Buspasy

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2018, 13:26

pawcio pisze:Gdyby buspas zaczynał się tam, gdzie z dwóch pasów robią się trzy to powinno dać radę. Tylko do tego trzeba by z Generalną gadać.
Długo się mówiło, ze nie da się, żeby średnica była długim metrem. Ale się jakoś udało.

A czy gddkia może się zrzec części drogi?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 gru 2018, 13:29

Wydaje mi się że ustawa o drogach publicznych nie pozwala.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 16 gru 2018, 21:51

Chodzi o zmianę zarządcy jednego pasa ruchu?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2018, 22:05

W praktyce tak, w teorii można to oddzielić na osobne jezdnie.
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 gru 2018, 12:36

Łukasz pisze:
16 gru 2018, 13:26
A czy gddkia może się zrzec części drogi?
Po co miałaby się zrzekać? Na Trasie Toruńskiej/AK jakoś buspas wyznaczono, chociaż jest to ponoć S8...

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 17 gru 2018, 13:21

S8 to ta droga w środku.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 gru 2018, 13:30

Pod zarzadem GDDKiA jest cały pas drogowy, łącznie z dojazdami do bloków przy Toruńskiej za ekranami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 17 gru 2018, 13:32

pawcio pisze:
17 gru 2018, 13:30
Pod zarzadem GDDKiA jest cały pas drogowy, łącznie z dojazdami do bloków przy Toruńskiej za ekranami.
Niestety, GDDKiA zrobiła nam cztero- czy tam pięciometrowy na szerokość chodnik, chyba żeby mogły się tam odbywać wyścigi wózków dzięcięcych, beznadziejny przebieg ścieżki rowerowej i nieprzydatne parkingi.

A na Toruńskiej nadal brakuje buspasa, choćby w kierunku zachodnim (od zjazdu na Modlińską do wjazdu z Modlińskiej).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 gru 2018, 20:29

pawcio pisze:
16 gru 2018, 13:23
Gdyby buspas zaczynał się tam, gdzie z dwóch pasów robią się trzy to powinno dać radę. Tylko do tego trzeba by z Generalną gadać.
Dokładnie tak. Zresztą trzypasowego odcinka poza granicami Warszawy nie ma tak wiele.

I oczywiście racja z tymi 2 tygodniami adaptacji, tak samo straszono paraliżem przed dokładnie każdym buspasem.

Tym czasem w ramach zrównoważonej polityki transportowej zdaje się wydłużono dwujezdniowy odcinek DK79, żeby zwiększyć presję motoryzacyjną.

Aha, wciąż nikt nie wykazał błędów w moich obliczeniach. Dlaczego 6000 ma cierpieć przez egoizm 4000?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 18 gru 2018, 22:50

Z buspasami na Puławskiej urywająca się w tym miejscu południowa obwodnica Warszawy stałaby w miejscu po horyzont. To też trzeba wziąć pod uwagę (do lata 2020 r.)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 gru 2018, 0:35

Taką tezę wypadałoby wysymulować.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 gru 2018, 0:37

Gdyby przyciąć ruch wcześniej, to by można było jeszcze do lata 2020 zostawić buspas na poboczu do Poleczki.
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 sty 2020, 16:49

https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/wars ... je-2586065

Nie wiem na co bus-pas na Sikorskiego skoro jest tam tak żałosna oferta komunikacyjna. W dodatku to najmniej zapchany odcinek na całym ciągu.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 sty 2020, 17:06

TGM, twoje marudzenie jest żałosne. Po to właśnie, żeby ludzie się przesiedli do takiego 402. I powinien być wprowadzony równolegle do otwarcia POW, a nie potem albo wcale. Już zrobiono ten błąd przy S8 / al. Prymasa.

166+402+503 daje 4+7+6 = 17 kursów na godzinę na kierunek (i można ew. dorzucić 195 i 148). To nie takie mało.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 sty 2020, 18:08

Jak dla mnie to to jest bardzo mało aby raz na cztery minuty coś przejechało. Jeden kurs na minutę to powinno być minimum. I bez tunelów/estakad nic tam się nie poprawi. Nawet dla komunikacji miejskiej. Dwa pasy z Wisłostrady w Witosa, światło zielone chyba przez minutę, w każdym razie bardzo długo i co? Potem robi się jeden pas gdzie trzeba ustąpić jadącym ciurkiem z estakady. Z Wałbrzyskiej też problem skręcić w DS bo cała zastawiona. To są ważniejsze problemy.

ODPOWIEDZ