Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 cze 2022, 19:50

patryk148 pisze:
18 cze 2022, 17:04
A druga sprawa to wciąż brak tramwaju na Rudę. Piętnastka kończy na początku osiedla a do Sobockiej bez problemu meisjce jest. Pytanie Czy wiadukt nad S8 trzeba byłoby przebudować. To można byłoby kosztem pętli na Muranowskiej zrobić.
Pętla na Muranowie nie ma finansowania, więc nie ma żadnego kosztu, którym można by zbudować przedłużenie na Rudę. Nie mówiąc o tym, że to jednak o rząd wielkości więcej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

patryk148
Posty: 535
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 18 cze 2022, 20:41

Według info z tej strony (https://tramwar.pl/twkapital.html) jednak ma. Na 2028 jest przewidziane. Tak dużo większy koszt na Rudę.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 cze 2022, 9:40

Bastian pisze:
18 cze 2022, 19:50
Pętla na Muranowie nie ma finansowania,
Czyli z wielkiego projektu pt. Tramwaj do Wilanowa metodą salami odpadają kolejne elementy, tak? Ale tory na Rakowieckiej powstaną, prawda?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 cze 2022, 12:12

person pisze:
20 cze 2022, 9:40
Bastian pisze:
18 cze 2022, 19:50
Pętla na Muranowie nie ma finansowania,
Czyli z wielkiego projektu pt. Tramwaj do Wilanowa metodą salami odpadają kolejne elementy, tak? Ale tory na Rakowieckiej powstaną, prawda?
A skąd mam wiedzieć?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 gru 2022, 11:30

W dzisiejszym Stołku:
warszawa.wyborcza.pl pisze: Poznaliśmy mapę szykowanych inwestycji tramwajowych w Warszawie. Będą nowe trasy

Znamy mapę aktualnie przygotowywanych inwestycji tramwajowych w mieście. Wiemy, jak będą przebiegać tory do gotowego już tunelu pod Dworcem Zachodnim. Wkrótce ma być ogłoszony przetarg na ich budowę od strony ul. Grójeckiej. Radni przyznali tramwajarzom sporą kwotę.

Czy uda się zgrać inwestycje kolejarzy i tramwajarzy na Dworcu Zachodnim? Rządowa spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zaczęła swoją część rozbudowy tej najbardziej ruchliwej stacji w Warszawie jesienią 2020 r. za ponad 2 mld zł."
Cały tekst tu:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... kopia.html
W sumie nic nowego poza jednym: TW "czasowo" (lol) odstępują od budowy tunelodnogi z DWZ przez Odolany.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 sty 2023, 9:34

pawcio pisze:
11 lis 2021, 14:29
Do 10 i 11 dalej nie dołożysz linii do Daszyńskiego, bo tor szlakowy z zawrotką tego nie przeniesie. Bo na skręty na rondzie to już kompletnie nie liczę.
Pamiętam skręty na Daszyńskim i blokowanie całego ronda przez skręcające tramwaje. Przy aktualnym natężeniu ruchu tramwajowego-4 linie tramwajowe, z czego 2 bardzo silne,, wyczerpują przepustowość.
Czy po budowie M2, pół ronda nie zjechało do podziemi? Swoim torem, pierwsze bezpośrednie połączenie tramwaju z metrem w Warszawie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 sty 2023, 11:21

Stary Pingwin pisze:
03 sty 2023, 9:34
Czy po budowie M2, pół ronda nie zjechało do podziemi? Swoim torem, pierwsze bezpośrednie połączenie tramwaju z metrem w Warszawie.
Czy ktoś mógłby to przetłumaczyć?

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 08 sty 2023, 15:22

person pisze:
Stary Pingwin pisze:
03 sty 2023, 9:34
Czy po budowie M2, pół ronda nie zjechało do podziemi? Swoim torem, pierwsze bezpośrednie połączenie tramwaju z metrem w Warszawie.
Czy ktoś mógłby to przetłumaczyć?
Lingwistą jestem słabym, ale zdaje mi się, że autorowi chodziło o to, że większość osób przesiadło się do metra.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 sty 2023, 8:49

Może nieprecyzyjnie napisałem- zapadła się ziemia na Rondzie Daszyńskiego, razem z torowiskiem tramwajowym. Kilka lat temu.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lip 2023, 11:28

W dzisiejszym Stołku Osa relacjonuje wczorajszą propagandę dot. decyzji na Tramwaj na Zieloną Białołękę, Kasprzaka i Gocławia:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... -krok.html

Polecam uwadze tweet (xeet?) rzecznika TW dot. szybkości rozwoju szyny w aglomeracji paryskiej ;)

BTW: wróble ćwierkają, że _ktoś ważny_ sypie piach w tryby wiaduktu Małej Brzozy, bo zapatrzono się we wrocławski TAT...

