Buspasy

Moderator: Wiliam

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 cze 2008, 22:16

A jest to analiza polityczna, czy expercka, bo to bardzo wile zmienia. Pozatym zawsze jak to nie pomże, można wprowadzić płatny wjazd do centrum.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 cze 2008, 22:19

kajo pisze:A jest to analiza polityczna, czy expercka, bo to bardzo wile zmienia. Pozatym zawsze jak to nie pomże, można wprowadzić płatny wjazd do centrum.
Bez woli politycznej tego nie zrobisz, a w strategii nic o odpłątności nawet nie widziałem, raczej skłonienie się ku "zrównoważonemu rozwojowi".
inż. Glonojad pisze:Tak, tyle że jednocześnie w odpowednich podręcznikach przeczytasz, że długość buspasa musi wykraczać ponad długość korka. I tego problemu nie masz, tylko trzeba to przemyśleć od krańca do krańca i takie widzę ostrzeżenie.
Ale chyba bez zmiany podejścia osób odpowiedzialnych za to niewiele się zmieni... Oni, o ile korzystają z podręczników, to zatrzymują się tylko na części dot. samochodów :D Przecież ile trwało wytyczanie pasów na Modlińskiej...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 cze 2008, 22:19

Buspas jest prawie zawsze decyzją polityczną, bo w takim mieście jak Warszawa bardzo często "wychodzi" w analizie eksperckiej...

[ Dodano: Pon 16 Cze, 2008 22:26 ]
MeWa pisze:
kajo pisze:A jest to analiza polityczna, czy expercka, bo to bardzo wile zmienia. Pozatym zawsze jak to nie pomże, można wprowadzić płatny wjazd do centrum.
Bez woli politycznej tego nie zrobisz, a w strategii nic o odpłątności nawet nie widziałem, raczej skłonienie się ku "zrównoważonemu rozwojowi".
Ten termin nie ma nic (no, niewiele) wspólnego z równowagą między rozwojem komunikacji indywidualnej i zbiorowej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 cze 2008, 22:33

inż. Glonojad pisze:Bez woli politycznej tego nie zrobisz
O to to to. Dlatego trzeba przekonać zwykłych ludzi do tego by zrobili wole polityczną.:)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 cze 2008, 22:49

inż. Glonojad pisze:Ten termin nie ma nic (no, niewiele) wspólnego z równowagą między rozwojem komunikacji indywidualnej i zbiorowej.
ojej, myślałem o tamtym :>
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 cze 2008, 22:55

O meczu chyba? :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 19 cze 2008, 0:31

MeWa pisze:Przecież ile trwało wytyczanie pasów na Modlińskiej...
Trwało. W końcu władza dostała argument ilościowy za buspasem i przestała widzieć problemy.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 05 lip 2008, 14:24

[img]http://www.zm.org.pl/share/logo/zm.png[/img] pisze: Szybko, atrakcyjnie i tanio, czyli pasem autobusowym

Aleksander Buczyński, Hubert Pollak, 2008.07.05

Trzy lata po wprowadzeniu pasa autobusowego na ul. Modlińskiej [zobacz >>>], w ramach ,,Studium możliwości uprzywilejowania komunikacji autobusowej i tramwajowej w Warszawie.'' (TransEko sp.j. 2008), pokuszono się o ewaluację jego obecnego funkcjonowania. Poniżej przytaczamy najistotniejsze liczby z tego opracowania.

W wyniku wprowadzenia pasa autobusowego na ul. Modlińskiej średnia prędkość komunikacyjna autobusów w godzinie szczytu porannego wzrosła z 9 km/h do ok. 21 km/h. Czas przejazdu autobusów skrócił się na odcinku od ul. Światowida do EC Żerań średnio o ponad 10 minut (od 609 do 666 sekund). Po przemnożeniu przez liczbę pasażerów daje to sumaryczną oszczędność czasu ok. 1200 osobogodzin na godzinę szczytu porannego.

Lepsza punktualność oraz krótsze czasy przejazdu autobusów zwiększyły atrakcyjność komunikacji publicznej. W efekcie liczba pasażerów wzrosła na odcinku od Światowida do Obrazkowej o ok. 900 osób na godzinę, a na na odcinku od Obrazkowej do Żerania - o 1600 osób na godzinę.

Pas autobusowy oznacza także wymierne korzyści dla przewoźnika. Oszczędności szacowane są na 19,3 wozogodzin/godzinę szczytu. Wytyczenie pasa przyniosło zatem podobny efekt jak zakup 20 nowych autobusów.
Powiecmy 15 i tak dobrze:P
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 01 gru 2008, 13:42

Jakie muszą być spełnione warunki by powstał buspas? Czy np. Raszyńska kwalifikuje się do tego ? Dziś miałem "przyjemność" wybrać się do Śródmieścia. Nawet o 12 ulica Raszyńska stoi w korku do Zawiszy (a wszystko dzięki nowemu systemowi sygnalizacji na placu ](*,) ) . Jeździ nią na tyle dużo linii autobusowych, że powinien pojawić się buspas.
Gdzie można skierować taki wniosek o stworzenie pasa dla autobusów?

