Tramwajowa fantastyka i futurologia
Moderator: Wiliam
Te wyniki pokazują, że trzeba przemodelować myślenie o rozwoju metra w tym mieście.
Zamiast sprawdzać potoki dla kilku podobnych wariantów Ochota-Stadion-Gocław plus wszelakie odnogi, należy znaleźć alternatywę, która odciąży I linię plus obsłuży nowe tereny.
Zamiast sprawdzać potoki dla kilku podobnych wariantów Ochota-Stadion-Gocław plus wszelakie odnogi, należy znaleźć alternatywę, która odciąży I linię plus obsłuży nowe tereny.
Tylko czy będzie coś innego/lepszego? Bo analiza pod kątem metra musi uwzględniać całość ruchu w mieście - za duży to koszt aby od tego abstrachować. Przy okazji: czy miasto próbowało się dogadać z Google czy operatorami sieci komórkowych aby dokonać analizy kto, skąd i dokąd się porusza? Operowanie po teoretycznym układzie demograficznym opartym na zameldowaniach (a z tego pewnie ktoś wyszedł jak szacował 2050) nie jest zbyt pewne - a tu niewielka różnica może decydować o tak albo nie. Przecież już obecnie W-Wa jest szacowana w liczbie tzw. nocnych mieszkańców na 2,2-2,4 mln osób...
Oddzielną kwestię jest np. pozytywne spojrzenie na przedłużenie M1. Patrzę na mapę i nie wiem jak autorzy na to wpadli. Kto dał im założenie, że cała huta z okolicami się zabuduje mieszkaniówką? Ponadto - czy autorzy byli uprzejmi zwrócić uwagę, że spora część potoku na jaki liczą to potok spoza Warszawy? W efekcie końcowym - przedłużenie M1 (za pieniądze W-wy najpewniej) jest super podczas gdy na M3 kręcą nosem...
Zrezygnował sejmik mazowiecki z budowy ul. Warszawska - bis, to nowy wójt Starych Babic chce tramwaju i rozmawiał w tej sprawie z włodarzami Warszawy.
W gazecie babickiej znalazłem taki artykuł.
http://www.stare-babice.pl/sites/defaul ... _01_19.pdf
7 strona.
W gazecie babickiej znalazłem taki artykuł.
http://www.stare-babice.pl/sites/defaul ... _01_19.pdf
7 strona.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Idea ciekawa, choć mam wrażenie że na taj mapce jedynym kryterium poprowadzenia linii była jak największa odległość od cywilizacji.
Ja to się zastanawiam czy mi tram przez kuchnię nie przejedzie.
A ta mapka chyba stara lub specjalnie niedokładna.
Swoją "szosą" tam zaraz miejsc na chodniki nie będzie, a gdzie tram.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Pomijając oczywistą głupotę braku przystanku tramwajowego na Rynku (ruch jest tam na tyle mały, że tramwaj w jezdni w niczym by nie przeszkadzał) i ciągnięcie przez Warszawską (po co? Do Galerii Babice? Stamtąd jest na tyle blisko, że rynek by wystarczył i choć jestem zwolennikiem zachęcania do jazdy na większe zakupy komunikacją miejską, to jednak tramwaj do Biedronki brzmi komicznie), to wariant I mógłby jeszcze jakoś ujść. Wariant II jest zaś bez sensu, omija najważniejsze punkty gminy, by pasażerowie mogli sobie obejrzeć brzeg Lasu Bemowskiego. Poza tym wpycha się w korytarz dla łosi łączący Las Bemowski z Kampinosem. Optymalnym przebiegiem byłaby moim zdaniem trasa Hubala-Dobrzańskiego - Rynek - Trasa Wariantu 1 - skręt na wysokości przedłużenia ulicy Maczka - wariant 2. Prowadzenie przedłużeniem Kocjana zniszczy Las Bemowski (ktoś wydałby na to w ogóle zezwolenie?), a trasa przez Hubala pojawiała się już we wcześniejszych propozycjach. Mam jednak wątpliwości, czy tramwaj się tam zmieści, chociaż trasa w Warszawie ma też inne mankamenty - choćby kolizyjna przecznica na Kocjana, którą trzeba by przenieść na wiadukt oraz prawdopodobna konieczność wybudowania torowiska na Lazurowej do Górczewskiej, bo przebieg przez Dywizjonu 303 i Obozową nie byłby najszczęśliwszy dla Babic. Jeśli jednak tramwaj nie pójdzie Hubala-Dobrzańskiego, to połowa pieniędzy byłaby wyrzuceniem w błoto na trasę dla absolutnie nikogo, z tym, że trasa tam (wszędzie indziej zresztą też) musiałaby być dwutorowa i w miarę możliwości wydzielona, bo jak nie, to skończy się jak na trasach podmiejskich w Łodzi. Ale jak na razie to malowanie palcem po mapie, bo gmina ma obecnie max 25 tys. mieszkańców i nie za bardzo ją na taką trasę stać.
