Zajezdnia R-5 Annopol

Moderator: Wiliam

gfedorynski
Posty: 650
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Re: Zajezdnia R-5 Annopol

Post autor: gfedorynski » 30 wrz 2021, 8:58

Tak, właśnie Hanower miałem na myśli - są tam linie, które wieczorem mają kursy oznaczone literą Y i pierwszy wagon jest np. dwójką, a drugi ósemką.

Inna ciekawostka, która u nas by nigdy nie przeszła, to składy "targowe" - dłuższe niż przystanki/perony. Na przystanek przeznaczony dla trzech wagonów podjeżdżają cztery, pierwsze i ostatnie drzwi pozostają zamknięte (tam jest to nawet bardziej istotne, bo przystanki są wysoko peronowe).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 wrz 2021, 16:04

Wysokoperonowośc przystanku akurat ułatwia zatrzymanie poza krawędzią, bo na długosci pochylni można stać nie blokujac skrzyżowania. Oczywiście tam, gdzie w ogóle skrzyżowania są, bo większość systemu hanowerskiego jest w śródmiesciu bezkolizyjna i w tunelu.

Sprzęgi samoczynne zresztą to też jest rzecz istotna, a nie detal, ale to przecież nie o dyskusję merytoryczną chodzi tylko o pobicie piany.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 650
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 30 wrz 2021, 16:47

Wiadomo, że nikt nie będzie wymieniał sprzęgów w taborze z okazji tymczasowego(?) nocowania na pętlach, ale już np. o zwrotnicy do T-1 od strony Koła można było pomyśleć przy okazji grubszego remontu.

(A w Poznaniu bez samoczynnych sprzęgów dało się odprowadzać czasem 9-wagonowe "składy" enek na nocowanie w terenie, ale nie mówię, że musimy akurat z tych wzorców czerpać.)

Stary Pingwin
Posty: 5432
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 30 wrz 2021, 17:40

Poznań zawsze był oszczędny.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24258
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 wrz 2021, 19:48

gfedorynski pisze:
30 wrz 2021, 16:47
Wiadomo, że nikt nie będzie wymieniał sprzęgów w taborze z okazji tymczasowego(?) nocowania na pętlach, ale już np. o zwrotnicy do T-1 od strony Koła można było pomyśleć przy okazji grubszego remontu.
Od strony Koła to cały łuk musiałby zostać wybudowany.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 paź 2021, 7:34

Grubszy remont na Obozowej to dopiero będzie. Nie ma sensu budować łuku w układzie, który będzie przy remoncie przesuwany i wszystko pójdzie do rozbiórki - założenie automatu na istniejącej relacji wydaje mi się rozsądnym kompromisem w sytuacji, gdy zarówno eksploatacyjna funkcja T1, jak i układ torowy są tymczasowe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 650
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 01 paź 2021, 9:12

No ale zajezdni będzie brakować teraz.

Znaczy może i taniej postawić stały posterunek dwóch manewrowych i zjeżdżać tyłem. Ale boję się, że skończy się na jeżdżeniu bez sensu do R-1 i z powrotem.

michael112
Posty: 2383
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 paź 2021, 14:21

A może położyć przelotkę międzytorową, to wtedy by można było zjeżdżać po zwrotnicy wyjazdowej?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 paź 2021, 15:13

gfedorynski pisze:
01 paź 2021, 9:12
No ale zajezdni będzie brakować teraz.
Teraz, tzn. najwcześniej za czas trwania przetargu na Wilanów + 22 miesiące (Kasprzaka powoduje skrócenie trasy 10 i 11), poza tym nie wiadomo jaka optymalizacji układu po otwarciu M2 na Bródno - parę brygad też spadnie.

Poza tym jazda na R1 nie musi być bez sensu - OC można (a nawet trzeba) tam będzie zrobić, bo chyba budowy hali OC na T1 nie postulujesz?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24258
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 paź 2021, 18:42

Glonojad pisze:
01 paź 2021, 15:13
gfedorynski pisze:
01 paź 2021, 9:12
No ale zajezdni będzie brakować teraz.
Teraz, tzn. najwcześniej za czas trwania przetargu na Wilanów + 22 miesiące (Kasprzaka powoduje skrócenie trasy 10 i 11), poza tym nie wiadomo jaka optymalizacji układu po otwarciu M2 na Bródno - parę brygad też spadnie.
Wcześniej. Kasacje skończą się dość szybko, a Hyundaie będą przychodzić w bardzo wysokim tempie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 paź 2021, 20:44

No tak, tylko realnie do ruchu brygad więcej nie pójdzie, bo po co, na co i - przede wszystkim - za co (właśnie wszedł Polski Ład).

Co innego przecież wyjeżdżać z tegoż T1 codziennie na linie, a co innego - raz w tygodniu na rozruszanie mechanizmów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2680
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 paź 2021, 19:33

No to mamy koniec rozważań. TW dopłacą do zajezdni Annopol
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... nawca.html
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 paź 2021, 20:18

Strategicznie jest to bez wątpienia dobra decyzja.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7023
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 paź 2021, 21:05

No to teraz związki będą miały kolejny z dupy argument odnośnie podwyżek xD

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1636
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Os0 » 23 paź 2021, 12:24

Napięte terminy, oby się udało bez przeszkód. Zacząłbym od przyłączy, z tym zawsze idzie najgorzej.
:mewa: 3 6 9 10 14 15 17 22 24 26 33 41 102 125 135 141 143 158 188 311 521 523 N03 N21 N24 N71

ODPOWIEDZ