Zajezdnia R-5 Annopol

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 sty 2021, 11:09

Najbardziej podobają mi się zajezdnie takie, jak PRAGA. Zwarta zabudowa, wszystkie funkcje w jednym miejscu, wjazd i wyjazd na swoim miejscu. Może brakuje większego pola postojowego od strony wyjazdowej.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2021, 13:12

Urbanistycznie to jest na pewno najciekawsze, ale też najdroższe. Natomiast jednak zajezdnia R2 jest nie tylko mniejsza, ale i mniejszy program .
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 sty 2021, 13:16

Ale teoretycznie można zrobić podziemny.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 sty 2021, 19:10

W kontekście nowej zajezdni na Annopolu ciekawi mnie inna rzecz - w związku z najnowszą strategią miasta, polegającą na odkładaniu budowy nowych tras tramwajowych w nieskończoność, jeżeli zajezdnia faktycznie zostanie w najbliższym czasie wybudowana, to w mieście nastąpi spora nadwyżka miejsc postojowych dla tramwajów.
Zakładając oczywiście że nowe Hyundaie zastąpią składy Konstali 1:1, ale myślę że raczej nikt nie podejmie decyzji o zostawieniu zbędnych starych tramwajów na następne kilka lat mając na uwadze że może w 2050 pojadą tramwaje na Wilanów i zwiększy się plan brygadowy.

Oczywistymi pretendentami do wygaszenia jest Wola, znajdująca się obecnie w centrum dzielnicy biurowej oraz Praga, która jest najmniejszym zakładem. Na korzyść Woli, działa obecność dyrekcji i warsztatów, więc ciężko byłoby to gdziekolwiek przenieść, ale Praga chyba faktycznie stanie się zbędna i będzie ją można (przynajmniej mam taką nadzieję) zaadaptować do celów muzeum komunikacji.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 sty 2021, 19:23

Autobus Czerwon pisze:
04 sty 2021, 19:10
W kontekście nowej zajezdni na Annopolu ciekawi mnie inna rzecz - w związku z najnowszą strategią miasta, polegającą na odkładaniu budowy nowych tras tramwajowych w nieskończoność, jeżeli zajezdnia faktycznie zostanie w najbliższym czasie wybudowana, to w mieście nastąpi spora nadwyżka miejsc postojowych dla tramwajów.
Zakładając oczywiście że nowe Hyundaie zastąpią składy Konstali 1:1, ale myślę że raczej nikt nie podejmie decyzji o zostawieniu zbędnych starych tramwajów na następne kilka lat mając na uwadze że może w 2050 pojadą tramwaje na Wilanów i zwiększy się plan brygadowy.

Oczywistymi pretendentami do wygaszenia jest Wola, znajdująca się obecnie w centrum dzielnicy biurowej oraz Praga, która jest najmniejszym zakładem. Na korzyść Woli, działa obecność dyrekcji i warsztatów, więc ciężko byłoby to gdziekolwiek przenieść, ale Praga chyba faktycznie stanie się zbędna i będzie ją można (przynajmniej mam taką nadzieję) zaadaptować do celów muzeum komunikacji.
Czy spora nadwyżka? Po prostu zwolni się trochę miejsca na zakładach. Na Mokotowie i Żoliborzu przecież w ostatnich latach dobudowywano tory bo miejsca brakowało.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 sty 2021, 19:54

SławekM pisze:
04 sty 2021, 19:23
Autobus Czerwon pisze:
04 sty 2021, 19:10
W kontekście nowej zajezdni na Annopolu ciekawi mnie inna rzecz - w związku z najnowszą strategią miasta, polegającą na odkładaniu budowy nowych tras tramwajowych w nieskończoność, jeżeli zajezdnia faktycznie zostanie w najbliższym czasie wybudowana, to w mieście nastąpi spora nadwyżka miejsc postojowych dla tramwajów.
Zakładając oczywiście że nowe Hyundaie zastąpią składy Konstali 1:1, ale myślę że raczej nikt nie podejmie decyzji o zostawieniu zbędnych starych tramwajów na następne kilka lat mając na uwadze że może w 2050 pojadą tramwaje na Wilanów i zwiększy się plan brygadowy.

