Obwodnica Śródmiejska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lut 2016, 21:25

MichalJ pisze:Jakie tory postojowe, tutaj? http://umapa.pl/hElMT
Nie, raczej tutaj.
A "zmiana części nośnej" oznacza budowę mostu na nowo. Nikt niczego takiego nie planuje, zresztą po co?
No rozumiem, że miałyby zostać filary, które są najbardziej kłopotliwe w budowie. Tylko jak to się ma do nośności? Przecież nowe pasy wymagają szerszej płyty i przeliczenia wytrzymałości całej konstrukcji, także filarów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 lut 2016, 21:55

Kiedyś budowano przy zachowaniu innych współczynników bezpieczeństwa, więc zapewne ten jeden pas jeszcze wejdzie. Bez projektu oczywiście nie mogę mówić, że tak jest na pewno, zwłaszcza że filary trochę lat mają. Niemniej jednak trzeba pamiętać, że lata temu na tych filarach mieścił się most kolejowo-drogowy (a taki zestaw na choćby kilkanaście wagonów to musiała być masakra dla sąsiednich filarów) i wszystko było w porządku.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lut 2016, 22:20

Bastian pisze: Co obcięto z wojskowego? Narożnik? Bo obecny układ muru w okolicach pomnika ofiar kacetów był już w połowie lat 80.
A ty myślisz, że kościół to dlaczego jest hen precz za trasą, a nie przy cmentarzu?

Zobacz, jaki kształt miał cmentarz przed wojną:
http://www.trasbus.com/planywarszawy/1937-2/5991.jpg

Było tak: cmentarz założyli Rosjanie jako prawosławny w 1912 a na miejscu kościoła była cerkiew. Chowano na nim żołnierzy z I wojny. W 1918 przejęto na polski cmentarz wojskowy, powiększono, w części dalszej od kościoła założono kwatery poległych w różnych miejscach i okolicznościach. W czasie II wojny w tej wypustce przy Powązkowskiej (a nawet trochę dalej, aż do alei głównej) Niemcy założyli kwatery dla swoich zmarłych i poległych. Znajdujące się tam groby Polaków ekshumowano i przeniesiono, co z grobami z czasów rosyjskich źródła nie piszą, ale pewnie nikt się nimi nie przejmował (a może już przed II wojną je zlikwidowano? - raczej wątpię, bo za mało tych polskich grobów tam było). Po wojnie ślady po Niemcach usuwano wszelkimi siłami, więc i tę część cmentarza przekopano a szczątki usunięto (nie mam pojęcia, dokąd, ostatecznie trafiły na Wólkę Węglową do zbiorowej mogiły, ale to dużo później). Co prawda niektórzy twierdzą, że część szczątków może tam być do dziś... Na oczyszczonych kwaterach chowano poległych w II wojnie i innych zasłużonych (to właśnie tam leżą m.in. Bierut i Marchlewski), a "wypustkę" (i trochę więcej) odcięto, bo już wtedy zaplanowano przebicie przelotowej drogi (rezerwa na Trasę Toruńską nie "urodziła się" w latach '70).

A mur jest chyba z lat '60, już po połączeniu z cmentarzem komunalnym.

"Za Bieruta" były też plany przebicia ulicy przez cmentarz żydowski...

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 23 lut 2016, 22:54

Nie wiem, czy dobrze kojarzę, że chodziło o przedłużenie Anielewicza przez teren dawnego boiska klubu "Skra", na którym miały miejsce egzekucje i pochówki? Dziś w tym miejscu mamy pomnik (ul. Gibalskiego).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 lut 2016, 9:32

KwZ pisze:
MichalJ pisze:Jakie tory postojowe, tutaj? http://umapa.pl/hElMT
Nie, raczej tutaj.
A dokładnie rzecz mówiąc, to tutaj
Te tory już kiedyś były, obecnie kolejarze odbudowują je m.in. z powodu przygotowań do objazdu średnicy, a mieszkańcy Nowego Żoliborza już dostają wścieku, że im głośne pociągi będą pod oknami jeździły i żądają ekranów akustycznych (pewnie gdy kupowali mieszkania, to torów kolejowych jeszcze nie było albo deweloper obiecywał ich likwidację).
Wspomniałem o tych torach, ponieważ w tym poście KwZ namalował tunel i wyjazd/wjazd z/do niego na wysokości bloku przy Rydygiera 17.

mgs84
Posty: 138
Rejestracja: 28 sie 2006, 21:20
Lokalizacja: Korzona street

Post autor: mgs84 » 24 lut 2016, 15:08

Po cholerę te ekrany... Brzydactwo.

A tak w ramach ciekawostek. To są tory postojowe dla towarowych, czy pasażerskich przed Gdańskim? Z układu torów wynika ze chyba towarowych, ale ktoś może ma pewniejsze dane?

