Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 lis 2021, 16:48

No to trzeba będzie coś na północ na ONZ puścić w takim razie, bo z kolei 4 sloty z Feminy i 3 z Prostej na ONZ to gruba przesada.

Zasadniczo w zależności od terminu realizacji trasy na Zachodni na Kasprzaka mogą być potrzebne nawet 4 sloty (do Daszyńskiego, przekładka 27 nic tu nie pomoże).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 lis 2021, 14:54

Glonojad pisze:
10 lis 2021, 20:44
Przeciwnie, z tego pisma wynika bardzo dużo. Priorytetem będą te inwestycje, które będą dofinansowane.
Czy tramwaj na Gocław nie miał (zagwarantowanego) dofinansowania?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2021, 16:54

Glonojad pisze:No to trzeba będzie coś na północ na ONZ puścić w takim razie, bo z kolei 4 sloty z Feminy i 3 z Prostej na ONZ to gruba przesada.

Zasadniczo w zależności od terminu realizacji trasy na Zachodni na Kasprzaka mogą być potrzebne nawet 4 sloty (do Daszyńskiego, przekładka 27 nic tu nie pomoże).
Niech w kółko jeżdżą, do Feminy i z powrotem, jak któraś zetka - chyba że tu znów jest problem, że nie ma jak skręcać, nie robiąc korka. Ale może w przeciwpotoku by przeszło.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lis 2021, 18:10

Skręcanie na Feminie jest zawsze kosztem któregoś kierunku na wprost. Niemniej skręty na Daszyńskim prędzej czy później powstaną, więc zawsze zostaje Starynkiewicz, jak nie Naruciak. Choć mnie linia ukośna, np. ONZ - Stawki - Międzyparkowa - FSO by kusiła (choć jej dużą wadą byłby brak przesiadek do M1).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2021, 19:01

Za Naruciak to by Cię ukatrupili, że nie dalej. Zresztą Grójecka, a zwłaszcza Zawiszy, nie są, jak to mówią, z gumy, więc pewnie odbyłoby się to kosztem jedynki (czy dobrze - nie wiem).
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lis 2021, 19:18

Zawisza spokojnie kolejna linię w tej relacji przyjmie, bo spadły kursy skrocone 24 a wcześniej - 8. Wszystko sie rozbija o pytanie, jak szybko będą rosły potoki z Odolan do Daszyńskiego.

1 raczej nikt ciął nie będzie, choć oczywiście ZTM nie opublikował jeszcze projektu "co po M2 na Bródnie" i jestem pełen obaw, bo obciąć kursy 1 jest najłatwiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 lis 2021, 1:52

Glonojad pisze:
15 lis 2021, 18:10
Skręcanie na Feminie jest zawsze kosztem któregoś kierunku na wprost. Niemniej skręty na Daszyńskim prędzej czy później powstaną, więc zawsze zostaje Starynkiewicz, jak nie Naruciak. Choć mnie linia ukośna, np. ONZ - Stawki - Międzyparkowa - FSO by kusiła (choć jej dużą wadą byłby brak przesiadek do M1).
Przecież skręty na Feminie są w cieniu zielonego dla osobówek.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2021, 7:26

Flash8222 pisze:
Glonojad pisze:
15 lis 2021, 18:10
Skręcanie na Feminie jest zawsze kosztem któregoś kierunku na wprost. Niemniej skręty na Daszyńskim prędzej czy później powstaną, więc zawsze zostaje Starynkiewicz, jak nie Naruciak. Choć mnie linia ukośna, np. ONZ - Stawki - Międzyparkowa - FSO by kusiła (choć jej dużą wadą byłby brak przesiadek do M1).
Przecież skręty na Feminie są w cieniu zielonego dla osobówek.
Chyba chodzi o to, że nie da się zrobić teleportu, jak coś czeka na skręt. Jeśli zawsze tramwaj zdążałby dojechać i wymienić ludzi przed fazą skrętu, to by nie blokował.

PS kiedy Femina z programem Jarka?
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 lis 2021, 10:53

Glonojad pisze:
15 lis 2021, 18:10
Niemniej skręty na Daszyńskim prędzej czy później powstaną,
Kiedyś gdzieś u kogoś czytałem, że mają zostać odtworzone przy okazji remontu średnicy i wiaduktu na Towarowej. Ciekawe czy tak się stanie, czy znajdzie się wtedy inna wymówka :P

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lis 2021, 16:23

Skręty na Feminie są w fazie analogicznej do fazy skrętnej dla osobówek, ale dłuższej.

Femina jest już Jarkowa. Ewentualne optymalizacje wymagają dodania brakujących azyli i zmiany układu faz - skrętów w ciągu JPII w ramach jednej fazy. To da więcej czasu na JPII.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 lis 2021, 19:49

Glonojad pisze:
11 lis 2021, 13:43
Bez przesady, poziom 8/12//15-20 to nie jest może metrotram z Berlina, ale przebija częstotliwością większość linii w kraju.
W porównaniu do obecnej oferty autobusowej (która zapewne zostanie ścięta) mocno kiepskie częstotliwości.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lis 2021, 20:06

Chyba sobie żartujesz. Oprócz 105 - tylko do metra, co wiązka tramwajów też zapewni - cała reszta autobusów do przeciętnego tramwaju nawet się nie umywa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lis 2021, 20:11

Tak na szybko szacując to tramwaj co 8' jest porównywalny zdolnością przewozową do autobusu co 6', czyli tego "silnego" 105, w porównaniu do którego to ma być taka kiepska oferta.

Myślę, że to swoją drogą warte podkreślenia: standardowa linia tramwajowa to odpowiednik zdolności przewozowej większości najsilniejszych linii autobusowych w mieście.

(są takie metrotramy w Berlinie, co to częściej niż 10' nie jeżdżą nigdy, M17 chociażby)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lis 2021, 20:23

Ta proporcja jest nawet bardziej bolesna w zestawieniu 140N vs SU18E...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lis 2021, 20:29

Tym bardziej tłuc do głowy. Zwłaszcza, że różnica w częstotliwości 6' vs 8' ma już bardzo niewielki wpływ na czas podróży, tym bardziej że autobus z większym rozrzutem kursuje.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