Oczywistymi pretendentami do wygaszenia jest Wola, znajdująca się obecnie w centrum dzielnicy biurowej oraz Praga, która jest najmniejszym zakładem. Na korzyść Woli, działa obecność dyrekcji i warsztatów, więc ciężko byłoby to gdziekolwiek przenieść, ale Praga chyba faktycznie stanie się zbędna i będzie ją można (przynajmniej mam taką nadzieję) zaadaptować do celów muzeum komunikacji.
Czy spora nadwyżka? Po prostu zwolni się trochę miejsca na zakładach. Na Mokotowie i Żoliborzu przecież w ostatnich latach dobudowywano tory bo miejsca brakowało.
Nowa zajezdnia ma pomieścić 150 tramwajów, na Pradze obecnie stacjonuje 100. Resztę matematyki zostawiam Tobie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2021, 20:08

Emyl pisze:
04 sty 2021, 13:16
Ale teoretycznie można zrobić podziemny.
Można, można też na dachu hali postojowej zrobić parking a dopiero nad nim baterie słoneczne. No ale to jest wszystko gra kosztowa przecież, koszty gruntu vs koszty konstrukcji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 04 sty 2021, 20:28

Autobus Czerwon pisze:
04 sty 2021, 19:10
W kontekście nowej zajezdni na Annopolu ciekawi mnie inna rzecz - w związku z najnowszą strategią miasta, polegającą na odkładaniu budowy nowych tras tramwajowych w nieskończoność, jeżeli zajezdnia faktycznie zostanie w najbliższym czasie wybudowana, to w mieście nastąpi spora nadwyżka miejsc postojowych dla tramwajów.
Zakładając oczywiście że nowe Hyundaie zastąpią składy Konstali 1:1, ale myślę że raczej nikt nie podejmie decyzji o zostawieniu zbędnych starych tramwajów na następne kilka lat mając na uwadze że może w 2050 pojadą tramwaje na Wilanów i zwiększy się plan brygadowy.
Obawiam się że kasacji stopiątek będzie niewiele - ok 40 składów (wagony z Korei będą chomikowane na nowe trasy bo w najbliższej siedmiolatce całą kasę zje III linia metra i inwestycje tramwajowe, tak infrastrukturalne jak i taborowe mogą przez to ucierpieć)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 sty 2021, 20:52

Autobus Czerwon pisze:
04 sty 2021, 19:54
SławekM pisze:
04 sty 2021, 19:23


Czy spora nadwyżka? Po prostu zwolni się trochę miejsca na zakładach. Na Mokotowie i Żoliborzu przecież w ostatnich latach dobudowywano tory bo miejsca brakowało.
Nowa zajezdnia ma pomieścić 150 tramwajów, na Pradze obecnie stacjonuje 100. Resztę matematyki zostawiam Tobie.
Widzę, że już zdecydowałeś za kogoś co z zajezdnią R-2 Praga...

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 sty 2021, 20:56

SławekM pisze:
04 sty 2021, 20:52
Autobus Czerwon pisze:
04 sty 2021, 19:54

Nowa zajezdnia ma pomieścić 150 tramwajów, na Pradze obecnie stacjonuje 100. Resztę matematyki zostawiam Tobie.
Widzę, że już zdecydowałeś za kogoś co z zajezdnią R-2 Praga...
Obawiam się że nie leży to w moich kompetencjach.
mkm101 pisze:
04 sty 2021, 20:50
Obawiam się że kasacji stopiątek będzie niewiele - ok 40 składów (wagony z Korei będą chomikowane na nowe trasy bo w najbliższej siedmiolatce całą kasę zje III linia metra i inwestycje tramwajowe, tak infrastrukturalne jak i taborowe mogą przez to ucierpieć)
W sensie że nowe wagony będą stały schowane w kącie, a stopiątki stać i jeździć? :D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 sty 2021, 20:59

Nowe na pewno będą jeździć by wyjeździć gwarancję. Prędzej 105-ki pójdą na jakiś czas pod płot.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2021, 21:21

pawcio pisze:
04 sty 2021, 20:59
Nowe na pewno będą jeździć by wyjeździć gwarancję. Prędzej 105-ki pójdą na jakiś czas pod płot.
Dodajmy, że nowe będą raczej oferować pasażerom wyższy poziom obsługi i, niezależnie od niczym nie uzasadnionej miłości do stopiątek niektórych ważnych ludzi, powątpiewam by ZTM zgodził się na niewykorzystanie nowych wozów w maksymalnym możliwym zakresie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 sty 2021, 21:24

Ale ten dojazd nowego wagonu z zaBródna na Wilanów....
miłośnik 13N

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 04 sty 2021, 21:43

Stary Pingwin pisze:
04 sty 2021, 21:24
Ale ten dojazd nowego wagonu z zaBródna na Wilanów....
Jaki dojazd?
Obstawiam że Hyundaie "wilanowskie" będą stacjonowały na Mokotowie
(no, ewentualnie na Annopolu będzie kilka które na stałe będą przydzielone do linii Muranów-Wilanów)

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 04 sty 2021, 21:51

No ja nie wiem, kiedyś 2 jeździła z Bródna na Wilanów, to zawsze może wrócić.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

ODPOWIEDZ