Zajezdnia R-5 Annopol

Moderator: Wiliam

cinkci18
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 2007, 23:23

Post autor: cinkci18 » 20 lut 2012, 20:56

Na pewno z budową R5 powinien być dobudowany drugi dojazd do zajezdni.

W przypadku jakiegoś kataklizmu na Żabie powinna istnieć jakaś alternatywna:

1) Jak już pisano pierwszy wariant to po przedłużeniu trasy od Stalowej przez Targówek do ulicy Matki Teresy z Kalkuty a następnie do Rembielińskiej, na razie bez odcinka do Os. Derby

2) Trasa na Moście Krasińskiego, pytanie czy by istniało połączenie z ulicą Jagielońską.

3) Z planowaną trasą na modlińskiej można pomyśleć o odnodze na Płochocińskiej aż do zajezdni ITs a następie mostem przez Kanał Żerański.

O ile wiadomo w niedalekiej przyszłości ma być przebudowywane cały węzeł komunikacyjny Żaba.
Czy wtedy cały ruch tramwajowy w tym rejonie nie zostanie wstrzymany o ile w tym czasie zajezdnia będzie wybudowana.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lut 2012, 18:44

Ja bym R1 nie ruszał. Lokalizacja strategiczna- prędzej bym pokombinował ze spiętrzeniem zabudowy (budową np. biurowców na stropach hal).

Inna sprawa to T3 - na NGIII to wagon mógłby sobie i na ten Żerań Wschodni podrałować. Albo na Okęcie w korytarz nalotów samolotów...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 22 lut 2012, 0:49

trzeba było nie sprzedawać Pożarowej, tylko adaptować na tramwajową (i linia tramwajowa byłaby bliżej).
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lut 2012, 10:41

co prawda dyskusja merytoryczna ma tu niewiele sensu, bo kulikowski zwykl robic wrzuty i znikac, tym niemnie zauwaze, ze zajezdnia bezposrednio przy trasie tramwajowej to nie jest super pomysl. Ale i tak Pozarowa w pierwszej linĂŽ zabudowy nie byla,podobnie jak Annopol (choc pewnie te sto metrow blizej by bylo).

Wieksze znaczenie ma lokalizacja "po trasie", bo tu na dojazdy traci sie kilometry, a nie - hektometry.

Choc fakt, ze R5 bedzie ZA osiedlem lagodzi te niedogodnosc - wyjazdy na miasto i zjazdy zem kogos maja szanse jednak obsluzyc.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 lut 2012, 10:58

Nic nie rozumiem. Nie 'przy trasie', tylko 'po trasie'?
Ale jeżeli chodzi ci o to, żeby zminimalizować dojazdy, to trzeba by zajezdnie przy każdym miejscu kończenia kursów budować.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lut 2012, 11:02

MichalJ pisze:Nic nie rozumiem. Nie 'przy trasie', tylko 'po trasie'?
Nie odległość od zasadniczej sieci torowej, ale odległość od obsługiwanej linii ma znaczenie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 lut 2012, 11:12

No to właśnie mówię - przy każdym miejscu, skąd zaczynamy zabierać pasażerów...
I nie tylko o odległość od linii, ale od miejsca na linii - co z tego, że mamy zajezdnię na Służewcu, skoro wyjazd musi być na Winnicę (co z tego, że po trasie, skoro o 3:10 to de facto bez pasażerów)....

Natomiast tekst
ze zajezdnia bezposrednio przy trasie tramwajowej to nie jest super pomysl
odbieram jako stwierdzenie, że lepiej do zajezdni odjechać od trasy w poprzek. I tego nie rozumiem całkiem.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 lut 2012, 11:16

MichalJ pisze:odbieram jako stwierdzenie, że lepiej do zajezdni odjechać od trasy w poprzek. I tego nie rozumiem całkiem.
Masz miejsce na kolejkę zjazdów.

Oczywiście mowa o lekkim odsunięciu (stąd nie rozumiem, czemu stwierdzenie Glonojada padło w tym kontekście - Pożarowa byłaby odsunięta od Odrowąża na podobną odległość, jak R-5 od Annopolu), a nie o takim na pięć kilometrów dojazdu.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lut 2012, 19:50

Chodziło mi o to, że główną kwestią odnośnie dogodności zajezdni jest jej odległość od centrum (a dokładniej - środka sieci). Odległość od samej ulicy (sieci "liniowej") jest tu już drugorzędna.