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5291
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 01 gru 2008, 13:55

ZDM ?
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 01 gru 2008, 17:30

ZTM, ZDM, BDiK, Inżynier Ruchu. Nie licz na szybkie powstanie buspasa. Ws. Trasy AK jest dopiero prowadzony pomiar i badanie czy ma on sens. Tylko liczby przekonają ZDM.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 01 gru 2008, 20:31

Jakie muszą być spełnione warunki by powstał buspas? Czy np. Raszyńska kwalifikuje się do tego ? Dziś miałem "przyjemność" wybrać się do Śródmieścia. Nawet o 12 ulica Raszyńska stoi w korku do Zawiszy (a wszystko dzięki nowemu systemowi sygnalizacji na placu ) . Jeździ nią na tyle dużo linii autobusowych, że powinien pojawić się buspas.
Gdzie można skierować taki wniosek o stworzenie pasa dla autobusów?
Prezydent m.st. Warszawy, Urząd Dzielnicy. Do ZDM nie warto próbować, szkoda znaczka. Przy okazji nagłośnić sprawę jak się tylko da, zbierać podpisy na osiedlu, rozpropagować ideę.
Szanse powodzenia - 1%. :-k

[ Dodano: Pon 01 Gru, 2008 20:33 ]
humptyangel pisze:Trasy AK jest dopiero prowadzony pomiar i badanie czy ma on sens. Tylko liczby przekonają ZDM.
Pomiar wykonano. Liczby wskazują jednoznacznie za buspasem, mimo to odrzucono pomysł. ZDM domaga się, by zbiorkomem jeździło ponad 50% ludzi. Ale wtedy, żeby było sprawie dliwie, należałoby oddać 50% przekroju jezdni, a tutaj się prosi tylko o 1/3. Taki odsetek jest z zbiorkomie, a nawet większy.
Merytorycznie nie uzasadnisz buspasa. Trzeba decyzji politycznej. Jeśli taka się pojawi, wtedy będzie można szykać argumentów dla jej bronienia. Taki lajf.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 01 gru 2008, 22:03

dzidek pisze:Gdzie można skierować taki wniosek o stworzenie pasa dla autobusów?
Osoby, które miałyby go moc wprowadzić jeżdżą samochodami, więc i Tobie doradzam samochód, zamiast porywać się z motyką na słońce.

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 17 gru 2008, 19:26

Obrazek
Trasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem
Krzysztof Śmietana 2008-12-17, ostatnia aktualizacja 2008-12-17 18:29

Pasażerowie autobusów jeżdżących Trasą Łazienkowską i ul. Mickiewicza mogą zacierać ręce. Wkrótce na tych ulicach zostaną wytyczone buspasy. Podróż ma się skrócić się o kilkanaście minut.

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował wczoraj, że właśnie powstały projekty nowych buspasów. Ten na Trasie Łazienkowskiej będzie najdłuższy w Warszawie. Ma się ciągnąć od Grójeckiej aż do skrzyżowania Kinowej z al. Stanów Zjednoczonych. To blisko 7 km. Teraz autobusy suną tam powoli w korku razem innymi autami. Według wyliczeń ZTM po wytyczeniu pasa dla komunikacji podróż autobusem Trasą Łazienkowską skróci się o blisko 15 minut. Urzędnicy nie zdecydowali się jednak wydzielić buspasa przy pomocy specjalnych krawężników, które fachowo nazywane są separatorami. Takie rozwiązanie działa w wielu miastach Europy i skuteczniej broni autobusy przed blokowaniem przez samochody. - One utrudniałyby sprzątanie ulic. Będziemy prosić policję, by egzekwowała zakaz wjazdu dla na buspas - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM i zapowiada akcję promocyjną, która ma skłonić kierowców, by zamiast stać w korkach przesiedli się do komunikacji.

Gotowy jest też projekt innego buspasa - wzdłuż ul. Mickiewicza od pl. Wilsona do ul. gen. Zajączka (tylko w stronę Śródmieścia). Ma ułatwić przejazd autobusom po zamknięciu dla komunikacji wiaduktu przy Dworcu Gdańskim.

Buspasy będzie wytyczał Zarząd Dróg Miejskich. - Wykonamy je, jeśli tylko pozwoli pogoda. Żeby malować jezdnię, temperatura powinna wzrosnąć przynajmniej do 5 st. Celsjusza - mówi Adam Sobieraj, rzecznik ZDM.

W przyszłym roku mają być wytyczone kolejne buspasy: w Al. Jerozolimskich od pl. Zawiszy do mostu Poniatowskiego, w al. "Solidarności" od Żelaznej w kierunku pl. Bankowego, na Świętokrzyskiej od ul. Kopernika do ronda ONZ, na Radzymińskiej od Szwedzkiej do Łodygowej oraz na Puławskiej od Karczunkowskiej do ul. Poleczki. Ten ostatni ułatwi przejazd zatłoczonym autobusom z Piaseczna.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 gru 2008, 19:45

To może kamera co 500 metrów? skutecznie zablokuje próby wjazdu na bus-pas. Pozatym paru idiotów po miesiącu straciłoby prawo jazdy.:)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