A odnosząc się do innej kwestii z artykułu, człowiek, który wykreślił z planów Warszawską-bis, powinien trafić prosto do piekła. A najlepiej stać do tego piekła w wielkim korku, który już teraz jest codziennym zjawiskiem, a który z kolejnymi latami będzie się tylko zwiększał.
A odnosząc się do innej kwestii z artykułu, człowiek, który wykreślił z planów Warszawską-bis, powinien trafić prosto do piekła. A najlepiej stać do tego piekła w wielkim korku, który już teraz jest codziennym zjawiskiem, a który z kolejnymi latami będzie się tylko zwiększał.
Gmina jest bogata i pewnie ją stać na jednotor .
Jak zacznie wydawać na planowanie ze względu na ...
- hałas
- dostępność prądu
- wydatki UE
- budżet janosikowy na bieszczady
- inne o których się człowiekowi po zwykłej maturze nie śniło to się nie da.
A przez rezerwat nie trzeba jechać, tam jest oczywisty błąd na mapie w kierumku KLaudynu.
Jak zacznie wydawać na planowanie ze względu na ...
- hałas
- dostępność prądu
- wydatki UE
- budżet janosikowy na bieszczady
- inne o których się człowiekowi po zwykłej maturze nie śniło to się nie da.
A przez rezerwat nie trzeba jechać, tam jest oczywisty błąd na mapie w kierumku KLaudynu.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Jednotor jest właśnie tym, co osłabi sens tej linii. To nie jest Lutomiersk i żeby linia miała wzięcie, musi kursować z odpowiednią częstotliwością. Poza tym jedyny jednotor w Warszawie ma mijanki co dwa przystanki i i tak są z nim problemy, a nawet jeśli jdenotor dla tej trasy początkowo wystarczy, to dwutor jest o wiele wygodniejszy i jeśli znajdzie się na niego miejsce, nie ma sensu kombinować z taką oszczędnością.
Tym bardziej, że gmina ma dochód roczny na poziomie ponad 126 mln zł i nie chodzi mi o problemy z utrzymaniem, tylko z wybudowaniem (bądź co bądź ciągnięcie na zachód gminy to spora odległość), więc jeśli gminę z takim budżetem stać na wybudowanie jednotoru z mijanką co drugi przystanek, to i na dwutor ją zapewne stać. Zwężenia w postaci jednotoru są natomiast problemem dla przepustowości trasy, a więc też ograniczeniem dla rozwoju gminy.
Błąd jest na trasie w którym miejscu - na Hubala, czy też na Sikorskiego? Jeśli chodzi o poprowadzenie trasy Kocjana/Decowskiego zamiast Hubala, to rzeczywiście to chyba tylko błąd. A jeśli chodzi o okolice Klaudyna, to wolny pas między Janowem i Klaudynem jest tam jedyną możliwością przebicia tramwaju, a jest to korytarz ekologiczny dla łosi, więc trasy blaszanego potwora być tam nie może, a więc to raczej nie jest błąd w zaznaczeniu, tylko poważne niedopatrzenie związane z niewiedzą albo zbytnią wiarą w możliwości wykorzystania tego terenu twórcy projektu.
