Buspasy
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jestem pewien, że MisiekK nie będzie czekał na publikację na SISKOM
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
To dobrze:)Glonojad pisze:Jestem pewien, że MisiekK nie będzie czekał na publikację na SISKOM
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To są ZTCW zwykłe cegły położone bokiem (wymiar: 250 x 65).Bastian pisze:Bardziej jestem ciekaw funkcjonowania tego buspasa na tej fatalnej kostce klinkierowej na Wawelskiej, którą i tak już teraz każdy boi się jeździć...
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ależ skąd, to jest tzw. cegła drogowa (klinkierowa zdaje się).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36587
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nieważne jaka, ważne, że się po niej (w obecnym stanie) nie da jeździć
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
http://www.polskatimes.pl/warszawa/7531 ... l#materialPolska the times pisze: Autobusy na Trasie W-Z będą jeździły po torach
Trasę Łazienkowską autobus pokona 15 minut szybciej niż obecnie. Busy MZA zostaną wpuszczone na tory tramwajowe na moście Śląsko-Dąbrowskim - to tylko niektóre plany miasta na poprawienie drożności Warszawy.
Eksperci domagają się więcej buspasów, czyli wydzielonych jezdni dla autobusów, które poprawią jakość komunikacji w stolicy. Jednak ich wytyczenie i wprowadzenie musi zostać wykonane z głową.
Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił dwa projekty nowych buspasów na stołecznych ulicach. Pierwszy z nich zakłada wytyczenie ich na 7-kilometrowym odcinku Trasy Łazienkowskiej od ulicy Grójeckiej do Kinowej na Saskiej Kępie w obu kierunkach.
Byłby to najdłuższy odcinek w Warszawie, która ma ich obecnie 13,2 km. Drugi buspas, tylko w kierunku centrum, ZTM chce poprowadzić na ulicy Mickiewicza od pl. Wilsona do gen. Zajączka. Tu jednak od listopada nie jeżdżą autobusy, bo zamknięty dla nich jest wiadukt na ulicy Andersa. Jednak wraz z planowaną zmiany trasy linii 510 (przez pl. Wilsona do al. Wojska Polskiego) takie uprzywilejowanie mogłoby mieć sens.
Teraz wszystko w rękach Zarządu Dróg Miejskich, który musi je wytyczyć. - Czekamy na lepsze warunki atmosferyczne - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM.
Miasto na przyszły rok ma wielkie plany uprzywilejowania miejskiego transportu. Oprócz buspasów na Trasie W-Z miałaby powstać trasa tramwajowo-autobusowa, czyli specjalnie dostosowane do potrzeb autobusów tory tramwajowe. Od 30 sierpnia, bo wtedy zakończy się remont torowiska, mogłyby wjeżdżać na nie autobusy i jechać po nim od pl. Bankowego aż do wysokości zoo.
- W końcu coś się ruszyło, ale jest tego niewiele - twierdzi Jan Jakiel, prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. - Już w przyszłym roku pasy powinny pojawić się m.in. na Trasie AK, Radzymińskiej i Targowej - dodaje. Przyznaje, że decydenci mają problem z przeforsowaniem tych pomysłów z obawy przed kierowcami prywatnymi.
Według Jakiela nie mają się czego obawiać. Na ulicy Modlińskiej wraz z wprowadzeniem buspasów zmniejszył się nie tylko czas przejazdu autobusów, ale również i samochodów. Jakiel zwraca uwagę, że według badań natężenia ruchu z 2006 r. ponad 70 proc. mieszkańców korzysta z komunikacji miejskiej i oddanie jej 1/3 jezdni nie będzie dla prywatnych kierowców dramatem.
Sceptyczny co do zapału wytyczania kolejnych kilometrów buspasów jest jednak profesor Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. - Możemy wytyczyć buspasy na nawet 100 km dróg, ale bez nadzoru policyjnego to po prostu nie będzie działać - mówi. - Na ulicy Sobieskiego długo trwało przyzwyczajanie się kierowców do takiej organizacji ruchu - dodaje profesor Suchorzewski.
W tym roku kolejne buspasy mają pojawić się jeszcze w Al. Jerozolimskich (na odcinku od pl. Zawiszy do mostu Poniatowskiego, w obu kierunkach), w al. Solidarności (od Żelaznej do pl. Bankowego, tylko w kierunku Wisły), na Świętokrzyskiej (od Kopernika do ronda ONZ, w obu kierunkach), na Radzymińskiej (od Szwedzkiej do Łodygowej, w kierunku centrum) oraz na Puławskiej (od Karczunkowskiej do Poleczki, w kierunku centrum).
Docelowo w najbliższych latach ma być ponad 40 km buspasów. Tym samym gonić będziemy Paryż, który obecnie ma 63 km i Sztokholm, który ma 80 km. Daleko nam będzie natomiast do lidera - Madrytu - który wytyczył już 104 km buspasów.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Ile to ciekawych rzeczy można się dowiedzieć czytając prasę. Tylko ciekawy jestem od kiedy zlikwidowano 116 i 157 bo dziś jeszcze jeździły.Polska pisze:Drugi buspas, tylko w kierunku centrum, ZTM chce poprowadzić na ulicy Mickiewicza od pl. Wilsona do gen. Zajączka. Tu jednak od listopada nie jeżdżą autobusy, bo zamknięty dla nich jest wiadukt na ulicy Andersa. Jednak wraz z planowaną zmiany trasy linii 510 (przez pl. Wilsona do al. Wojska Polskiego) takie uprzywilejowanie mogłoby mieć sens.
Czyli wychodzi na to, że przy odrobinie szczęścia mogę pokonać ten odcinek w 2 min.Polska The Times pisze:Trasę Łazienkowską autobus pokona 15 minut szybciej niż obecnie.
Zależy jak liczyć Trasę Łazienkowską ale od DWZ do Wisły bywa, że potrafi autobus w 15 min pokonać trasę.
Bus Pas wg mnie potrzebny, ale tylko przy Pomniku Lotnika w obie strony.
Od wjazdu na Grzymały do węzła Płowiecka. Czas przejazdu (408) 22 min.
[ Dodano: Pon 05 Sty, 2009 17:00 ]
Wychodzi, że na pokonanie tego odcinka będzie 7 min.
[ Dodano: Pon 05 Sty, 2009 17:00 ]
Wychodzi, że na pokonanie tego odcinka będzie 7 min.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Od Marszalkowskiej do Saskiej to w szczycie przejazd zajmuje teraz tak średnio kolo 13-15 min, poza szczytem mniej niż 10 a jedynie w naprawdę wyjątkowych przypadkach, gdy jest jakis wypadek czas przejazdu przekracza 20 min więc o 15 min to raczej krócej nie będziepawcio pisze:Od Marszałkowskiej do Saskiej (w drugą stronę od Kanału Gocławskiego) również.
- Solaris U10
- Posty: 2702
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26