Buspasy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 03 lip 2018, 11:19

pawcio pisze:
03 lip 2018, 11:01
Między tą hipotetyczną jezdnią, a zwrotnicą przy Kijowskiej nie ma miejsca na przystanek w stronę Grochowa. Zabraknie kilku metrów.
Bujasz Pan... Wystarczyłoby wyprostować nieco przejście dla pieszych i zlikwidować jeden element rozbuchanej w tym projekcie do granic nieprzyzwoitości infrastruktury dla cyklistów. Patrz rysunek - przejazd na różowo, przejście na fioletowo.
Załączniki
2.jpg

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 04 lip 2018, 0:24

kveld pisze:
03 lip 2018, 10:13
Generalnie, z tego projektu należy rozumieć, że założenie jest takie, że autobusy w relacji Targowa od Wileńskiego - Kijowska zostaną wyeliminowane - brak skrętu w jedną stronę, brak przystanku w drugą
Na to wygląda. Na lewoskręcie z Targowej w Kijowską zostały już tylko 4 linie, z których 140 i 738 mają zostać w przyszłym roku skrócone do Metra Trocka. Trudno powiedzieć, czy gdzieś na Targówku zakończy trasę także 120, czy też będzie nadal trzymane na Pradze. 169 na razie nie powinno być raczej ruszane ze św. Wincentego i 11 Listopada, ale może dojeżdżać na Dw. Wschodni od strony Lubelskiej, skąd po przebiciu Sokolej na wprost przez Targową dałoby się z kolei wycofać z powrotem na Kijowską 146 i 147.
A sama przebudowa tego węzła gordyjskiego Targowa/Kijowska/Sokola zapowiada się fatalnie. Należało przebić Trasę Świętokrzyską obiema jezdniami wzdłuż nasypu linii średnicowej, albo powrót od Kijowskiej przeprowadzić na wprost, wyburzając rudery przy Targowej i Zamoyskiego.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 lip 2018, 6:40

kveld pisze:
03 lip 2018, 10:13
Generalnie, z tego projektu należy rozumieć, że założenie jest takie, że autobusy w relacji Targowa od Wileńskiego - Kijowska zostaną wyeliminowane - brak skrętu w jedną stronę, brak przystanku w drugą
Znając życie autobusy od Wileńskiego pewnie pojadą tak: Targowa - Marcinowskiego - Zamoyskiego - Sokola - Kijowska (nowa) ...

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 lip 2018, 8:54

SławekM pisze:
kveld pisze:
03 lip 2018, 10:13
Generalnie, z tego projektu należy rozumieć, że założenie jest takie, że autobusy w relacji Targowa od Wileńskiego - Kijowska zostaną wyeliminowane - brak skrętu w jedną stronę, brak przystanku w drugą
Znając życie autobusy od Wileńskiego pewnie pojadą tak: Targowa - Marcinowskiego - Zamoyskiego - Sokola - Kijowska (nowa) ...
To jeszcze nie musi być takie złe (abstrahując od wyjazdu z Marcinkowskiego w Zamoyskiego, który jest zwyczajnie niebezpieczny), zahaczałyby o metro (zwłaszcza miałoby to sens gdyby pojechały przez Kłopotowskiego i Jagiellońską od razu).

Btw jest gdzieś wątek o trasie Świętokrzyskiej, może ktoś zostawi buspasy w spokoju?
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lip 2018, 15:10

Ale po co? Żeby korek do Targowej był na dwóch pasach, nie jednym?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5241
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 lis 2018, 20:06

Tak wygląda bus-pas na Czerniakowskiej-bis. Nie rozumiem idei budowania takich pasów po środku jezdni. Plus widzę, że pas nie jest dzielony z normalnym pasem do skrętu dla samochodów w rejonie skrzyżowań. Ale tak też można by zrobić przy skrajnych pasach. Chyba że zakładają, że kierowcy osobówek by wjeżdżali pod autobusy na niewidocznych zielnych strzałkach do skrętu w prawo :P . Gratisowo dorzucam zdjęcie z innego odcinka Czerniakowskiej-bis. Po całej długości barierki chroniące nie wiadomo przed czym #-o .
Załączniki
1987.jpg
1989.jpg

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lis 2018, 20:16

Bo to przyszły trambuspas jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 26 lis 2018, 21:09

A można było od razu zrobić tory do przyszłego połączenia z Gagarina.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 26 lis 2018, 21:11

No ale po co, przecież można to za niedługo rozpruć i znów wydać pieniądze. :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lis 2018, 21:14

Nie rozumiem idei budowania takich pasów po środku jezdni.
BRT na miarę naszych możliwości. Ruch puszczony środkiem jest mniej blokowany przez skręcających. A jeśli do tego tramwaj będzie puszczony w środku, to tylko się cieszyć.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 26 lis 2018, 21:37

Piotrek_2274 pisze:
26 lis 2018, 21:11
No ale po co, przecież można to za niedługo rozpruć i znów wydać pieniądze. :)
Czy tak niedługo, to ja nie wiem, bo na początku trasa ma dojść tylko do Gagarina. A tak mielibyśmy od razu przygotowane torowisko, które pozwoliłoby nową linię z miejsca puścić dalej, a w dodatku zniechęcałoby do odłożenia nieprzygotowanej jeszcze inwestycji na później.
KwZ pisze:
26 lis 2018, 21:14
Nie rozumiem idei budowania takich pasów po środku jezdni.
BRT na miarę naszych możliwości. Ruch puszczony środkiem jest mniej blokowany przez skręcających. A jeśli do tego tramwaj będzie puszczony w środku, to tylko się cieszyć.
Torowiska doczekamy się nie wiadomo kiedy i wydamy dużo więcej pieniędzy, niż gdyby powstawało wraz z kolejnymi etapami przedłużania ulicy, ale buspas na środku nie jest blokowany przez skręcanie w prawo (w lewo i tak muszą być osobne fazy świateł), a także fizycznie nie da się go nie respektować, w przeciwieństwie do pasów na jezdni.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5241
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 lis 2018, 21:43

Tylko że ten buspas jakoś tylko na środkowym odcinku jest. Przy Gagarina nie ma.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 26 lis 2018, 21:46

TGM pisze:
26 lis 2018, 21:43
Tylko że ten buspas jakoś tylko na środkowym odcinku jest. Przy Gagarina nie ma.
Nie wyobrażam sobie funkcjonowania tej ulicy bez przebudowy ulicy Nehru, która obecnie jest jednopasmowa.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 lis 2018, 22:34

Dobrze że na nowym buspasie zapewne będzie bardzo dobra oferta komunikacyjna. :P

mb112
Posty: 941
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 27 lis 2018, 9:26

Generalnie buspasy w takiej postaci byłyby najlepsze - Górczewska, Radzymińska, Puławska, Aleje Jerozolimskie itd. - wszędzie by się to lepiej sprawdziło niż tak jak obecnie prawy pas jako buspas, w wielu miejscach kolidujący z parkującymi albo skręcającymi w prawo.
No ale dla jednego 168 co 15 minut to bez sensu.

ODPOWIEDZ