Tym bardziej, że gmina ma dochód roczny na poziomie ponad 126 mln zł i nie chodzi mi o problemy z utrzymaniem, tylko z wybudowaniem (bądź co bądź ciągnięcie na zachód gminy to spora odległość), więc jeśli gminę z takim budżetem stać na wybudowanie jednotoru z mijanką co drugi przystanek, to i na dwutor ją zapewne stać. Zwężenia w postaci jednotoru są natomiast problemem dla przepustowości trasy, a więc też ograniczeniem dla rozwoju gminy.
Błąd jest na trasie w którym miejscu - na Hubala, czy też na Sikorskiego? Jeśli chodzi o poprowadzenie trasy Kocjana/Decowskiego zamiast Hubala, to rzeczywiście to chyba tylko błąd. A jeśli chodzi o okolice Klaudyna, to wolny pas między Janowem i Klaudynem jest tam jedyną możliwością przebicia tramwaju, a jest to korytarz ekologiczny dla łosi, więc trasy blaszanego potwora być tam nie może, a więc to raczej nie jest błąd w zaznaczeniu, tylko poważne niedopatrzenie związane z niewiedzą albo zbytnią wiarą w możliwości wykorzystania tego terenu twórcy projektu.
Wystarczy, że nie położą drutu, ZTM puści tramwaje na baterie, które będą się ładować na koszt miasta.Nordyk110 pisze: - dostępność prądu
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Każdy kilometr na bateriach to tona wagi i kilkadziesiąt tysięcy w cenie pojazdu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tak dla nie zorientowanych.
Stare Babice to ok.14-16 km do PKiN.
W promieniu 5 km od rynku od ok. 5 lat zbudowano lub buduje się setki, jeżeli nie tysiące domów i mieszkań.
A korki są tu od 6.30 do 9.30. Do Warszawy co nie dziwi, ale coraz częściej od Warszawy.
Po południu to samo.
Ten tramwaj by się napewno przydał, co 10-20-30 minut. Tylko gdzie on pojedzie.
I trochę dziwne że to dopiero po wyborach, a tu taki pomysł.
Stare Babice to ok.14-16 km do PKiN.
W promieniu 5 km od rynku od ok. 5 lat zbudowano lub buduje się setki, jeżeli nie tysiące domów i mieszkań.
A korki są tu od 6.30 do 9.30. Do Warszawy co nie dziwi, ale coraz częściej od Warszawy.
Po południu to samo.
Ten tramwaj by się napewno przydał, co 10-20-30 minut. Tylko gdzie on pojedzie.
I trochę dziwne że to dopiero po wyborach, a tu taki pomysł.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No akurat jest to ostatni moment, żeby cos (umowę na realizację, kasę, może decyzję środowiskową i pierwsze fazy projektu) przed wyborami pokazać.
Którędy? Moim zdaniem jednak nie ma innego korytarza, niż tzw. "nowowarszawska".
Którędy? Moim zdaniem jednak nie ma innego korytarza, niż tzw. "nowowarszawska".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czyli nie do Watu? W sumie tam to tory pociągowe są... tylko chyba w Poznaniu się tramwaj z pociągiem przecina:/
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No wydaje mi się, ze korytarz przez pola do metra Kapustów jest bardziej perspektywiczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Do metra Chrzanów? W sumie wtedy można by od razu wprowadzić tramwaj na Człuchowską, ale jednak dla autobusów głównym miejscem dalej pozostanie metro Lazurowa. Poza tym Warszawska-bis ma być obwodnicą Starych Babic i jej korytarz jest moim zdaniem za daleki od centrum gminy. Mnie się korytarz wariantu II z projektu podoba i zasięgnąwszy opinii znajomych, jakich mam w Babicach, mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że niemal wszyscy zgadzają się z moimi uwagami - tramwaj w wariancie II powinien lecieć Hubala-Dobrzańskiego i przez Rynek, a od Kwirynowa powinien odbijać na wysokości Maczka. Można jeszcze rozważyć warianty mieszane, takie jak wariant II, przejazd koło osiedla w Latchorzewie (na ogół wysiada tam połowa pasażerów 714, na Warszawskiej frekwencja składa się głównie z pasażerów jadących przelotem) i odbicie którymś z wolnych korytarzy na południe do Warszawskiej-bis, na przykład wolnym miejscem na wysokości Janowskiego albo nawet Reja w Bliznem.