A czy R5 będzie równie blisko trasy jak R8? No, mam wątpliwości.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 lut 2012, 1:51

R-8?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 23 lut 2012, 2:06

MichalJ pisze:Zamiast Woli mogłaby być zajezdnia gdzieś na zachodzie... A że pretekst, to swoją drogą.
Co do dojazdu - może kiedyś by się dało połączyć Żerań Wsch. z Modlińską...
Może. 1,5 roku temu zawnioskowaliśmy o zmiany w Studium:
http://radny.com.pl/dokumenty/uchwaly/2 ... rawka-.pdf
Obrazek
Z drugiej strony dla tramwaju można zaadaptować istniejący tor kolejowy (po granicy opracowania). Nasyp do poszerzenia, a w wersji minimum jednotor przez kanał żerański mógłby zafunkcjonować do czasu wykonania docelowego połączenia.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 23 lut 2012, 2:12

Glonojad pisze:co prawda dyskusja merytoryczna ma tu niewiele sensu, bo kulikowski zwykl robic wrzuty i znikac, tym niemnie zauwaze, ze zajezdnia bezposrednio przy trasie tramwajowej to nie jest super pomysl. Ale i tak Pozarowa w pierwszej linĂŽ zabudowy nie byla,podobnie jak Annopol (choc pewnie te sto metrow blizej by bylo).

Wieksze znaczenie ma lokalizacja "po trasie", bo tu na dojazdy traci sie kilometry, a nie - hektometry.

Choc fakt, ze R5 bedzie ZA osiedlem lagodzi te niedogodnosc - wyjazdy na miasto i zjazdy zem kogos maja szanse jednak obsluzyc.
czy taniej jest zajezdnię tramwajową zbudować od zera w 2012 r. (wraz z kupnem gruntów) niż adaptować Pożarową w 1995 r. :?: Bardzo ciekawe :-"
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 lut 2012, 2:36

kulikowski pisze:
Glonojad pisze:co prawda dyskusja merytoryczna ma tu niewiele sensu, bo kulikowski zwykl robic wrzuty i znikac, tym niemnie zauwaze, ze zajezdnia bezposrednio przy trasie tramwajowej to nie jest super pomysl. Ale i tak Pozarowa w pierwszej linĂŽ zabudowy nie byla,podobnie jak Annopol (choc pewnie te sto metrow blizej by bylo).

Wieksze znaczenie ma lokalizacja "po trasie", bo tu na dojazdy traci sie kilometry, a nie - hektometry.

Choc fakt, ze R5 bedzie ZA osiedlem lagodzi te niedogodnosc - wyjazdy na miasto i zjazdy zem kogos maja szanse jednak obsluzyc.
według Ciebie taniej zajezdnię tramwajową jest zbudować od zera w 2012 r. (wraz z kupnem gruntów) niż adaptować Pożarową w 1995 r. :?: Bardzo ciekawe :-"
A co tam do zaadaptowania zostało?
Poza tym przypomnę, że Pożarowa była zajezdnią AUTOBUSOWĄ.
W nowej lokalizacji możesz planować dowoli, nie będąc ograniczonym istniejącą infrastrukturą, która niekoniecznie musi być optymalna...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lut 2012, 5:55

kulikowski pisze: według Ciebie taniej zajezdnię tramwajową jest zbudować od zera w 2012 r. (wraz z kupnem gruntów) niż adaptować Pożarową w 1995 r. :?: Bardzo ciekawe :-"
A gdzie ja coś o cenie napisałem?

Posłuchaj uważnie - to już drugi raz, jak próbujesz mnie oczerniać. Nie myśl sobie, że jesteś anonimowy i nienamierzalny - wręcz przeciwnie. To przestaje mnie bawić.

A swoją drogą - piąta zajezdnia w 1995 roku potrzebna nie była.

@Tarantula: O ile pomysł z linia kolejową jest niezły (choć, niestety, nie jesteś w tej sprawie oryginalny :P ) - o tyle kompletnie nie widzę komu i po co miałaby służyć nowa trasa (z nowym obiektem) i pętla akurat w tamtym miejscu. Tylko błagam, nie pisz o P+R i kierowcach z Nieporętu...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 23 lut 2012, 9:30

Glonojad pisze:@Tarantula: O ile pomysł z linia kolejową jest niezły (choć, niestety, nie jesteś w tej sprawie oryginalny :P ) - o tyle kompletnie nie widzę komu i po co miałaby służyć nowa trasa (z nowym obiektem) i pętla akurat w tamtym miejscu. Tylko błagam, nie pisz o P+R i kierowcach z Nieporętu...
Jest tam chociażby CH Marywilska.

ODPOWIEDZ