Ale dalej masz znowu "wąskie gardło" na Odrowąża (chyba że wrócimy do koncepcji "mostu Krasińskiego").
Zajezdnia R-5 Annopol
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Może przy okazji ew. budowy tramwaju na Zieloną Białołękę przez Św. Wincentego warto byłoby zbudować krótki łącznik ulicą Matki Teresy do istniejącej obecnie trasy? Co prawda wąskim gardłem mogłoby wtedy być Rondo Żaba...
Przecież trasa na Zieloną Białołękę będzie iść właśnie Matki Teresy do Wincentego, bez nowej trasy do Ronda Żaba.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Rezerwa na Kondratowicza była przez lata i została wykreślona.
Zajezdnie buduje się tam, gdzie jest grunt dostępny, tani, trudny do wykorzystania w innym celu. Takie są realia. A żadna zajezdnia i tak nie ma dwóch wyjazdów, więc dla każdej istnieje ryzyko paraliżu jeśli w takim miejscu się coś stanie, niestety. Taka specyfika trakcji szynowej. To samo jest z STP metra.
Co do rezerw - Studium Uwarunkowań przewiduje natomiast wydłużenie trasy w ul. Annopol do połaczenia z przedłużeniem TMP, choć, faktycznie, jest to niezwykle odległa perspektywa.
Zajezdnie buduje się tam, gdzie jest grunt dostępny, tani, trudny do wykorzystania w innym celu. Takie są realia. A żadna zajezdnia i tak nie ma dwóch wyjazdów, więc dla każdej istnieje ryzyko paraliżu jeśli w takim miejscu się coś stanie, niestety. Taka specyfika trakcji szynowej. To samo jest z STP metra.
Co do rezerw - Studium Uwarunkowań przewiduje natomiast wydłużenie trasy w ul. Annopol do połaczenia z przedłużeniem TMP, choć, faktycznie, jest to niezwykle odległa perspektywa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie można było tego zrobić podczas przebudowy w latach 2015/2016?
Przecież nie raz już zdarzało się, że ktoś źle zaparkował przy bramie zjazdowej R-1 i trzeba było jeździć bez ludzi na różnych trasach aż pojazd nie zostanie zabrany.michael112 pisze: ↑26 lip 2020, 15:15I tak niedobrym pomysłem jest budowa zajezdni w miejscu, do którego jedyny dojazd jest na takim długim odcinku. Wystarczy właśnie jakaś awaria, zatrzymanie, niewybuch, pozostawiona torebka czy zwykła konieczność remontu torowiska żeby sparaliżować sporą część miasta.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Teraz są na R1 słupki, więc powinno być lepiej.
Co do wjazdu - widocznie nie można było, skoro nie zrobiono . A tak na poważnie, to nie było wówczas ostatecznego projektu węzła z Inowłodzką.
Co do wjazdu - widocznie nie można było, skoro nie zrobiono . A tak na poważnie, to nie było wówczas ostatecznego projektu węzła z Inowłodzką.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36586
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Rusza przetarg: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67080.html
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Patrzę na powierzchnię planowanej zajezdni na Polu Ani-12 ha i planowany postój 150 wagonów. Zajezdnia Żoliborz zajmuje około 10 ha i mieściła 286 wagonów 13N(stan macierzysty w latach 80.) MSZ Żoliborz jest ogromną zajezdnią i trzeba się nachodzić, żeby znaleźć swój skład. Czy Zajezdnia Annopol nie jest przewymiarowana?
miłośnik 13N
Wagony są dwa razy większe, w pierwszym rzędzie zgadza się.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Patrząc na plan widzę, że dużo zieleni nie ma, więc jedyne co można by obciąć, to parking dla pracowników- nie wiem, czy na R4 jest równie duża powierzchnia na ten cel. Hale też są nieco większe niż na R4 ale to są detale. Na pewno można by spróbować spiętrzyć trochę układ, przenosząc administrację i parking nad halę postojową, a magazyyny nad halę remontową (na przykład) tylko to z kolei pompuje koszty budowlane, oszczędzając grunt jednak nie tak drogi. Na Odolanach może być to jednak konieczne.
286 wagonów 13N po 13,5m to 119 Hultajów po 32,5 m (przy czym nie wiem, ile ma dokładnie metrów dlugi Hultaj, ale więcej niż 32 a mniej niż 33 na pewno).
286 wagonów 13N po 13,5m to 119 Hultajów po 32,5 m (przy czym nie wiem, ile ma dokładnie metrów dlugi Hultaj, ale więcej niż 32 a mniej niż 33 na pewno).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Skład 2x13N to ponad 28 metrów, w ten sposób liczyłem skład równoważny z hultajem.
Będą też krótkie wagony(24metry?).
Będą też krótkie wagony(24metry?).
miłośnik 13N
I w pierwszym rzędzie zgadza się o tyle, o ile "28 m = 32,5 m" (16 % różnicy) to "10 ha = 12 ha" (20 % różnicy).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Chodziło mi o to , że R4 jest ogromną zajezdnią, a R5 będzie jeszcze większą. I daleko od szosy. Trzeba się będzie nachodzić, na szczęście to już nie mój problem.
miłośnik 13N