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 lip 2023, 11:51

Tramwaj na Wolskiej zamykają aż do końca roku? Dzięki za wiadomość.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 lip 2023, 13:17

person pisze:
27 lip 2023, 11:28
W dzisiejszym Stołku Osa relacjonuje wczorajszą propagandę dot. decyzji na Tramwaj na Zieloną Białołękę, Kasprzaka i Gocławia:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... -krok.html

Polecam uwadze tweet (xeet?) rzecznika TW dot. szybkości rozwoju szyny w aglomeracji paryskiej ;)

BTW: wróble ćwierkają, że _ktoś ważny_ sypie piach w tryby wiaduktu Małej Brzozy, bo zapatrzono się we wrocławski TAT...
Nie do końca wiem, co mamy rozumieć przez sypanie piachu ani jaki związek ma z tym wrocławski TAT, bo prawdę powiedziawszy wprowadzić ruch autobusów na tę trasę i od strony białołęckiej Głębockiej, i od strony Wincentego raczej trudno.

Dyskusja o tym, jak trudno wyznaczyć odnogę przez Odolany zdaje się zaś pomijać, że z trasą przez Krzyżanowskiego takich problemów nie ma. Kiepska wymówka gigantycznej zwłoki w łączeniu trasy na Zachodni z Wolą.

Użyteczność przeprowadzenia drugiej przez Prymasa zamiast przez Ordona jest zaś bardzo wątpliwa choćby przez niewielką odległość od tejże. Jeżeli przyczyną podważania przebiegu przez Ordona są przeszkody nie do obejścia, a nie zwyczajny NIMBY-izm, to dużo lepszym pomysłem byłoby przeprowadzenie tej trasy na dłuższym odcinku przez środek Odolan. Jeżeli zaś, jak podejrzewam, faktyczną przyczyną jest to drugie, to należy to zwyczajnie zignorować.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lip 2023, 16:06

Yelonker pisze:
27 lip 2023, 13:17
person pisze:
27 lip 2023, 11:28
W dzisiejszym Stołku Osa relacjonuje wczorajszą propagandę dot. decyzji na Tramwaj na Zieloną Białołękę, Kasprzaka i Gocławia:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... -krok.html

Polecam uwadze tweet (xeet?) rzecznika TW dot. szybkości rozwoju szyny w aglomeracji paryskiej ;)

BTW: wróble ćwierkają, że _ktoś ważny_ sypie piach w tryby wiaduktu Małej Brzozy, bo zapatrzono się we wrocławski TAT...
Nie do końca wiem, co mamy rozumieć przez sypanie piachu ani jaki związek ma z tym wrocławski TAT, bo prawdę powiedziawszy wprowadzić ruch autobusów na tę trasę i od strony białołęckiej Głębockiej, i od strony Wincentego raczej trudno.
Piach ma polegać na tym, że ktoś chce, aby dało się wprowadzić nań autobusy, czyli nowe projekty, uzgodnienia i dalsze 3 lata w plecy.
Yelonker pisze:
27 lip 2023, 13:17
Dyskusja o tym, jak trudno wyznaczyć odnogę przez Odolany zdaje się zaś pomijać, że z trasą przez Krzyżanowskiego takich problemów nie ma.
Wróble ćwierkają, że już też są xD
Yelonker pisze:
27 lip 2023, 13:17
Kiepska wymówka gigantycznej zwłoki w łączeniu trasy na Zachodni z Wolą.
Tak. Tym bardziej, że w tym przypadku peelce wyjątkowo coś udało się szybko zrobić ;)
Yelonker pisze:
27 lip 2023, 13:17
Użyteczność przeprowadzenia drugiej przez Prymasa zamiast przez Ordona jest zaś bardzo wątpliwa choćby przez niewielką odległość od tejże. Jeżeli przyczyną podważania przebiegu przez Ordona są przeszkody nie do obejścia, a nie zwyczajny NIMBY-izm, to dużo lepszym pomysłem byłoby przeprowadzenie tej trasy na dłuższym odcinku przez środek Odolan. Jeżeli zaś, jak podejrzewam, faktyczną przyczyną jest to drugie, to należy to zwyczajnie zignorować.
1. Żadne NIMBy, tylko kolektor, o którym wcześniej nikt nie wiedział:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 78529.html
2. Mimo wszystko z Bemowa na Zachodni przez Prymasa jest krócej i szybciej niż (naokoło) przez Krzyżanowskiego...

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 27 lip 2023, 16:11

person pisze:
27 lip 2023, 16:06
Piach ma polegać na tym, że ktoś chce, aby dało się wprowadzić nań autobusy(...)
Tylko po co?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lip 2023, 16:14

:tancze: :tancze: :tancze: :tancze: :tancze: :tancze: :tancze:

ODPOWIEDZ