Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2856
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09
Kontakt:

Re: Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Post autor: Jarek » 05 lis 2019, 17:40

Żadnych trambuspasów po negatywnych doświadczeniach z Trasy WZ.

Autobus Czerwon
Posty: 2367
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 lis 2019, 17:41

Tam jest za mało autobusów żeby imho trambuspas miał sens.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2856
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09
Kontakt:

Post autor: Jarek » 05 lis 2019, 17:54

Autobusy rujnują torowisko i nie pozwalają na zastosowanie zabudowy zielonej.

Flash8222
Posty: 6339
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 lis 2019, 19:29

Jarek pisze:
05 lis 2019, 17:40
Żadnych trambuspasów po negatywnych doświadczeniach z Trasy WZ.
Dlatego na Sobieskiego będzie najdłuższy trambuspas?

Yelonker
Posty: 530
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 05 lis 2019, 20:36

Warszawa wprowadziła o ile się nie mylę pierwszy trambuspas w Polsce i w porównaniu do innych miast wojewódzkich praktycznie z tej technologii nie korzysta. Niestety na ważniejszych trasach tramwajowych albo tramwajów jest za dużo (aleje Jerozolimskie), albo autobusów za mało (Grochowska). Na dobrą sprawę jedyną ulicą o odpowiednio zrównoważonych środkach transportu i jedyną, na której jest to konieczne i ma sens w docelowym układzie komunikacyjnym (nie stanie się jak na W-Z, że większość autobusów pójdzie w niebyt) jest ulica Marszałkowska na południe od metra Centrum, na której z tego co pamiętam jest to planowane. A trambuspas w alei Solidarności powinno się doprowadzić do Leszna, bo tam więcej linii ma pewną pozycję niż na wschód od MRA (nawet jeśli będą dojeżdżać tylko do Esperanto, to dalej tamtędy), a dla 190 po zjeździe z trambuspasu aktualnie jest to wpadnięcie jak śliwka w kompot. Może w drodze ewentualności jeszcze aleja Niepodległości, Chałubińskiego i JPII, acz 167 to jest do zastąpienia przez tramwaje, a samo 174 to dość mało i dysfunkcyjny przystanek węzłowy do DWC oraz Kasprzaka/Prosta, choć tutaj liczba autobusów będzie maleć po uruchomieniu ruchu tramwajowego i zabudowie na południe od tej ulicy. Może Puławska od Wilanowskiej na południe, acz autobusów jest chyba jednak za dużo, a koszty przekładania torowiska na środek i przebudowy węzła Rzymowskiego byłyby tak duże, że nawet nie były rozważane przez TW w zakresie dociągnięcia trasy tramwaju do Piaseczna, nie mówiąc o tak krótkoodcinkowym udogodnieniu, a kwestia udrożnienia komunikacji do Piaseczna to już temat na osobną dyskusję w bardzo szerokim zakresie.

A na Sobieskiego trambuspas ma sens, bo dopóki nie mamy tramwaju na Trakcie Królewskim, nie da się z niej usunąć wszystkich autobusów, a nawet same 116 i 503 uzasadniają takie rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4414
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 05 lis 2019, 20:55

Emyl pisze:
05 lis 2019, 14:22
Najbardziej o dupę potłuc to jest ten rozchodnik na Grochowskiej. Zmarnowano idealne miejsce na trambuspas i zwężenie Grochostrady do przekroju 2x1 + pasy na skrzyżowaniach, co pozwoliłoby zasadzić tam jakieś sensowniejsze rośliny.
Chyba wystarczyło by zrobić 2x1 o węższych pasach, bez hektarów wyłączonej powierzchni, znikających pasów i z parkowaniem równoległym.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5783
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 lis 2019, 21:09

Autobus Czerwon pisze:
05 lis 2019, 17:41
Tam jest za mało autobusów żeby imho trambuspas miał sens.
Mogłoby ich nie być wcale, gdyby powstała tramwajowa pętla czołowa przy M+S Stadion...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3271
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Post autor: Dantte » 05 lis 2019, 22:43

Emyl pisze:
05 lis 2019, 21:09
Autobus Czerwon pisze:
05 lis 2019, 17:41
Tam jest za mało autobusów żeby imho trambuspas miał sens.
Mogłoby ich nie być wcale, gdyby powstała tramwajowa pętla czołowa przy M+S Stadion...
w zupełności wystarczyłoby podciągnięcie wyjść ze stacji metra do Kijowskiej/Targowej
es isch eifach luschtig wie ma sich mit jedi witeri öv entschidig i warschau vo weschte entfernet
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 5 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24 IR36

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7336
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 lis 2019, 0:24

Jarek pisze:
05 lis 2019, 17:54
Autobusy rujnują torowisko i nie pozwalają na zastosowanie zabudowy zielonej.
No co to to nie. Torowisko ma się świetnie. Autobusy rujnują nawierzchnię asfaltową i potem kwik, że skaczą po dziurach.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24526
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2019, 17:54

Flash8222 pisze:
05 lis 2019, 19:29
Jarek pisze:
05 lis 2019, 17:40
Żadnych trambuspasów po negatywnych doświadczeniach z Trasy WZ.
Dlatego na Sobieskiego będzie najdłuższy trambuspas?
Moim zdaniem krótszy niż na W-Z, ale nie mierzyłem na mapie. Tak czy siak, na Belwederskiej w szczególności inaczej, niż jako TTA, się tego zrobić po prostu nie dało.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24526
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2019, 17:54

Emyl pisze:
05 lis 2019, 21:09
Autobus Czerwon pisze:
05 lis 2019, 17:41
Tam jest za mało autobusów żeby imho trambuspas miał sens.
Mogłoby ich nie być wcale, gdyby powstała tramwajowa pętla czołowa przy M+S Stadion...
Ponieważ 125 i 135 w całości jadą wzdłuż trasy tramwajowej, tylko pętli przy Stadionie brakuje. :shock:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25012
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 08 lis 2019, 22:16

Obie linie wożą absolutne muchy po tej Grochowskiej. 135 należy połączyć z 311 i kamionkowską połówką 123 w silną linię Wschodni - Grenadierów - Poligonowa - Jeziorańskiego - Gocław, 125 w najgorszym wypadku przekierować na Dwernickiego w miejsce 173.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23189
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 08 lis 2019, 22:31

Wiem, że to drobiazg z pisania na szybko, ale właśnie wyciąłeś komunikację z Chrzanowskiego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25012
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 08 lis 2019, 23:11

Zlitujże się, nie ten poziom drobiazgowości :) toć wiadomo, że coś tam powinno jeździć, i powinno to być to samo coś, co jeździ nowym fragmentem Żupniczej, a na tę nową pętlę przy Podskarbińskiej należy plwać wzgardliwie, bo jest położona bardzo niemądze.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Yelonker
Posty: 530
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 09 lis 2019, 0:39

Biorąc pod uwagę spekulacje Wyborczej, że pojadą tam 146 i 147 to może ta pętla nie jest taka bezużyteczna, w końcu teoretycznie to jest 8 kursów w szczycie, czyli wręcz rozpusta (4 razy więcej niż na Coopera!), acz nie wiem, czy tak się stanie, bo te linie na Lubelskiej to w zasadzie czekają na przebudowę skrzyżowania Targowej z Kijowską, by móc pojechać od drugiej strony Wschodniego. Może zaś 173 wraz z 202 zostawić na Dwernickiego, a zamiast tego na Chrzanowskiego posłać 125, które otrzyma może nie ogromną, ale całkiem wymierną korzyść obsługi urzędu skarbowego.

ODPOWIEDZ