Tramwajowa fantastyka i futurologia

Moderator: Wiliam

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 02 lut 2019, 20:32

Te wyniki pokazują, że trzeba przemodelować myślenie o rozwoju metra w tym mieście.

Zamiast sprawdzać potoki dla kilku podobnych wariantów Ochota-Stadion-Gocław plus wszelakie odnogi, należy znaleźć alternatywę, która odciąży I linię plus obsłuży nowe tereny.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 04 lut 2019, 12:33

Glonojad pisze:
02 lut 2019, 14:57
PST bym się strasznie nie przejmował, jest sporo wątpliwości metodologicznych.
Tylko czy będzie coś innego/lepszego? Bo analiza pod kątem metra musi uwzględniać całość ruchu w mieście - za duży to koszt aby od tego abstrachować. Przy okazji: czy miasto próbowało się dogadać z Google czy operatorami sieci komórkowych aby dokonać analizy kto, skąd i dokąd się porusza? Operowanie po teoretycznym układzie demograficznym opartym na zameldowaniach (a z tego pewnie ktoś wyszedł jak szacował 2050) nie jest zbyt pewne - a tu niewielka różnica może decydować o tak albo nie. Przecież już obecnie W-Wa jest szacowana w liczbie tzw. nocnych mieszkańców na 2,2-2,4 mln osób...

Oddzielną kwestię jest np. pozytywne spojrzenie na przedłużenie M1. Patrzę na mapę i nie wiem jak autorzy na to wpadli. Kto dał im założenie, że cała huta z okolicami się zabuduje mieszkaniówką? Ponadto - czy autorzy byli uprzejmi zwrócić uwagę, że spora część potoku na jaki liczą to potok spoza Warszawy? W efekcie końcowym - przedłużenie M1 (za pieniądze W-wy najpewniej) jest super podczas gdy na M3 kręcą nosem...

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 11 lut 2019, 19:32

Zrezygnował sejmik mazowiecki z budowy ul. Warszawska - bis, to nowy wójt Starych Babic chce tramwaju i rozmawiał w tej sprawie z włodarzami Warszawy.
W gazecie babickiej znalazłem taki artykuł.
http://www.stare-babice.pl/sites/defaul ... _01_19.pdf
7 strona.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 11 lut 2019, 20:21

Idea ciekawa, choć mam wrażenie że na taj mapce jedynym kryterium poprowadzenia linii była jak największa odległość od cywilizacji.
Obrazek

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 11 lut 2019, 20:50

Wiliam pisze:
11 lut 2019, 20:21
Idea ciekawa, choć mam wrażenie że na taj mapce jedynym kryterium poprowadzenia linii była jak największa odległość od cywilizacji.
Ja to się zastanawiam czy mi tram przez kuchnię nie przejedzie. :oops:
A ta mapka chyba stara lub specjalnie niedokładna.
Swoją "szosą" tam zaraz miejsc na chodniki nie będzie, a gdzie tram.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 11 lut 2019, 20:54

Pomijając oczywistą głupotę braku przystanku tramwajowego na Rynku (ruch jest tam na tyle mały, że tramwaj w jezdni w niczym by nie przeszkadzał) i ciągnięcie przez Warszawską (po co? Do Galerii Babice? Stamtąd jest na tyle blisko, że rynek by wystarczył i choć jestem zwolennikiem zachęcania do jazdy na większe zakupy komunikacją miejską, to jednak tramwaj do Biedronki brzmi komicznie), to wariant I mógłby jeszcze jakoś ujść. Wariant II jest zaś bez sensu, omija najważniejsze punkty gminy, by pasażerowie mogli sobie obejrzeć brzeg Lasu Bemowskiego. Poza tym wpycha się w korytarz dla łosi łączący Las Bemowski z Kampinosem. Optymalnym przebiegiem byłaby moim zdaniem trasa Hubala-Dobrzańskiego - Rynek - Trasa Wariantu 1 - skręt na wysokości przedłużenia ulicy Maczka - wariant 2. Prowadzenie przedłużeniem Kocjana zniszczy Las Bemowski (ktoś wydałby na to w ogóle zezwolenie?), a trasa przez Hubala pojawiała się już we wcześniejszych propozycjach. Mam jednak wątpliwości, czy tramwaj się tam zmieści, chociaż trasa w Warszawie ma też inne mankamenty - choćby kolizyjna przecznica na Kocjana, którą trzeba by przenieść na wiadukt oraz prawdopodobna konieczność wybudowania torowiska na Lazurowej do Górczewskiej, bo przebieg przez Dywizjonu 303 i Obozową nie byłby najszczęśliwszy dla Babic. Jeśli jednak tramwaj nie pójdzie Hubala-Dobrzańskiego, to połowa pieniędzy byłaby wyrzuceniem w błoto na trasę dla absolutnie nikogo, z tym, że trasa tam (wszędzie indziej zresztą też) musiałaby być dwutorowa i w miarę możliwości wydzielona, bo jak nie, to skończy się jak na trasach podmiejskich w Łodzi. Ale jak na razie to malowanie palcem po mapie, bo gmina ma obecnie max 25 tys. mieszkańców i nie za bardzo ją na taką trasę stać.

