Zajezdnia R-5 Annopol

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 lip 2020, 15:23

Łukasz pisze:
26 lip 2020, 15:21
Plochocińska to chyba za miliard lat. Ileś mostków, wiaduktów i brak rezerwy terenowej. Już szybciej Kondratowicza i Wysockiego, tam jest szeroko - zresztą na Wysockiego był tramwaj.
Ale dalej masz znowu "wąskie gardło" na Odrowąża (chyba że wrócimy do koncepcji "mostu Krasińskiego").

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 26 lip 2020, 18:45

Może przy okazji ew. budowy tramwaju na Zieloną Białołękę przez Św. Wincentego warto byłoby zbudować krótki łącznik ulicą Matki Teresy do istniejącej obecnie trasy? Co prawda wąskim gardłem mogłoby wtedy być Rondo Żaba...

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 26 lip 2020, 19:36

michj pisze:
26 lip 2020, 18:45
Może przy okazji ew. budowy tramwaju na Zieloną Białołękę przez Św. Wincentego warto byłoby zbudować krótki łącznik ulicą Matki Teresy do istniejącej obecnie trasy? Co prawda wąskim gardłem mogłoby wtedy być Rondo Żaba...
Przecież trasa na Zieloną Białołękę będzie iść właśnie Matki Teresy do Wincentego, bez nowej trasy do Ronda Żaba.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2020, 20:45

Rezerwa na Kondratowicza była przez lata i została wykreślona.

Zajezdnie buduje się tam, gdzie jest grunt dostępny, tani, trudny do wykorzystania w innym celu. Takie są realia. A żadna zajezdnia i tak nie ma dwóch wyjazdów, więc dla każdej istnieje ryzyko paraliżu jeśli w takim miejscu się coś stanie, niestety. Taka specyfika trakcji szynowej. To samo jest z STP metra.

Co do rezerw - Studium Uwarunkowań przewiduje natomiast wydłużenie trasy w ul. Annopol do połaczenia z przedłużeniem TMP, choć, faktycznie, jest to niezwykle odległa perspektywa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 lip 2020, 22:01

Glonojad pisze:
26 lip 2020, 13:20
A tak to by jeździły w pętli Annopol - Żerań Wschodni (będzie tor wjazdowy od północy z okazji zajezdni dodany).
Nie można było tego zrobić podczas przebudowy w latach 2015/2016?
michael112 pisze:
26 lip 2020, 15:15
I tak niedobrym pomysłem jest budowa zajezdni w miejscu, do którego jedyny dojazd jest na takim długim odcinku. Wystarczy właśnie jakaś awaria, zatrzymanie, niewybuch, pozostawiona torebka czy zwykła konieczność remontu torowiska żeby sparaliżować sporą część miasta.
Przecież nie raz już zdarzało się, że ktoś źle zaparkował przy bramie zjazdowej R-1 i trzeba było jeździć bez ludzi na różnych trasach aż pojazd nie zostanie zabrany.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2020, 22:10

Teraz są na R1 słupki, więc powinno być lepiej.

Co do wjazdu - widocznie nie można było, skoro nie zrobiono :p . A tak na poważnie, to nie było wówczas ostatecznego projektu węzła z Inowłodzką.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 gru 2020, 17:21

Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 sty 2021, 9:51

Patrzę na powierzchnię planowanej zajezdni na Polu Ani-12 ha i planowany postój 150 wagonów. Zajezdnia Żoliborz zajmuje około 10 ha i mieściła 286 wagonów 13N(stan macierzysty w latach 80.) MSZ Żoliborz jest ogromną zajezdnią i trzeba się nachodzić, żeby znaleźć swój skład. Czy Zajezdnia Annopol nie jest przewymiarowana?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sty 2021, 9:52

Wagony są dwa razy większe, w pierwszym rzędzie zgadza się.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 sty 2021, 9:54

286 wagonów 13N to około 150 hultajów. Na długość.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2021, 9:57

Patrząc na plan widzę, że dużo zieleni nie ma, więc jedyne co można by obciąć, to parking dla pracowników- nie wiem, czy na R4 jest równie duża powierzchnia na ten cel. Hale też są nieco większe niż na R4 ale to są detale. Na pewno można by spróbować spiętrzyć trochę układ, przenosząc administrację i parking nad halę postojową, a magazyyny nad halę remontową (na przykład) tylko to z kolei pompuje koszty budowlane, oszczędzając grunt jednak nie tak drogi. Na Odolanach może być to jednak konieczne.

286 wagonów 13N po 13,5m to 119 Hultajów po 32,5 m (przy czym nie wiem, ile ma dokładnie metrów dlugi Hultaj, ale więcej niż 32 a mniej niż 33 na pewno).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 sty 2021, 10:04

Skład 2x13N to ponad 28 metrów, w ten sposób liczyłem skład równoważny z hultajem.
Będą też krótkie wagony(24metry?).
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sty 2021, 10:22

I w pierwszym rzędzie zgadza się o tyle, o ile "28 m = 32,5 m" (16 % różnicy) to "10 ha = 12 ha" (20 % różnicy).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 sty 2021, 10:48

Chodziło mi o to , że R4 jest ogromną zajezdnią, a R5 będzie jeszcze większą. I daleko od szosy. Trzeba się będzie nachodzić, na szczęście to już nie mój problem.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 sty 2021, 11:00

Ciesz się, że nie pracujesz w Charkowie ;)
saltovka.jpg
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