Buspasy
Moderator: Wiliam
A jest to analiza polityczna, czy expercka, bo to bardzo wile zmienia. Pozatym zawsze jak to nie pomże, można wprowadzić płatny wjazd do centrum.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Bez woli politycznej tego nie zrobisz, a w strategii nic o odpłątności nawet nie widziałem, raczej skłonienie się ku "zrównoważonemu rozwojowi".kajo pisze:A jest to analiza polityczna, czy expercka, bo to bardzo wile zmienia. Pozatym zawsze jak to nie pomże, można wprowadzić płatny wjazd do centrum.
Ale chyba bez zmiany podejścia osób odpowiedzialnych za to niewiele się zmieni... Oni, o ile korzystają z podręczników, to zatrzymują się tylko na części dot. samochodów Przecież ile trwało wytyczanie pasów na Modlińskiej...inż. Glonojad pisze:Tak, tyle że jednocześnie w odpowednich podręcznikach przeczytasz, że długość buspasa musi wykraczać ponad długość korka. I tego problemu nie masz, tylko trzeba to przemyśleć od krańca do krańca i takie widzę ostrzeżenie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Buspas jest prawie zawsze decyzją polityczną, bo w takim mieście jak Warszawa bardzo często "wychodzi" w analizie eksperckiej...
[ Dodano: Pon 16 Cze, 2008 22:26 ]
[ Dodano: Pon 16 Cze, 2008 22:26 ]
Ten termin nie ma nic (no, niewiele) wspólnego z równowagą między rozwojem komunikacji indywidualnej i zbiorowej.MeWa pisze:Bez woli politycznej tego nie zrobisz, a w strategii nic o odpłątności nawet nie widziałem, raczej skłonienie się ku "zrównoważonemu rozwojowi".kajo pisze:A jest to analiza polityczna, czy expercka, bo to bardzo wile zmienia. Pozatym zawsze jak to nie pomże, można wprowadzić płatny wjazd do centrum.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
O to to to. Dlatego trzeba przekonać zwykłych ludzi do tego by zrobili wole polityczną.inż. Glonojad pisze:Bez woli politycznej tego nie zrobisz
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O meczu chyba?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Trwało. W końcu władza dostała argument ilościowy za buspasem i przestała widzieć problemy.MeWa pisze:Przecież ile trwało wytyczanie pasów na Modlińskiej...
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Powiecmy 15 i tak dobrze:P[img]http://www.zm.org.pl/share/logo/zm.png[/img] pisze: Szybko, atrakcyjnie i tanio, czyli pasem autobusowym
Aleksander Buczyński, Hubert Pollak, 2008.07.05
Trzy lata po wprowadzeniu pasa autobusowego na ul. Modlińskiej [zobacz >>>], w ramach ,,Studium możliwości uprzywilejowania komunikacji autobusowej i tramwajowej w Warszawie.'' (TransEko sp.j. 2008), pokuszono się o ewaluację jego obecnego funkcjonowania. Poniżej przytaczamy najistotniejsze liczby z tego opracowania.
W wyniku wprowadzenia pasa autobusowego na ul. Modlińskiej średnia prędkość komunikacyjna autobusów w godzinie szczytu porannego wzrosła z 9 km/h do ok. 21 km/h. Czas przejazdu autobusów skrócił się na odcinku od ul. Światowida do EC Żerań średnio o ponad 10 minut (od 609 do 666 sekund). Po przemnożeniu przez liczbę pasażerów daje to sumaryczną oszczędność czasu ok. 1200 osobogodzin na godzinę szczytu porannego.
Lepsza punktualność oraz krótsze czasy przejazdu autobusów zwiększyły atrakcyjność komunikacji publicznej. W efekcie liczba pasażerów wzrosła na odcinku od Światowida do Obrazkowej o ok. 900 osób na godzinę, a na na odcinku od Obrazkowej do Żerania - o 1600 osób na godzinę.
Pas autobusowy oznacza także wymierne korzyści dla przewoźnika. Oszczędności szacowane są na 19,3 wozogodzin/godzinę szczytu. Wytyczenie pasa przyniosło zatem podobny efekt jak zakup 20 nowych autobusów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Jakie muszą być spełnione warunki by powstał buspas? Czy np. Raszyńska kwalifikuje się do tego ? Dziś miałem "przyjemność" wybrać się do Śródmieścia. Nawet o 12 ulica Raszyńska stoi w korku do Zawiszy (a wszystko dzięki nowemu systemowi sygnalizacji na placu ) . Jeździ nią na tyle dużo linii autobusowych, że powinien pojawić się buspas.
Gdzie można skierować taki wniosek o stworzenie pasa dla autobusów?
Gdzie można skierować taki wniosek o stworzenie pasa dla autobusów?
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
ZTM, ZDM, BDiK, Inżynier Ruchu. Nie licz na szybkie powstanie buspasa. Ws. Trasy AK jest dopiero prowadzony pomiar i badanie czy ma on sens. Tylko liczby przekonają ZDM.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Prezydent m.st. Warszawy, Urząd Dzielnicy. Do ZDM nie warto próbować, szkoda znaczka. Przy okazji nagłośnić sprawę jak się tylko da, zbierać podpisy na osiedlu, rozpropagować ideę.Jakie muszą być spełnione warunki by powstał buspas? Czy np. Raszyńska kwalifikuje się do tego ? Dziś miałem "przyjemność" wybrać się do Śródmieścia. Nawet o 12 ulica Raszyńska stoi w korku do Zawiszy (a wszystko dzięki nowemu systemowi sygnalizacji na placu ) . Jeździ nią na tyle dużo linii autobusowych, że powinien pojawić się buspas.
Gdzie można skierować taki wniosek o stworzenie pasa dla autobusów?
Szanse powodzenia - 1%.
[ Dodano: Pon 01 Gru, 2008 20:33 ]
Pomiar wykonano. Liczby wskazują jednoznacznie za buspasem, mimo to odrzucono pomysł. ZDM domaga się, by zbiorkomem jeździło ponad 50% ludzi. Ale wtedy, żeby było sprawie dliwie, należałoby oddać 50% przekroju jezdni, a tutaj się prosi tylko o 1/3. Taki odsetek jest z zbiorkomie, a nawet większy.humptyangel pisze:Trasy AK jest dopiero prowadzony pomiar i badanie czy ma on sens. Tylko liczby przekonają ZDM.
Merytorycznie nie uzasadnisz buspasa. Trzeba decyzji politycznej. Jeśli taka się pojawi, wtedy będzie można szykać argumentów dla jej bronienia. Taki lajf.
Źródło: Gazeta Wyborcza StołecznaTrasa Łazienkowska z najdłuższym buspasem
Krzysztof Śmietana 2008-12-17, ostatnia aktualizacja 2008-12-17 18:29
Pasażerowie autobusów jeżdżących Trasą Łazienkowską i ul. Mickiewicza mogą zacierać ręce. Wkrótce na tych ulicach zostaną wytyczone buspasy. Podróż ma się skrócić się o kilkanaście minut.
Zarząd Transportu Miejskiego poinformował wczoraj, że właśnie powstały projekty nowych buspasów. Ten na Trasie Łazienkowskiej będzie najdłuższy w Warszawie. Ma się ciągnąć od Grójeckiej aż do skrzyżowania Kinowej z al. Stanów Zjednoczonych. To blisko 7 km. Teraz autobusy suną tam powoli w korku razem innymi autami. Według wyliczeń ZTM po wytyczeniu pasa dla komunikacji podróż autobusem Trasą Łazienkowską skróci się o blisko 15 minut. Urzędnicy nie zdecydowali się jednak wydzielić buspasa przy pomocy specjalnych krawężników, które fachowo nazywane są separatorami. Takie rozwiązanie działa w wielu miastach Europy i skuteczniej broni autobusy przed blokowaniem przez samochody. - One utrudniałyby sprzątanie ulic. Będziemy prosić policję, by egzekwowała zakaz wjazdu dla na buspas - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM i zapowiada akcję promocyjną, która ma skłonić kierowców, by zamiast stać w korkach przesiedli się do komunikacji.
Gotowy jest też projekt innego buspasa - wzdłuż ul. Mickiewicza od pl. Wilsona do ul. gen. Zajączka (tylko w stronę Śródmieścia). Ma ułatwić przejazd autobusom po zamknięciu dla komunikacji wiaduktu przy Dworcu Gdańskim.
Buspasy będzie wytyczał Zarząd Dróg Miejskich. - Wykonamy je, jeśli tylko pozwoli pogoda. Żeby malować jezdnię, temperatura powinna wzrosnąć przynajmniej do 5 st. Celsjusza - mówi Adam Sobieraj, rzecznik ZDM.
W przyszłym roku mają być wytyczone kolejne buspasy: w Al. Jerozolimskich od pl. Zawiszy do mostu Poniatowskiego, w al. "Solidarności" od Żelaznej w kierunku pl. Bankowego, na Świętokrzyskiej od ul. Kopernika do ronda ONZ, na Radzymińskiej od Szwedzkiej do Łodygowej oraz na Puławskiej od Karczunkowskiej do ul. Poleczki. Ten ostatni ułatwi przejazd zatłoczonym autobusom z Piaseczna.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504
To może kamera co 500 metrów? skutecznie zablokuje próby wjazdu na bus-pas. Pozatym paru idiotów po miesiącu straciłoby prawo jazdy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.