Zajezdnia R-5 Annopol

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 23 lut 2012, 12:41

Glonojad pisze:o tyle kompletnie nie widzę komu i po co miałaby służyć nowa trasa (z nowym obiektem) i pętla akurat w tamtym miejscu. Tylko błagam, nie pisz o P+R i kierowcach z Nieporętu...
Te tereny mają strukturę podobną jak Służewiec Biurowy, kilkanaście lat temu. Jest dużo tanich gruntów, wkrótce będzie dobry dojazd i jest bardzo blisko do biurowej siły roboczej (osiedla młodych ludzi, których było stać na kredyt na własne M). Za kilkanaście lat ta okolica może być kolejnym zagłębiem biurowców.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 23 lut 2012, 13:43

Glonojad pisze:A swoją drogą - piąta zajezdnia w 1995 roku potrzebna nie była.
Jaki był koszt adaptacji zajezdni autobusowej Pożarowej na tramwajową w 1995 ?
Jaki jest koszt budowy zajezdni tramwajowej od podstaw w 2012 ?
Rozumiesz różnicę ?
Kłania się brak planowania strategicznego ...
MeWa pisze:Poza tym przypomnę, że Pożarowa była zajezdnią AUTOBUSOWĄ.
:arrow: słowo-klusz: adaptacja. Czytanie ze zrozumieniem :!:
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lut 2012, 13:48

kulikowski pisze:Kłania się brak planowania strategicznego ...
Ale w 1995 musiałbyś przewidzieć, że w 2015 będzie potrzebna przydatna nowa zajezdnia. W tym mieście (i w tym państwie) to nie takie hop siup. I chyba zresztą nigdzie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 lut 2012, 14:07

kulikowski pisze:Jaki był koszt adaptacji zajezdni autobusowej Pożarowej na tramwajową w 1995 ?
Jaki jest koszt budowy zajezdni tramwajowej od podstaw w 2012 ?
Rozumiesz różnicę ?
A koszt eksploatacji przez 20 lat pamiętałeś dodać? :ziew:
kulikowski pisze: :arrow: słowo-klusz: adaptacja
Były tam hale o odpowiedniej skrajni, z kanałami, siecią trakcyjną itp.? I tak usytuowane, że można było odpowiednio pomieścić tory wraz z łukami? Bo jak nie było, to mówisz o adaptacji pustego placu. Proszę więc o konkrety.

I, korzystając z pozycji, bardzo mocno proszę o te konkrety.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lut 2012, 14:19

Bastian pisze:Bo jak nie było, to mówisz o adaptacji pustego placu.
Dodam, że w ogólności burzenie starych budynków pod nowe może być trudniejsze (i droższe) od budowy w polu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 24 lut 2012, 17:07

A jest jakiś plan budowy jakichś biurowców tam, czy to przedłużenie miałoby stymulować takie inwestycje?
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2012, 17:12

Przy już istniejącej trasie do Żerania Wschodniego jest od cholery miejsca. Jeśli teren będzie atrakcyjny dla biurowców (w co nie wierzę), to tym bardziej nie będzie tam miejsca np. na centra logistyczne czy sortownię złomu, które się raz-dwa-trzy stamtąd wyprowadzą. Wątpię zatem, by najpierw miała się w ten sposób zabudować Płochocińska.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 24 lut 2012, 22:16

– Zajezdnia? – dziwi się burmistrz Białołęki Jacek Kaznowski. – Nikt nas o żadną opinię nie pytał. A mnie coraz mniej się podoba, że miasto wszystkie usługi uciążliwe dla mieszkańców i urządzenia techniczne lokuje w Białołęce – wytyka.
Czy na Białołęce oni tam żyją w innym świecie? I w obowiązującym do chyba 2006 roku studium jest rezerwa pod zajezdnię, była w tym samym miejscu z ustaleniach wiążących z 2001 (sprawdziłem teraz) i w planie ogólnym z 1992 też. Nie sprawdziłem tylko studium z 1998. Czy burmistrz nie wie co u niego na dzielni planują od lat przeszło 20?

To jest mój komentarz do tej wypowiedzi:

Obrazek
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2012, 23:35

A gdzież jest ta udana niezwykle wypowiedź Burmistrza, bo jakoś mi umknęła?

Pomijając fakt, że zajezdnia taka znowu strasznie uciążliwa nie jest, zwłaszcza dla nowoczesnego taboru na nowoczesnych parametrach ochrony środowiska zbudowana. Szczególnie, że zlokalizowana będzie na środku zatyłcza, powiedzmy to sobie szczerze.

