Tramwajowa fantastyka i futurologia

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2021, 18:59

Teoretycznie wagony z klasycznymi zestawami kołowymi powinny zużywać tory bardziej, niż z napędem równoległym. Teoretycznie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 02 lut 2021, 18:14

Infrastruktura zdecydowanie się poprawiła.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67454.html.
Tak te Koreańce też na plus.
Ale budowa nowych tras to słabiutko idzie.
Beznadziejnie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 lut 2021, 18:32

Budowa nowych tras została całkowicie zaprzestana.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lut 2021, 21:00

Przecież w toku jest przetarg na budowę Kasprzaka. Akurat jak się skończy Winnica ruszy Kasprzak, a w trakcie trwania Kasprzaka dojdzie Gagarina (umowa podpisana przecież) i zajezdnia Annopol (także przetarg ogłoszony) - a potem reszta Wilanowa. Może się nie podobać tempo, ale nie jest tak, że się nic nie dzieje lub że cokolwiek zostało zaprzestane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 lut 2021, 10:27

Glonojad pisze:
02 lut 2021, 21:00
a w trakcie trwania Kasprzaka dojdzie Gagarina (umowa podpisana przecież)
Chodzi o odcinek eksterytorialny? No nie wiem czy jest się z czego cieszyć...

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 lut 2021, 10:59

Glonojad pisze:
03 lut 2021, 7:05
W obu przypadkach spodziewam się ofert nieco poniżej kosztorysu.
Patrząc po Olsztynie, Gdańsku, Wrocławiu czy Poznaniu to ceny były zawsze wyższe niż budżet na inwestycje.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 03 lut 2021, 14:45

Flash8222 pisze:
03 lut 2021, 10:59
Glonojad pisze:
03 lut 2021, 7:05
W obu przypadkach spodziewam się ofert nieco poniżej kosztorysu.
Patrząc po Olsztynie, Gdańsku, Wrocławiu czy Poznaniu to ceny były zawsze wyższe niż budżet na inwestycje.
Akurat Olsztyn miał ofertę dużo poniżej kosztorysu. Wiem że w końcu nie przeszła i zawali umowę z drugą firmą ale ciągle poniżej kosztorysu.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 66036.html
https://olsztynskietramwaje.pl/category/budowa/
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 lut 2021, 17:22

Ale to dopiero za którymś razem, to jest któryś z kolei przetarg. Wcześniejszy lub wcześniejsze były powyżej kosztorysu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lut 2021, 18:57

Ale to jest kwestia poziomu kosztorysów przecież.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 04 lut 2021, 12:03

Gagarina to nie powinna już startować z budową? Przecież tam dodatkowo jest kopanie wielkiej rury - są chociaż już pozwolenia na budowę itd?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 18 lut 2021, 17:03

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67673.html
Co Rosjanie robią za postęp i szybkość w produkcji tramwajów'!!!
Zamówienie listopad 2020, dostarczenie 15-tu tramów w 4 miesiące.
I tylko kilka pytań mam.
Słabe jakościowo są?
Polityka? Najpierw zbudują później sprzedają, odgórnie TY masz to kupić.
Ukradli technologię.
Mało papierologii tylko szybkie decyzje.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 mar 2023, 10:00

A gdyby tak…

Siedemnastkę pchnąć na lotnisko - tramwaj dwusystemowy. Na dobrą sprawę to to połączenie ze Służewca nie jest jakieś abstrakcyjne. Może nawet PLK nie potrzebuje tego tunelu? Tramwaj wydaje się tu bardziej odpowiednim pojemnościowo i częstotliwościowo środkiem komunikacji. Czy ktoś kiedyś to rozważał?

Idealnie, gdyby taki tramwaj zjeżdżał potem przy Centralnym do tunelu WKD.

„Jedyny problem” to to, że i bez tego siedemnastka ma spore obłożenie… Może dałoby się wtedy zrobić tramwaj lekko przyspieszony żeby odseparować potoki? Od Woronicza do Metra Pole Mokotowskie, jak już nie będzie czwórki, wystarczyłoby dobrze zarządzić tym na Służewcu, żeby wjeżdżał przed 17. W drugą stronę odrobine trudniej…
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 19 mar 2023, 12:02

W sensie ze Służewca na lotnisko? Całkiem ciekawy pomysł. Jak dla mnie to można by to było spróbować bez dwusystemowości, tylko inaczej wyprowadzić tunele z lotniska by uniknąć kolizyjności z LK8.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 mar 2023, 12:27

Moim zdaniem i tak obsługa lotniska powinna polegać na wahadle co 5 minut do Służewca, najlepiej automatycznymi pociągami, ale mogą być też i tramwaje - całkiem ciekawy pomysł.

Problemem jest mitomania kolei, która zakłada, że to początek linii do Grójca przez Raszyn :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 19 mar 2023, 14:05

Wahadło co pięć minut - oczywiście. Do Służewca - bez sensu. Lotnisko powinno być połączone częstym, szybkim i bezpośrednim pociągiem/tramwajem z centrum miasta. Tak aby taksówka nie była domyślnym wyborem.

ODPOWIEDZ