Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 06 lis 2021, 15:17

Glonojad pisze:
06 lis 2021, 13:30
Generalnie tak, choć do sprawdzenia jest, czy przedłużenie S9 na linię radomską i Piaseczno jednak potoku (północna) Wola - Ochota nie przejmie.
Nie przejmie, bo będzie jeździć za rzadko i nieregularnie. Zapominasz, w jakim kraju żyjemy?

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 06 lis 2021, 15:56

Glonojad pisze:
05 lis 2021, 9:18
Skierniewicka w eksploatacji liniowej po otwarciu Kasprzaka sensu nie ma żadnego.
Nie samym metrem jeździ człowiek. Skoro budujemy na Kasprzaka bo pojawił się tam duży popyt w porównaniu z dotychczasowym przebiegiem przez Wolską, to dlaczego coś jadące od Akradii nie miałoby pojechać tamtędy. Oczywiście, można przez rondo Daszyńskiego, ale pewnie prędzej doczekamy Kasprzaka niż przywrócenia skrętów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lis 2021, 17:07

Na dwa cosie jadące od Arkadii zapotrzebowania raczej nie będzie (skoro obecnie jest na solówkę i to na siłę co 8 minut, bo tak jest w Pradze), Wolskiej pozbawiać 27 nie ma Powodu, a z Połczyńskiej przez Wolską na Okopową wygodniej. Nie, wciąz nie widzę potrzeby, zwłaszcza biorąc pod uwage, jak w praktyce działa Skierniewicka.

Można by skierowanie 27 Wolska - Płocka - Kasprzka - Daszyńskiego - Towarowa - ... rozważać, gdyby a) Skierniewicka była wydzielona oraz b) 26 było silne lub 13 zostało na obecnej trasie, ale żadna z tych przesłanek nie ma na razie wysokich szans, a co dopiero obie na raz. Oraz oczywiście kwestia skrętów.

Alternatywny przebieg, tj. Połczyńska - Kasprzaka - Skierniewicka - Solidarności - Okopowa nie ma dla mnie natomiast sensu wcale.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 06 lis 2021, 17:28

Skierniewicka była "wydzielona" w trakcie budowy metra i szkoda że tak nie zostało. W ogóle, jakiś czas temu na wlocie Skierniewickiej w Wolską powiększono powierzchnię wydzieloną, przez co samochody w lewo w Wolską legalnie mogą skręcać tylko z torowiska, a nie jak dawniej z "dwóch" pasów, przez co powiększono korek na torowisku.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lis 2021, 19:42

Ktoś się niestety doliczył centymetrów. Zresztą to wydzielenie i tak było na styk, bo wystarczyła ciężarówka by zablokować tramwaj.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 lis 2021, 20:23

Ciężarówki i autobusy nie blokowały tramwajów. Osobówki owszem.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 08 lis 2021, 6:45

Nikt nie podał wcześniej tego linku, więc podam ja. Informacje z Urzędu Miasta: https://um.warszawa.pl/-/tramwaj-na-kas ... -podpisana

A tutaj: https://tramwajnakasprzaka.pl/ warto coraz częściej będzie zaglądać i czytać jakie są postępy tej inwestycji.

A z grafiki poniżej, wynika że będzie skręt z Kasprzaka od strony Bema w Skierniewicką.
https://tramwajnakasprzaka.pl/wp-conten ... 36x731.png
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2021, 7:36

Stary Pingwin pisze:
06 lis 2021, 20:23
Ciężarówki i autobusy nie blokowały tramwajów. Osobówki owszem.
Bardzo często widziałem zarówno ciężarówki, jak i autobusy blokujące tam tramwaj stojąc na sąsiednim pasie. Mówię o rozwiązaniu z wydzieleniem torowiska pasem.

Problem z samochodami był, gdy nielegalnie wjechały na torowisko.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 lis 2021, 9:50

Kierowcy zawodowi się ogarniali, kierowcy osobówek nie. Rozmawiamy o wydzielonym torowisku.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2021, 13:32

No to ja mam obserwacje inne w takim razie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 lis 2021, 13:16

Prezes TW opublikował na swoim TT skan pisma z UM, w którym miasto potwierdza zasadność budowy trasy na Gocław, a jednocześnie wskazuje na inne priorytety.
Coś na zasadzie: powiedz coś, nie mówiąc niczego.
https://twitter.com/wbartelski/status/1 ... 37/photo/1

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2021, 20:44

Przeciwnie, z tego pisma wynika bardzo dużo. Priorytetem będą te inwestycje, które będą dofinansowane. A do dofinansowania bedzie je zgłaszać miasto. A w mieście odpowiada za to wiceprezydent Olszewski, co nie jest żadną tajemnicą, bo ten obszar podlega pod niego od lat.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 lis 2021, 12:22

Bon Jovi pisze:
08 lis 2021, 6:45
A z grafiki poniżej, wynika że będzie skręt z Kasprzaka od strony Bema w Skierniewicką.
https://tramwajnakasprzaka.pl/wp-conten ... 36x731.png
Techniczna możliwość skrętu zawsze się przyda, liniowo niekoniecznie.

Ogólnie zastanawiam się, czy całe Jana Kazimierza i kurniki JWC zwane Bliską Wolą dostaną dobry dojazd silnym tramwajem do Ronda Daszyńskiego czy będzie jak zwykle - zamiast jednej silnej linii kilka gówienek ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 lis 2021, 13:43

Bez przesady, poziom 8/12//15-20 to nie jest może metrotram z Berlina, ale przebija częstotliwością większość linii w kraju.

Na starcie będzie pewnie 10 i 11, które były zawsze w miarę przyzwoicie skoordynowane. Potem można dorzucić jakieś 11f z Cm. Wolskiego zwłaszcza, jeśli się uda 11 gdzieś wydłużyć (ja bym np. widział ją na Gagarina), bo 10 woła o wsparcie do Centrala coraz mocniej. Chyba, że się jakiś pomysł na 40 (Cm. Wolski - Naruciak) pojawi, choć mam nadzieję, że jednak bez takich cudów się obejdzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 lis 2021, 14:29

Do 10 i 11 dalej nie dołożysz linii do Daszyńskiego, bo tor szlakowy z zawrotką tego nie przeniesie. Bo na skręty na rondzie to już kompletnie nie liczę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