Aczkolwiek tylko wybrany politycznie przez "będących głosem doradczym, a nie - decyzyjnym" burmistrz dzielnicy może kręcić nosem na tego typu miejsca pracy - mam dziwne wrażenie, że np. burmistrz Marek taką inwestycję przyjąłby z pocałowaniem ręki. Ale może się mylę...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 24 lut 2012, 23:47

Glonojad pisze:A gdzież jest ta udana niezwykle wypowiedź Burmistrza, bo jakoś mi umknęła?
A tu, Mości Panie: http://www.zw.com.pl/artykul/10,347856_ ... Zeran.html

Był ten artykuł przywołany na pierwszej stronie.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2012, 23:48

A to staroć. Miał się czas burmistrz z pomysłem już oswoić. :-$
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 25 lut 2012, 1:09

Glonojad pisze:@Tarantula: O ile pomysł z linia kolejową jest niezły (choć, niestety, nie jesteś w tej sprawie oryginalny :P ) - o tyle kompletnie nie widzę komu i po co miałaby służyć nowa trasa (z nowym obiektem) i pętla akurat w tamtym miejscu. Tylko błagam, nie pisz o P+R i kierowcach z Nieporętu...
Przesunięcie pętli Żerań Wschodni kilkaset metrów dalej pod CHT Marywilska, a wyprowadzenie tramwaju na Płochocińską po to, aby kiedyś powstał tramwaj wzdłuż tej ulicy aż do Kobiałki.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 25 lut 2012, 3:09

Bastian pisze:Były tam hale o odpowiedniej skrajni, z kanałami, siecią trakcyjną itp.? I tak usytuowane, że można było odpowiednio pomieścić tory wraz z łukami? Bo jak nie było, to mówisz o adaptacji pustego placu. Proszę więc o konkrety.

I, korzystając z pozycji, bardzo mocno proszę o te konkrety.
w 1995 r. w zajezdni Pożarowej były hale autobusowe.
Ceny materiałów budowlanych w 1995 r. vs. w 2012 r. (znacząco wyższe)
Ceny gruntów w 1995 r. (zero! - aport) vs. w 2012 r. (znacząco wyższe)
Kosztorys adaptacji zajezdni autobusowej na tramwajową w 1995 r. nie wiadomo czy istnieje (w ZTM/TW macie dobrych ekonomistów, jak byłoby polecenie służbowe to zapewne policzyliby)
vs.
kosztorys budowy nowej zajezdni tramwajowej w 2012 r. (prawdopodobnie znacząco wyższe).
Glonojad pisze:Wieksze znaczenie ma lokalizacja "po trasie", bo tu na dojazdy traci sie kilometry, a nie - hektometry.
Słusznie, Pożarowa (póki istniała) leżała bliżej centrum niż proektowany Annopol, do tego miała w bezpośrednim sąsiedztwie linię kolejową, czego brakuje projektowanemu Annopolowi.

Ale last not least, "co było a nie jest nie pisze się w rejestr"...
Jak ktoś jest urzędnikiem, to powinien liczyć się z potencjalną krytyką.
Miłośnikowi żal d... ściska, jak dobro publiczne (R-8) idzie na zmarnowanie) ... a po jakimś czasie okazuje się, że brakuje miejsca dla tramwajów ...
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lut 2012, 6:43

To ja już wolę, jak robisz wrzuty umiarkowanie na temat niż silisz się na jakieś analizy. I to mają być konkrety? ROTFL!

Aha, cały czas nie wskazałeś, gdzie ja napisałem o cenie.

[ Dodano: |25 Lut 2012|, 2012 06:47 ]
tarantula01 pisze:
Glonojad pisze:@Tarantula: O ile pomysł z linia kolejową jest niezły (choć, niestety, nie jesteś w tej sprawie oryginalny :P ) - o tyle kompletnie nie widzę komu i po co miałaby służyć nowa trasa (z nowym obiektem) i pętla akurat w tamtym miejscu. Tylko błagam, nie pisz o P+R i kierowcach z Nieporętu...
Przesunięcie pętli Żerań Wschodni kilkaset metrów dalej pod CHT Marywilska,
Fajnie. Czyli dla miejsca funkcjonującego głównie w weekendy, obsługiwanego solówkami co bodajże kwadrans, przedłużamy tramwaj z koniecznością budowy kilkudziesięciometrowych obiektów nad kanałem i Płochocińską...
a wyprowadzenie tramwaju na Płochocińską po to, aby kiedyś powstał tramwaj wzdłuż tej ulicy aż do Kobiałki.
Super. To Radni Białołęki marudzą na tramwaj na zabudowane gęściej Derby, a na domki w Kobiałce mieliby z chęcią przystać?

Choć, może, skoro w porywach trzypiętrowe osiedla na Derbach "zasługują" na metro, to rzeczywiście, tramwaj powinien zabudowę jednorodzinną obsługiwać...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5285
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 25 lut 2012, 15:06

Kulikowski, a dlaczego nie doliczyłeś kosztów utrzymania przez 17 lat zajezdni tramwajowej? Sama by się finansowała?
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

ODPOWIEDZ