Strona 230 z 243

Nowe trasy tramwajowe

: 07 kwie 2021, 22:16
autor: fraktal
Autobus Czerwon pisze:
07 kwie 2021, 21:36
TGM pisze:
07 kwie 2021, 21:02
A nie można przerobić tego dodatkowego peronu na końcówkę jednej linii tramwajowej?
Niech tam postawią dwa rosyjskie składy i zrobią coś na modłę muzeum metra - i tak będzie z tego większy pożytek, niż z peronu M3, a przynajmniej nikt nie powie że pieniądze się zmarnowały : )))
Myślę, że NIK mogłaby się przyczepić, a jak będzie metro, to nikt się nie przyczepi. Dlatego będzie metro. :P

Nowe trasy tramwajowe

: 07 kwie 2021, 23:36
autor: Łukasz
A już tam skład M2 nie ma drzemki sjestowej? Można drugi dostawić.

Jeśli chodzi o tramwaje, to rozwiązałoby to kiedyś dyskutowany problem, gdzie zrobić pętlę koło stadionu.

Tylko jak tam wjechać z góry...

Nowe trasy tramwajowe

: 07 kwie 2021, 23:59
autor: KwZ
Bastian pisze:
07 kwie 2021, 19:19
Jest to niezła odpowiedź, dlaczego odpadł wariant przez Saską. De facto dopuszczono tam chyba jednotor.
Ale ja się już śmiałem, że na/wzdłuż Saskiej zostawiono rezerwę pod tramwaj za Starzyńskiego przed wojną, drzewa wyrosły tak, że teraz nie chcą ich ścinać i nie ma którędy puścić tramwaju. Oczywiście straci na tym Saska (o ile tramwaj w ogóle powstanie), bo jak ruch (i podaż) z Gocławia pójdzie Międzynarodową, to na Saskiej zostanie samo 117 i może 111.

Nowe trasy tramwajowe

: 08 kwie 2021, 8:00
autor: Glonojad
Łukasz pisze:
07 kwie 2021, 23:36

Jeśli chodzi o tramwaje, to rozwiązałoby to kiedyś dyskutowany problem, gdzie zrobić pętlę koło stadionu.
Na pętlę koło stadionu jest zarezerwowane miejsce w MPZP, więc nie mam pojęcia, kto i kiedy uważał to za problem do dyskusji.

Nowe trasy tramwajowe

: 24 wrz 2021, 12:17
autor: person
Z dzisiejszej prasy:
Wielka klapa najbardziej ambitnego programu inwestycji tramwajowych w Polsce. - Nigdzie nie ma takiej niemocy jak w Warszawie - ocenia dr Michał Wolański z SGH.
Alert dla wrażliwych: tekst może kryć się za paywallem.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... owych.html

Nowe trasy tramwajowe

: 24 wrz 2021, 15:11
autor: Piotrek_2274
A jest w tym artykule coś konkretnego i odkrywczego, poza tym co wiedzą wszyscy, że nigdzie nie ma takiej niemocy?

Nowe trasy tramwajowe

: 24 wrz 2021, 17:28
autor: Flash8222
Można dowiedzieć się, że wybrano już trzeciego wykonawcę na budowę torowiska wzdłuż Kasprzaka i dalej nic się nie dzieje. Mówiłem, że zrezygnują z tej trasy.

Nowe trasy tramwajowe

: 25 wrz 2021, 9:23
autor: Stary Pingwin
Może św. przepustowość nie chce oddać wiaduktu Kasprzaka/Redutowa?

Nowe trasy tramwajowe

: 25 wrz 2021, 9:33
autor: Glonojad
Nikt z tej trasy nie rezygnuje, ale dyskusja na ten temat jest zwyczajnie nudma już.

Nowe trasy tramwajowe

: 06 paź 2021, 14:26
autor: person
Chwilę po pochwaleniu się bluszczem na słupach trakcyjnych TW wypuściły przetarg na studium nowej trasy wzdłuż Modlińskiej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 70724.html
Trasę obiecuje się co najmniej od 15 lat:
http://www.siskom.waw.pl/kp-tramwaj_tarchomin.htm

Ciekawa odnoga do PKP Żerań - jednocześnie szkoda, że aktualnie bez możliwości spięcia z Żeraniem Wschodnim.

Nowe trasy tramwajowe

: 06 paź 2021, 14:48
autor: fik
Jestem bardzo ciekaw rozwiązań węzła przesiadkowego przy Żeraniu w takim układzie.

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 8:14
autor: Emyl
Tramwaj w dziurze i winda na 0 i na wiadukt, inaczej chyba nie bardzo się da.

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 13:42
autor: Piotrek_2274
Ewentualnie ślepy tor wciśnięty gdziekolwiek, przecież trzeba korzystać z dwukierunkowości wagonów.

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 13:59
autor: mb112
Z tego co rozumiem z artykułu to w grę wchodzą następujące opcje (patrząc od północy):
- przecięcie jezdni prowadzących na most (światła), potem pod estakadą S->W, przez pętlę autobusową, przecięcie istniejącego ślimaka E->S do istniejącej pętli tramwajowej,
- albo po zachodniej stronie węzła, mniej więcej tak jak istniejące ciągi pieszo-rowerowe, tylko pytanie czy tam jest wystarczająca skrajnia, bo miejsca "w 2D" to jest dużo,
W pierwszej opcji pewnie by trzeba nieco przebudować pętlę autobusową i zjazd E->S, i trochę zmienić układ torów na pętli tramwajowej.
Druga opcja może być całkiem bezkolizyjna, tylko wtedy będzie dalej do przystanków autobusowych na górze.
Generalnie jest tutaj kilka możliwości poprowadzenia tramwaju, na szczęście nie jest to aż tak skomplikowane jak np. byłoby z węzłem Marynarska / trasa NS.

Nowe trasy tramwajowe

: 07 paź 2021, 14:05
autor: mb112
Chyba że Wam chodzi o PKP Żerań a nie Żerań FSO :)
To tutaj pewnie się nie da bez przebudowy tego zachodniego wiaduktu kolejowego. I ślepy tor pomiędzy zachodnim i wschodnim wiaduktem, z możliwością przedłużenia kiedyś dalej na wschód.
Tu też za dużo możliwości nie ma, bo po drugiej stronie jest przecież kanał Żerański.