Buspasy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 gru 2008, 21:17

Według wyliczeń ZTM po wytyczeniu pasa dla komunikacji podróż autobusem Trasą Łazienkowską skróci się o blisko 15 minut.
A według rozkładu 523 od Grójeckiej do Przyczółka jedzie się 14-17 minut :-s .

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 17 gru 2008, 21:42

Juz widzę te buspasy :D
Tam gdzie są 3 pasy to nie będzie problemu ale tam gdzie są największe korki czyli przy zwężeniach do 2 pasów, pod Al Niepodleglości, przy R Jazdy, nad Wisłostradą nic się nie da zrobić bo przeciez nie ma mozliwości aby samochodom zostawic 1 pas.

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 17 gru 2008, 22:36

TGM pisze:
Według wyliczeń ZTM po wytyczeniu pasa dla komunikacji podróż autobusem Trasą Łazienkowską skróci się o blisko 15 minut.
A według rozkładu 523 od Grójeckiej do Przyczółka jedzie się 14-17 minut :-s .
Ale o co chodzi? Przecież wiadomo, że w korku jedzie się dłużej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 gru 2008, 22:51

No, Aleja Niepodległości to jest rzeczywiście problem, bo przejazdu na wprost nie ma (jego wytyczenie wymagałoby przewrócenia do góry nogami organizacji ruchu), a poszerzenie jezdni południowej do trzech pasów to zadanie mniej banalne niż projekt organizacji ruchu. Zobaczymy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 gru 2008, 23:45

No dobra, to jest problem na skalę "ile czasu potrwa włączenie się autobusu z buspasa na prawy pas tunelu i przejazd tym tunelem". Wobec całości przejazdu trasą to pikuś.

Bardziej jestem ciekaw funkcjonowania tego buspasa na tej fatalnej kostce klinkierowej na Wawelskiej, którą i tak już teraz każdy boi się jeździć... :evil:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 gru 2008, 8:26

No ja bym kostkę potraktował jako pas włączenia przy Żwirkach, przystanek a potem to już pobocze, na odcinku międzywęzłowym trzy pasy dla aut to naprawdę nadmiar zbytku (-(
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 18 gru 2008, 10:08

Obrazek
Życie Warszawy pisze:Trasa z buspasem
Konrad Majszyk 17-12-2008, ostatnia aktualizacja 17-12-2008 22:00

Ratusz przygotował projekty pasów dla autobusów na Trasie Łazienkowskiej i ul. Mickiewicza. Mają pojawić się w przyszłym roku.


Obrazek
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa


Pas autobusowy na Trasie Łazienkowskiej będzie najdłuższy w Warszawie. Zostanie wytyczony na obu jezdniach na siedmiokilometrowym odcinku od Grójeckiej na Ochocie do Kinowej na Pradze-Południe.

Marszałek nie poszaleje

To właśnie tym odcinkiem marszałek Sejmu Bronisław Komorowski pędził w tym tygodniu służbowym samochodem 140 km/godz., kiedy został nagrany przez ekipę „Teraz My“. Już niedługo rozpędzić się tam będzie trudno. Samochody mogą utknąć w korku, bo buspas zabierze im miejsce.– Stawiamy na komunikację miejską. Czas przejazdu autobusu Trasą Łazienkowską skróci się prawie o 15 minut – twierdzi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.

Drugi pas tylko dla autobusów powstanie na ul. Mickiewicza – od pl. Wilsona do ul. Zajączka (tylko w jedną stronę). Ma ułatwić przejazd autobusów objazdem zamkniętego dla komunikacji miejskiej wiaduktu na Andersa.

Projekty obu pasów są już gotowe. Teraz zatwierdza je miejski inżynier ruchu Janusz Galas. Czy przeciwstawi się wpływowemu „lobby samochodowemu“? Jeśli tak, projekty pasów jeszcze w grudniu zostaną przekazane do realizacji Zarządowi Dróg Miejskich. Pasy będą wyznaczane „po warszawsku“: wymalowane na jezdni ścierającą się farbą, przez co łatwo będzie je przekroczyć. W Amsterdamie czy Bordeaux są oddzielone od reszty jezdni separatorami (gumowymi krawężnikami). – Do wymalowania autobusowych pasów potrzebujemy temperatury powyżej 5 st. Celsjusza. Jeśli będzie ciepła zima, możemy to zrobić nawet na początku roku – mówi rzecznik ZDM Adam Sobieraj.

Tymczasem odpowiedzialni za komunikację nabrali wiatru w żagle. ZTM przygotowuje kolejne projekty buspasów: w Al. Jerozolimskich (między pl. Zawiszy i mostem Poniatowskiego – w obu kierunkach), w al. Solidarności (od Żelaznej do pl. Bankowego – tylko w stronę placu), na Świętokrzyskiej (od Kopernika do ronda ONZ – w obu kierunkach), na Radzymińskiej (od Szwedzkiej do Łodygowej – w obie strony) oraz na Puławskiej (od Karczunkowskiej do Poleczki).

