Tramwajowa fantastyka i futurologia

Moderator: Wiliam

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 30 cze 2018, 22:51

Pytanie (być może czysta fantastyka zatem w tym wątku) - czy gdzieś w Warszawie jest podniesiona maksymalna dozwolona prędkość tramwajów ponad 5o km/h?

Awatar użytkownika
Mae
(Furniszczur)
Posty: 105
Rejestracja: 03 kwie 2011, 10:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mae » 30 cze 2018, 23:18

Z tego co wiem jest 70 na Moście Północnym i w al. Zielenieckiej.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 30 cze 2018, 23:38

60 most północny i Poniatowskiego do Waszyngtona, odcinek radiowa-bemowo ratusz, 70 Zieleniecka.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 01 lip 2018, 20:34

Nie jest to dużo - ciekawe czy przy tramwaju na Gocław i na Wilanów jest planowane takie podwyższenie...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 lip 2018, 15:13

Czy ja wiem, czy niedużo?

Stosowne rozporządzenie [1] podaje wymóg hamowania na dystansie do 17,3 m (dla tramwajów wyprodukowanych do 1999) z 30 km/h. Po ekstrapolacji do 70 km/h to ponad 90 m. To jest dla pustego tramwaju na suchych torach, z pasażerami to jest proporcjonalnie do masy dłuższa droga. Samochód teoretycznie hamuje na 20 m.

[1] - Dz.U. 65 z 2011 poz. 344, załącznik 3. Tutaj ostatnia strona.
[2] - http://infotram.pl/jak-hamuje-tramwaj-_more_54019.html, podają masę 30 t dla 2x 805Na, a wiki podaje 34 t. W obu wypadkach to tramwaj pusty, a z pasażerami byłoby 10-15 t więcej i proporcjonalnie dłuższa droga hamowania. A jeszcze suchość torów...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 06 lip 2018, 19:04

To wszystko pięknie wygląda na papierze, a wszystkie swingi nadal mają kaganiec na 55 km/h. Do 70 km/h (licznikowo) dociąga mało która 105Na i nic innego. Ale można w mediach napisać że tramwaje przyspieszają :)

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 07 lip 2018, 7:51

Czy ja wiem, czy niedużo?
Chodzi mi o długość odcinków. Sama prędkość 70 km/h dla tramawaju to już jest całkiem nieźle.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 21 sty 2019, 16:35

https://www.haloursynow.pl/artykuly/tak ... ign=trendy Tramwaj na Ursynowie.
No to tu chyba najlepiej.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 sty 2019, 16:47

Pomijając fakt, że przez 3 godziny pomysł został zbojkotowany przez naczelnych ursynowskich krzykaczy to w końcu tramwaje jechały by gdzieś dalej niż na Wyścigi, które są pośrodku niczego.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2019, 16:53

Śmiem twierdzić, że w tym mieście są pilniejsze potrzeby niż kosztowna poprawa komunikacji ometrowionego Ursynowa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 sty 2019, 16:58

Dlatego też jesteśmy w temacie "fantastyka" :P

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 21 sty 2019, 17:01

Projekt bez sensu - zaletą tylko połączenie Wilanowa z Ursynowem. Jeśli jednak powstanie linia na WIlanowskiej to ruch do Mordoru i tak pojedzie inną trasą.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 sty 2019, 18:18

Rzecznik Tramwajów komentuje pomysły Razem. Bastian przestał rozmawiać z Glonojadem?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 22 sty 2019, 14:53

Do wątku fantastyka (a może otworzyć wątek komedia) proponuję przenieść informacje o tramwaju na Wilanów

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60629.html

Projektant działający na zlecenie miejskiej spółki (TW) nie może się dogadać z miejską jednostką organizacyjną! Słów brak...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2019, 15:56

Ale że co w tym dziwnego? Projektantem jest prywatna firma, ona chciałaby szybko prosto i tanio, ale niekoniecznie dobrze. Więc trzeba jej pokazać warunki brzegowe. Na co ona mówi, że się nie da. A może się da, tylko nie potrafią? A może da się zluzować warunki, ale tylko trochę? O ile?

Tylko żeby nie uciekły pieniądze unijne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