Woronicz
Posty: 203
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 24 lut 2016, 16:07

Ja mam do tego pomysłu z przepięciem zachodniej części obwodnicy śródmiejskiej na al. Prymasa tylko jedno pytanie: Czy rozważane jest zrobienie czegokolwiek z odcinkiem TŁ od Al. Jerozolimskich do Żwirki i Wigury? Przecież ten odcinek zupełnie nie jest przystosowany do pełnienia funkcji jakiejkolwiek drogi szybkiego ruchu jak TŁ do której wpada czy obwodnicy, którą się planuje na niego przenieść. Jazda tamtędy w szczycie (a zwłaszcza przecięcie z Grójecką) to jest jakiś dramat. Jeszcze ta zebra przy Skłodowskiej-Curie. Jeżdżąc do Łodzi jedyne 5 sygnalizacji jakie mam po drodze są właśnie na tym odcinku. Dla mnie to jest kompletny brak pomyślunku, że dwie bezkolizyjne trasy (Al. Jerozolimskie i TŁ) są połączone czymś takim. Cały ten ciąg od A2 do Zakrętu powinien być bezkolizyjny. Lekko offtopując spytam czy planowane są wiadukty nad Grenadierów, Zamieniecką i Rodziewiczówny (nad Kajki też by się przydał ale zdaję sobie sprawy, że pewnie nie ma tego nawet w planach)?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 24 lut 2016, 16:57

Bezkolizyjnym ciągiem na tej trasie będzie S2.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2016, 20:45

mgs84 pisze:rdziej słuszna. Realne wybudowanie czegokolwiek włożyłbym między bajki.

Poza tym Wiatrak był zawsze w osi obwodnicy śródmiejskiej.
Bynajmniej, pierwotnie obwodnica śródmiejska miała iść Aleją Tysiąclecia - ostatnia inwestycja wykonana przy tym założeniu to wiadukt Szwedzkiej nad 11 Listopada.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mgs84
Posty: 138
Rejestracja: 28 sie 2006, 21:20
Lokalizacja: Korzona street

Post autor: mgs84 » 24 lut 2016, 21:15

Hmmm. Teraz się wczytałem na Siskomie i rzeczywiście prawda. A jak był planowany przebieg od Grochowskiej? Przez ogródki działkowe obok Parku Skaryszewskiego do trasy łazienkowskiej?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 lut 2016, 22:20

Tak.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Woronicz
Posty: 203
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 25 lut 2016, 8:13

Solaris U10 pisze:Bezkolizyjnym ciągiem na tej trasie będzie S2.
Jak dla mnie to żaden argument. Czy przez to, że kilka kilometrów dalej kiedyś tam będzie sobie biec S2 oznacza, że mieszkańcy Pragi Południe i Ochoty mają mieć beznadziejny dojazd i sparaliżowaną całą okolicę w szczycie bo wpadają tam bezkolizyjne trasy? Jak już zaczęło się coś robić to powinno się to skończyć, a nie zostawiać takie w pół zrobione. S2 na pewno nie sprawi, że na Ochocie będzie luźno w szczycie. Trzeba było nie budować tych wiaduktów w ciągu Alej, przez które masa samochód nie porcjowanych wcześniej światłami wlewa się na Ochotę i ją zatyka.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lut 2016, 10:08

Woronicz pisze: Jak już zaczęło się coś robić to powinno się to skończyć, a nie zostawiać takie w pół zrobione.
Czyli wyburzyć trochę budynków w celu poszerzenia, czyż nie?
Woronicz pisze: S2 na pewno nie sprawi, że na Ochocie będzie luźno w szczycie.
Na Prymasa zrobiło się jakby luźniej po oddaniu A2/S8. Gorzej, że wolne miejsca są dosyć szybko zagospodarowywane przez nowe auta...
Woronicz pisze: Trzeba było nie budować tych wiaduktów w ciągu Alej, przez które masa samochód nie porcjowanych wcześniej światłami wlewa się na Ochotę i ją zatyka.

Jak to? Przecież tylko dzięki nowym drogom korki się zmniejszają i w ogóle w mieście żyje się lepiej :lol:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lut 2016, 10:27

Na Prymasa zrobiło się jakby luźniej po oddaniu A2/S8. Gorzej, że wolne miejsca są dosyć szybko zagospodarowywane przez nowe auta...
[zrzęda]Było zrobić buspas :evil: [/zrzęda]
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Woronicz
Posty: 203
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 25 lut 2016, 19:50

person pisze:Czyli wyburzyć trochę budynków w celu poszerzenia, czyż nie?
W każdym normalnym kraju dałoby się zbudować tunel pod Grzymały/Kopińską/Wawelską, z wlotem przed skrzyżowaniem Aleje/Grzymały i Wylotem za pomnikiem lotnika. Wtedy cały ruch tranzytowy przeniósłby się pod ziemie, a powierzchnia zostałaby "oddana mieszkańcom". Zawsze przy dyskusji o przejściach podziemny padają podobne argumenty. A tutaj dodatkowo nie spychamy pieszych do podziemi tylko auta, więc wszyscy ekolodzy, społecznicy, itp. powinni temu przyklasnąć.
person pisze:Jak to? Przecież tylko dzięki nowym drogom korki się zmniejszają i w ogóle w mieście żyje się lepiej :lol:
No ja nie do końca tak uważam ;) Bo nowe drogi jak wszystko trzeba robić z głową. Raz pomogą, raz nie.

ODPOWIEDZ