Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2019, 11:33

fik pisze:
08 lis 2019, 22:16
Obie linie wożą absolutne muchy po tej Grochowskiej. 135 należy połączyć z 311 i kamionkowską połówką 123 w silną linię Wschodni - Grenadierów - Poligonowa - Jeziorańskiego - Gocław, 125 w najgorszym wypadku przekierować na Dwernickiego w miejsce 173.
Ma to sens, tylko wciąż nie wiem, czemu w realizacji tego typu planów przeszkadza brak docelowej pętli tramwajowej Stadion.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lis 2019, 10:47

No ja jej nie postuluję, to nie wiem :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lis 2019, 14:43

Ja postuluję, wtedy byłby fantastyczny argument do wycięcia 22, 125 i 135. Jednak proponowanie przesiadek do metra i kolei z Targowej to trochę naciągany pomysł.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 lis 2019, 15:15

Nah, wszystkie powyższe linie nie są utrzymywane ze względu na niedostatki infrastruktury, tylko z powodów politycznych. Zauważam również, że końcówka tramwajowa przy Stadionie nie rozwiązuje problemu dojazdu do metra z Poligonowej czy Płowieckiej, a taką rolę rzekomo pełnią 125/135.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lis 2019, 15:21

No ale zaraz, i Poligonowa i Płowiecka mają połączenie z siecią metra, tylko w innym miejscu. Mnie natomiast trochę raziłby brak połączenia z pobliskim metrem ciągu Grochowskiej (tej na bliskim Grochowie, nie tej na zawiatraczu), toteż jestem jakoś w stanie zrozumieć obecną trasę 125.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 lis 2019, 15:31

No na tej zasadzie to nie ma po co łączyć Żwirek z rondem Daszyńskiego, przecież 504 ma przystanek przy metrze. :roll: Zauważam nieśmiało, że na przykład jazda z chociażby tej Poligonowej na Targówek via Politechnikę jest pomysłem bardzo mocno takimse; pomysłem równie takimse jest wpychanie na kluczowy odcinek Politechnika - Świętokrzyska pasażerów z Zapłowiecza na Wolę; po to chyba zbudowaliśmy to metro pod Wisłą, aby woziło jak najwięcej osób i przejęło jak największe potoki. Im więcej funkcji M2 będzie pełniło, tym lepszy powinien być do niego dojazd.

Tłumaczyłem też również kiedyś, że ponieważ wiewiórki z parku Skaryszewskiego nie mają orzeszków dowożonych metrem, to Kamionkowi w dużej mierze wystarczy, że dojazd do metra będzie miała Dwernickiego i Żupnicza.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lis 2019, 16:07

Brzmi to słusznie, tylko powiedz no mi czy 125 i 135 mają jeździć Grochowską do metra bo ma to sens (czyli frekwencję) czy w końcu jeżdżą puste? Serio pytam.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2019, 8:52

To nie takie proste. Ja nie mówię, że 125/135 ma obecnie sens na Grochowskiej, ja mówię że oficjalnym argumentem za ich utrzymywaniem nie jest dowóz Grochowskiej do metra, więc budowanie tramwaju pod metro nic w ich sytuacji nie zmieni.

Po pierwsze, M2 nie osiągnęło jeszcze swojego pełnego potencjału użytkowego, więc z natury rzeczy liczba osób zainteresowanych musi być mniejsza.
Po drugie, 125 i 135 mają nieco inną sytuację. Anin i Międzylesie do M2 dowozi kolej również, więc to połączenie samo w sobie pewnie nigdy nie będzie pracować wybitnie; 135 jest linią o gigantycznym niewykorzystanym potencjale, który cierpi na idiotycznych końcówkach (obu).

Cokolwiek by się jednak nie działo, Kamionek do metra na Stadionie można dowieźć autobusem wydajniej niż tramwajem, bo ciąg Dwernickiego i Żupniczej ma szerszą strefę dojścia niż Grochowska, więc Twoja inwestycja jest naprawdę cokolwiek nadmiarowa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 kwie 2020, 14:01

Ktoś zna tegoroczne plany remontów TW? Będzie wersja minimum a'la 2019? Skończą Grochowską?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 kwie 2020, 14:07

Z tą Grochowską to oszaleć można. Jak ktoś często jeździ, to wie które pasy są które, ale to też tak na czuja. Prowizorka totalna.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 kwie 2020, 14:28

Drogowo Grochowską chyba jest już skończona. Rozchodnik ma być. Poza tym raczej bida z nędzą. Niczego dużego w planach nie było.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 26 kwie 2020, 19:57

Jeśli jeszcze w tym roku popada, to na Grochowskiej będzie masakra. Pasy przy dobrej pogodzie mogą się powalić. Jaka jest metoda malowania, że aż tak zostawiają potem ślady?
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 kwie 2020, 20:18

To jest chyba jakiś naklejany kauczuk.
ŁK

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 01 paź 2020, 22:24

Ktoś wie co dokładnie ma być robione przy Stawkach?
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/10/0 ... ul-stawki/
Jednodniowy remont oraz utrzymanie ruchu drogowego na tej ulicy i brak objazdu dla 157 wskazuje raczej na jakąś mało znaczącą protezę i jak torowisko na całym skrzyżowaniu jest w fatalnym stanie tak zanosi się, że będzie dalej.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 paź 2020, 22:37

Doraźna wymiana przed zimą najgorszej zwrotnicy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