Tramwajowa fantastyka i futurologia

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 942
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 paź 2020, 11:59

Ale po co tak kombinować z tą Nowogrodzką skoro na ciągu Nowowiejskiej połowa objazdu jest gotowa ?
W alei Wyzwolenia miejsca dużo, w Ujazdowskich i Nowym Świecie też po jednym pasie można zabrać na tramwaj, na Placu Na Rozdrożu też da radę przeprowadzić tramwaj po północnej stronie.
Na Nowogrodzkiej miejsca jest mało, a objazd musiałby być raczej co najmniej od Emilii Plater, bo dworzec Śródmieście też ma iść do przebudowy, a w Emilii Plater to już w ogóle jest mega ciasno, żaden tramwaj by się tam nie zmieścił.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 paź 2020, 12:05

mb112 pisze:
05 paź 2020, 11:59
Ale po co tak kombinować z tą Nowogrodzką skoro na ciągu Nowowiejskiej połowa objazdu jest gotowa ?
Myślę, że z przeniesieniem celów podroży na Nowowiejską może być ciężej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 942
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 paź 2020, 12:19

Utrudnień się nie uniknie, wiadomo, ważne też żeby na ciągach prostopadłych udało się utrzymać w miarę normalny ruch, w szczególności tramwaje na Marszałkowskiej. A może dla ruchu autobusowego można by przystosować którąś z ulic bliżej Alej (Nowogrodzką właśnie chociażby), to byłoby prostsze niż układanie torów.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 paź 2020, 12:24

mb112 pisze:
05 paź 2020, 12:19
A może dla ruchu autobusowego można by przystosować którąś z ulic bliżej Alej (Nowogrodzką właśnie chociażby), to byłoby prostsze niż układanie torów.
Jest już taka ulica przystosowana do ruchu autobusowego, nazywa się Świętokrzyska.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2020, 13:43

Ujazdowskie mogłyby zostać na stałe, Nowogrodzka byłaby tymczasem. Sądzę, że skończy się na autobusach na Nowogrodzkiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 paź 2020, 14:00

Glonojad pisze:
05 paź 2020, 13:43
Ujazdowskie mogłyby zostać na stałe, Nowogrodzka byłaby tymczasem.
Inna sprawa, że w sumie nie wiem co mogłoby na stałe jeździć przez Ujazdowskie po zakonczeniu remontu bez połączenia z Wilanowem od południa i resztą trasy na Trakcie Królewskim od północy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 paź 2020, 14:42

Od czegoś trzeba zacząć przecież ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 paź 2020, 15:11

Glonojad pisze:
05 paź 2020, 13:43
Ujazdowskie mogłyby zostać na stałe, Nowogrodzka byłaby tymczasem. Sądzę, że skończy się na autobusach na Nowogrodzkiej.
521

Wolę tymczas na Nowogrodzkiej, niż permanentne partactwo na Ujazdowskich. Przecież doraźnie nie zbuduje się dobrego torowiska (u nas).

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 paź 2020, 17:06

Teoretycznie jest jeszcze trochę czasu, aby zaprojektować i zbudować niepartackie torowisko.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 paź 2020, 8:31

Nie wierzę w zgodę polityczną na wybudowanie torów (i drutów) na Ujazdowskich. Toż to nieestetyczne! Zniszczy salon Warszawy! (sprawdzić, czy nie Krakowskie Przedmieście). Poza tym pasażerowie jakoś sobie poradzą. Nie to co kierowcy...

mb112
Posty: 942
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 06 paź 2020, 10:10

Zdecydowanie jest jeszcze czas żeby zrobić porządne torowisko na Ujazdowskich (tylko trzeba by już poważnie o tym myśleć) i faktycznie byłby to impuls do jego poprowadzenia dalej.
Póki co, po zakończeniu remontu to może np. 7 zamiast Alejami może by mogło tamtędy jeździć...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 06 paź 2020, 10:12

No rzeczywiście, ostrą fantastykę tu odprawiacie, jak naprawdę myślicie, że w dobie cięć inwestycji tramwajowych powstanie jakiekolwiek torowisko, które nie było w planach.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 paź 2020, 11:00

Tylko że to i tak trzeba wybudować. Albo przynajmniej można, i to za pieniądze skądinąd (plki na remont a nie miasta). Oczywiście to wszystko komplikuje.

Doba cięć tramwajowych to jest ten rok i przyszły. A remont średnicy to kiedy? 2027?
Acz patrząc na poprzednią* dekadę, to i tak jestem mocnym sceptykiem. Ale pofantazjować chyba można? V linia metra jest jeszcze mniej realna.

* ja liczę dekady tak: 2010s = 2010..2019, 2020s = 2020..2029
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 paź 2020, 11:08

KwZ pisze:
06 paź 2020, 11:00
Doba cięć tramwajowych to jest ten rok i przyszły. A remont średnicy to kiedy? 2027?
Remont średnicy miał zacząć się w 2018 r. :>>>>>

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 paź 2020, 12:18

PLKa nie da pieniędzy na nic poza tymczasowym rozjazdem do zawracania dwukierunków pod Muzeum Narodowym. Albo i nawet tego nie da. W każdym razie na pewno nie sfinansuje budowy normalnego torowiska w Ujazdowskich.

ODPOWIEDZ