Strona 18 z 23

Zajezdnia R-5 Annopol

: 30 wrz 2021, 8:58
autor: gfedorynski
Tak, właśnie Hanower miałem na myśli - są tam linie, które wieczorem mają kursy oznaczone literą Y i pierwszy wagon jest np. dwójką, a drugi ósemką.

Inna ciekawostka, która u nas by nigdy nie przeszła, to składy "targowe" - dłuższe niż przystanki/perony. Na przystanek przeznaczony dla trzech wagonów podjeżdżają cztery, pierwsze i ostatnie drzwi pozostają zamknięte (tam jest to nawet bardziej istotne, bo przystanki są wysoko peronowe).

Zajezdnia R-5 Annopol

: 30 wrz 2021, 16:04
autor: Glonojad
Wysokoperonowośc przystanku akurat ułatwia zatrzymanie poza krawędzią, bo na długosci pochylni można stać nie blokujac skrzyżowania. Oczywiście tam, gdzie w ogóle skrzyżowania są, bo większość systemu hanowerskiego jest w śródmiesciu bezkolizyjna i w tunelu.

Sprzęgi samoczynne zresztą to też jest rzecz istotna, a nie detal, ale to przecież nie o dyskusję merytoryczną chodzi tylko o pobicie piany.

Zajezdnia R-5 Annopol

: 30 wrz 2021, 16:47
autor: gfedorynski
Wiadomo, że nikt nie będzie wymieniał sprzęgów w taborze z okazji tymczasowego(?) nocowania na pętlach, ale już np. o zwrotnicy do T-1 od strony Koła można było pomyśleć przy okazji grubszego remontu.

(A w Poznaniu bez samoczynnych sprzęgów dało się odprowadzać czasem 9-wagonowe "składy" enek na nocowanie w terenie, ale nie mówię, że musimy akurat z tych wzorców czerpać.)

Zajezdnia R-5 Annopol

: 30 wrz 2021, 17:40
autor: Stary Pingwin
Poznań zawsze był oszczędny.

Zajezdnia R-5 Annopol

: 30 wrz 2021, 19:48
autor: pawcio
gfedorynski pisze:
30 wrz 2021, 16:47
Wiadomo, że nikt nie będzie wymieniał sprzęgów w taborze z okazji tymczasowego(?) nocowania na pętlach, ale już np. o zwrotnicy do T-1 od strony Koła można było pomyśleć przy okazji grubszego remontu.
Od strony Koła to cały łuk musiałby zostać wybudowany.

Zajezdnia R-5 Annopol

: 01 paź 2021, 7:34
autor: Glonojad
Grubszy remont na Obozowej to dopiero będzie. Nie ma sensu budować łuku w układzie, który będzie przy remoncie przesuwany i wszystko pójdzie do rozbiórki - założenie automatu na istniejącej relacji wydaje mi się rozsądnym kompromisem w sytuacji, gdy zarówno eksploatacyjna funkcja T1, jak i układ torowy są tymczasowe.

Zajezdnia R-5 Annopol

: 01 paź 2021, 9:12
autor: gfedorynski
No ale zajezdni będzie brakować teraz.

Znaczy może i taniej postawić stały posterunek dwóch manewrowych i zjeżdżać tyłem. Ale boję się, że skończy się na jeżdżeniu bez sensu do R-1 i z powrotem.

Zajezdnia R-5 Annopol

: 01 paź 2021, 14:21
autor: michael112
A może położyć przelotkę międzytorową, to wtedy by można było zjeżdżać po zwrotnicy wyjazdowej?

Zajezdnia R-5 Annopol

: 01 paź 2021, 15:13
autor: Glonojad
gfedorynski pisze:
01 paź 2021, 9:12
No ale zajezdni będzie brakować teraz.
Teraz, tzn. najwcześniej za czas trwania przetargu na Wilanów + 22 miesiące (Kasprzaka powoduje skrócenie trasy 10 i 11), poza tym nie wiadomo jaka optymalizacji układu po otwarciu M2 na Bródno - parę brygad też spadnie.

Poza tym jazda na R1 nie musi być bez sensu - OC można (a nawet trzeba) tam będzie zrobić, bo chyba budowy hali OC na T1 nie postulujesz?

Zajezdnia R-5 Annopol

: 01 paź 2021, 18:42
autor: pawcio
Glonojad pisze:
01 paź 2021, 15:13
gfedorynski pisze:
01 paź 2021, 9:12
No ale zajezdni będzie brakować teraz.
Teraz, tzn. najwcześniej za czas trwania przetargu na Wilanów + 22 miesiące (Kasprzaka powoduje skrócenie trasy 10 i 11), poza tym nie wiadomo jaka optymalizacji układu po otwarciu M2 na Bródno - parę brygad też spadnie.
Wcześniej. Kasacje skończą się dość szybko, a Hyundaie będą przychodzić w bardzo wysokim tempie.

Zajezdnia R-5 Annopol

: 01 paź 2021, 20:44
autor: Glonojad
No tak, tylko realnie do ruchu brygad więcej nie pójdzie, bo po co, na co i - przede wszystkim - za co (właśnie wszedł Polski Ład).

Co innego przecież wyjeżdżać z tegoż T1 codziennie na linie, a co innego - raz w tygodniu na rozruszanie mechanizmów.

Zajezdnia R-5 Annopol

: 22 paź 2021, 19:33
autor: kajo
No to mamy koniec rozważań. TW dopłacą do zajezdni Annopol
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... nawca.html

Zajezdnia R-5 Annopol

: 22 paź 2021, 20:18
autor: Glonojad
Strategicznie jest to bez wątpienia dobra decyzja.

Zajezdnia R-5 Annopol

: 22 paź 2021, 21:05
autor: Flash8222
No to teraz związki będą miały kolejny z dupy argument odnośnie podwyżek xD

Zajezdnia R-5 Annopol

: 23 paź 2021, 12:24
autor: Os0
Napięte terminy, oby się udało bez przeszkód. Zacząłbym od przyłączy, z tym zawsze idzie najgorzej.