na Okęcie, a zajezdnia na trasie do Piaseczna trasy na Wyścigi) - o ile by trasy podmiejskie powstały.

Ale to już daleko posunięte S-F.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 gru 2018, 20:42

Na oko 50 na TŁ to za mało. Poza tym ciasno jest juz teraz na zajezdniach. No i wypadałoby zwiększać plan, mimo wszystko - nie wszystkie ciągi są zawalone w 100%, ale nawet 20-30 tramwajów gdzieś się musi zmieścić.
ŁK

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 11 gru 2018, 20:58

Glonojad pisze:
11 gru 2018, 20:02
R-5 jest przewidziana na około 150 składów. Gocław, ZB i Wilanów razem wzięte to około 100, tak więc jeszcze jeden duży projekt inwestycyjny wejdzie. Potem, faktycznie, R-6 - albo przeniesienie którejś ze starszych eRek w nową lokalizację z większą ilością miejsca. Możliwości jest zresztą więcej: zajezdnie satelitarne (Targówek Przemysłowy, daleki Wilanów, daleka Zielona Białołęka nawet), zajezdnie podmiejskie (np. zajezdnia przy trasie do Raszyna doskonale by się nadawała do obsługi tras na Okęcie, a zajezdnia na trasie do Piaseczna trasy na Wyścigi) - o ile by trasy podmiejskie powstały.

Ale to już daleko posunięte S-F.
Zgadza się, jest więcej możliwości, stąd też podałem tylko te przy istniejących lub planowanych w najbliższej przyszłości ciągach. A Targówek Przemysłowy mógłby być na trasie do Ząbek.

ODPOWIEDZ