A odnosząc się do innej kwestii z artykułu, człowiek, który wykreślił z planów Warszawską-bis, powinien trafić prosto do piekła. A najlepiej stać do tego piekła w wielkim korku, który już teraz jest codziennym zjawiskiem, a który z kolejnymi latami będzie się tylko zwiększał.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 11 lut 2019, 21:10

Gmina jest bogata i pewnie ją stać na jednotor .
Jak zacznie wydawać na planowanie ze względu na ...
- hałas
- dostępność prądu
- wydatki UE
- budżet janosikowy na bieszczady
- inne o których się człowiekowi po zwykłej maturze nie śniło to się nie da.

A przez rezerwat nie trzeba jechać, tam jest oczywisty błąd na mapie w kierumku KLaudynu.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 11 lut 2019, 22:26

Jednotor jest właśnie tym, co osłabi sens tej linii. To nie jest Lutomiersk i żeby linia miała wzięcie, musi kursować z odpowiednią częstotliwością. Poza tym jedyny jednotor w Warszawie ma mijanki co dwa przystanki i i tak są z nim problemy, a nawet jeśli jdenotor dla tej trasy początkowo wystarczy, to dwutor jest o wiele wygodniejszy i jeśli znajdzie się na niego miejsce, nie ma sensu kombinować z taką oszczędnością.
Tym bardziej, że gmina ma dochód roczny na poziomie ponad 126 mln zł i nie chodzi mi o problemy z utrzymaniem, tylko z wybudowaniem (bądź co bądź ciągnięcie na zachód gminy to spora odległość), więc jeśli gminę z takim budżetem stać na wybudowanie jednotoru z mijanką co drugi przystanek, to i na dwutor ją zapewne stać. Zwężenia w postaci jednotoru są natomiast problemem dla przepustowości trasy, a więc też ograniczeniem dla rozwoju gminy.

Błąd jest na trasie w którym miejscu - na Hubala, czy też na Sikorskiego? Jeśli chodzi o poprowadzenie trasy Kocjana/Decowskiego zamiast Hubala, to rzeczywiście to chyba tylko błąd. A jeśli chodzi o okolice Klaudyna, to wolny pas między Janowem i Klaudynem jest tam jedyną możliwością przebicia tramwaju, a jest to korytarz ekologiczny dla łosi, więc trasy blaszanego potwora być tam nie może, a więc to raczej nie jest błąd w zaznaczeniu, tylko poważne niedopatrzenie związane z niewiedzą albo zbytnią wiarą w możliwości wykorzystania tego terenu twórcy projektu.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 lut 2019, 10:54

Nordyk110 pisze: - dostępność prądu
Wystarczy, że nie położą drutu, ZTM puści tramwaje na baterie, które będą się ładować na koszt miasta.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lut 2019, 18:10

Każdy kilometr na bateriach to tona wagi i kilkadziesiąt tysięcy w cenie pojazdu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 12 lut 2019, 18:24

Tak dla nie zorientowanych.
Stare Babice to ok.14-16 km do PKiN.
W promieniu 5 km od rynku od ok. 5 lat zbudowano lub buduje się setki, jeżeli nie tysiące domów i mieszkań.
A korki są tu od 6.30 do 9.30. Do Warszawy co nie dziwi, ale coraz częściej od Warszawy.
Po południu to samo.
Ten tramwaj by się napewno przydał, co 10-20-30 minut. Tylko gdzie on pojedzie.
I trochę dziwne że to dopiero po wyborach, a tu taki pomysł.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lut 2019, 21:38

No akurat jest to ostatni moment, żeby cos (umowę na realizację, kasę, może decyzję środowiskową i pierwsze fazy projektu) przed wyborami pokazać.

Którędy? Moim zdaniem jednak nie ma innego korytarza, niż tzw. "nowowarszawska".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 lut 2019, 22:06

Czyli nie do Watu? W sumie tam to tory pociągowe są... tylko chyba w Poznaniu się tramwaj z pociągiem przecina:/
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 6:46

No wydaje mi się, ze korytarz przez pola do metra Kapustów jest bardziej perspektywiczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 lut 2019, 7:26

Do metra Chrzanów? W sumie wtedy można by od razu wprowadzić tramwaj na Człuchowską, ale jednak dla autobusów głównym miejscem dalej pozostanie metro Lazurowa. Poza tym Warszawska-bis ma być obwodnicą Starych Babic i jej korytarz jest moim zdaniem za daleki od centrum gminy. Mnie się korytarz wariantu II z projektu podoba i zasięgnąwszy opinii znajomych, jakich mam w Babicach, mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że niemal wszyscy zgadzają się z moimi uwagami - tramwaj w wariancie II powinien lecieć Hubala-Dobrzańskiego i przez Rynek, a od Kwirynowa powinien odbijać na wysokości Maczka. Można jeszcze rozważyć warianty mieszane, takie jak wariant II, przejazd koło osiedla w Latchorzewie (na ogół wysiada tam połowa pasażerów 714, na Warszawskiej frekwencja składa się głównie z pasażerów jadących przelotem) i odbicie którymś z wolnych korytarzy na południe do Warszawskiej-bis, na przykład wolnym miejscem na wysokości Janowskiego albo nawet Reja w Bliznem.

ODPOWIEDZ