Obwodnica Śródmiejska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lut 2016, 2:28

Zawsze przy dyskusji o przejściach podziemny padają podobne argumenty.
Albo jakoś nieuważnie słucham, ale dawno nie słyszałem. Przeciwnie, przy M Świętokrzyska lub Wileńskim pozostawiono przejścia na powierzchni. Mnie się wydaje, że przejścia podziemne dla pieszych to moda, która szczęśliwie już przeminęła.
Wtedy cały ruch tranzytowy przeniósłby się pod ziemie, a powierzchnia zostałaby "oddana
...kolejnym samochodom. Ruch wzbudzony? Paradoks Braessa?

Wiem, brzmi to dogmatycznie. Może za bardzo? Zastanawiam się nad tunelem/wanną przechodzącymi pod torowiskami Warszawy Zachodniej i podpiętymi do al. Prymasa w okolicach przystanku Parafialna 01. Ominęłoby się krytyczne rondo Zesłańców Syberyjskich...

Poza tym zwracam uwagę, że 2 tunele po 2 pasy to jednak szerzej, niż droga 2x2 po powierzchni.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Woronicz
Posty: 203
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 26 lut 2016, 6:55

Z tymi przejściami podziemnymi dla pieszych to właśnie też o to mi chodziło, że "to moda, która już przeminęła". Chodziło mi o to, że skoro przejścia podziemne dla pieszych są niepożądane, to z "przejściami podziemnymi dla aut" powinno być wprost odwrotnie; wpychanie pod ziemie aut zamiast ludzi aby tym drugim oddać miasto, przestrzeń, itp.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 26 lut 2016, 10:04

KwZ pisze:Poza tym zwracam uwagę, że 2 tunele po 2 pasy to jednak szerzej, niż droga 2x2 po powierzchni.
Przy rozpiętości stropu do ok.dwudziestu metrów nie opłaca się robić dwóch tuneli. Lepiej jest zrobić wspólny tunel ze słupami w środku rozpiętości i do takiego rozwiązania bym dążył.

Aha, i na potrzeby dyskusji proponuję przyjąć unikanie tuneli dłuższych niż powiedzmy 300 metrów, bo wtedy rosną koszty i ilość infrastruktury okołotunelowej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 lut 2016, 12:10

Taki krótki to chyba nie ma sensu. Tunel powinien się zaczynać przed Plotnikiem i kończyć za Szczęśliwicką. A górą po jednym pasie na kierunek dla zbiorkomu.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lut 2016, 12:57

Przy rozpiętości stropu do ok.dwudziestu metrów nie opłaca się robić dwóch tuneli. Lepiej jest zrobić wspólny tunel ze słupami w środku rozpiętości i do takiego rozwiązania bym dążył.
To tunel 1x4 ze słupami jaką miałby szerokość?
Tunel powinien się zaczynać przed Plotnikiem i kończyć za Szczęśliwicką.
Nawet od Plotnika do Grójeckiej jest ze ~700 m.
A górą po jednym pasie na kierunek dla zbiorkomu.
Plus jeden dla zwykłego ruchu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 26 lut 2016, 14:44

KwZ pisze:To tunel 1x4 ze słupami jaką miałby szerokość?
4*3,25+2*1,5+pas dzielący ze słupami+2*ściana = 16+pas dzielący ze słupami (ok. metra)+ 2 ściany (2 metry) czyli trzeba liczyć 20 m. W ten sposób oszczędzamy około 1 m przekroju w stosunku do tuneli "ciężkich" posadowionych osobno. W gruntach sypkich jak w Warszawie można stosować tylko tunele "ciężkie" (czyli różne metody niemieckie itd. w których to tunel przenosi obciążenia z gruntu.
KwZ pisze:Nawet od Plotnika do Grójeckiej jest ze ~700 m.
W takim razie musi być jedna normalna wentylatornia, wyjścia techniczne co bodaj 200 metrów oraz możliwość sygnalizacji zakazu ruchu przed wjazdem, ponadto zaleca się chodniki techniczne (mogą być między słupami wtedy, jako pas dzielący)... Zresztą świetnym przykładem takiego tunelu jest tunel Wisłostrady.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