Przebijemy Wilno

Dzisiaj w Warszawie jest 15 pasów autobusowych – m.in. na Modlińskiej, Sobieskiego i w Al. Jerozolimskich – o łącznej długości 13 km. Jeśli w 2009 roku ZTM zrealizuje wszystkie plany, łączna długość buspasów wyniesie ponad 31 km. I dopiero wtedy w liczbie pasów dla autobusów Warszawa pokona 500-tysięczne Wilno. Dla porównania: łączna długość buspasów w Madrycie to 104 km, w Berlinie – 102 km, a w Sztokholmie – 80 km.

Źródło: Życie Warszawy
Nie powiem, ciekawie wyglądają plany nowych buspasów :)
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 gru 2008, 10:11

Ciekawie to wygląda "trasa Łazienkowska" na zdjęciu :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 gru 2008, 10:58

Już ja widzę, jak kierowcy będą respektować buspas skoro teraz go nie respektują na odcinku Marszałkowska - Plac na Rozdrożu... A jazda po martwym polu przy tym drugim przystanku jest normą, ile już to razy musiałem spychać jadący z dużą prędkością samochód... We mnie by nie uderzył, ale w samochód na sąsiednim razem to już z 5 razy by się spotkali a ja tylko ruszałem z tego przystanku tak by im zakomunikować, że po martwym polu się nie jeździ...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 gru 2008, 11:27

Buspas na odcinku Marszałkowska - plac na Rozdrożu jest krótki i dramatycznie dziwnie zaprojektowany - pojawia się i znika raz na jednym, raz na drugim pasie... mam nadzieję, że zostanie to naprawione w projekcie organizacji który jest obecnie wdrażany na zlecenie ZTM.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 gru 2008, 12:10

W przyszłym roku mają być wytyczone kolejne buspasy: w Al. Jerozolimskich od pl. Zawiszy do mostu Poniatowskiego, w al. "Solidarności" od Żelaznej w kierunku pl. Bankowego, na Świętokrzyskiej od ul. Kopernika do ronda ONZ, na Radzymińskiej od Szwedzkiej do Łodygowej oraz na Puławskiej od Karczunkowskiej do ul. Poleczki. Ten ostatni ułatwi przejazd zatłoczonym autobusom z Piaseczna.
Szkoda, że o Połczyńskiej przy Ciepłowni się nie wspomina ;( Na pocieszenie pozostaje jednak Świętokrzyska :dance:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 gru 2008, 13:06

Na Połczyńskiej przy Ciepłowni to byś musiał mieć po dwa buspasy na każdej jezdni, przy tym rozrządzie autobusów który tam jest...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 18 gru 2008, 13:55

Flash8222 pisze:Już ja widzę, jak kierowcy będą respektować buspas skoro teraz go nie respektują na odcinku Marszałkowska - Plac na Rozdrożu... A jazda po martwym polu przy tym drugim przystanku jest normą, ile już to razy musiałem spychać jadący z dużą prędkością samochód... We mnie by nie uderzył, ale w samochód na sąsiednim razem to już z 5 razy by się spotkali a ja tylko ruszałem z tego przystanku tak by im zakomunikować, że po martwym polu się nie jeździ...
To pole wyłączone z ruchu powinno być znacznie dłuższe, przecież od momentu zjazdu z góry z Placu w kierunku Pragi jest bardzo długi odcinek, kiedy kierowcy mogą się włączyć do ruchu na dwa pasy od lewej strony. Pas umożliwiający ten manewr można przecież znacznie skrócić i wydłużyć pole wyłączone z ruchu. Może wtedy kierowcy by zaczęli je respektować. A poza tym to dlaczego tam tak rzadko stoi policja, miejsce mają idealne za podstawą wiaduktu, parenaście dni pod rząd kontroli w szycie popołudniowym może odstraszyłoby kierowców.

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 18 gru 2008, 13:59

Nazgul pisze:Pas umożliwiający ten manewr można przecież znacznie skrócić i wydłużyć pole wyłączone z ruchu. Może wtedy kierowcy by zaczęli je respektować.
Niestety, dopiero po tym, jak postawisz tam betonowe bariery będziesz miał szansę osiągnąć oczekiwane rezultaty. :neutral:

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 gru 2008, 14:05

Życie Warszawy pisze:Tymczasem odpowiedzialni za komunikację nabrali wiatru w żagle. ZTM przygotowuje kolejne projekty buspasów: w Al. Jerozolimskich (między pl. Zawiszy i mostem Poniatowskiego – w obu kierunkach), w al. Solidarności (od Żelaznej do pl. Bankowego – tylko w stronę placu), na Świętokrzyskiej (od Kopernika do ronda ONZ – w obu kierunkach), na Radzymińskiej (od Szwedzkiej do Łodygowej – w obie strony) oraz na Puławskiej (od Karczunkowskiej do Poleczki).
TRASA AK - KIEDY??????
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