Tramwajowa fantastyka i futurologia

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 lut 2019, 16:39

Glonojad pisze:
13 lut 2019, 22:08
Owszem, taki przebieg mógłby być ciekawy. Na Powstańców Śląskich tramwaj podmiejski (czytaj: dużo siedzeń, mniej drzwi) mógłby nawet dać radę, jesli nie byłby jedyną linią. Choć przy linii dedykowanej dla Babic pomyslałbym o wagonach 45 lub 60-metrowych, niskowejściowych, w takcie 10 minutowym, z odcinkami jednotorowymi (przynajmniej w I etapie).
Zaraz GW napisze, że takie tramwaje to w centrum powinny jeździć.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 lut 2019, 19:36

Na szczęście GW "pisać sobie może".

Mnie wydaje się logiczne, że tramwaj podmiejski z zachodu powinien kończyć przy M2. Niezależnie od tego, czy byłby typu 45 m z siedzeniami 2+1, czy dwukierunkowe Jazzy*. Przynajmniej funkcjonalnie, tzn. mógłby jechać dalej i obsługiwać np. Człuchowską.

Doprowadzenie tego do :mewa: Górczewska może być trudne (z północnego zachodu??), ale nie dałoby się gdzieś do :mewa: Chrzanów? Przecież tam jest obecnie pole...(?)

Kiedyś rysowałem sobie palcem po mapie odnogę M2 (w wykopie np.) polami na południe od Warszawskiej aż po Leszno, z którego dojazd na Świętokrzyską zabierałby orientacyjnie 50 min (33 km/h).

* Emotka czarnego humoru : term :
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 14 lut 2019, 20:27

1 Warszawską nie puści tramwaju.
2 Warszawska -bis spadła z planu.
3 Tramwaj do metra Chrzanów conajmniej logiczny.
4 Zabudują tereny i będą krzyczeć o dojazd do centrum, a będą 😎.
5 Więcej kursów obecnych autobusów nie poprawi sytuacji, może trochę przedłużyć małą katastrofę.
6 Pojazdy szynowe są ( powinny ) być uprzywilejowane i taki środek transportu zapewnia szybsze przemieszczanie.
7 Tramy np. 45-metrowe zapewnią odpowiedni komfort, a komfort stania w korkach w samochodzie, w dojeździe do obwodnicy już mnie wkurza. Ale muszę nim jeździć, taki zawód.
Więcej nie piszę bo nie robię 10 przykazań.
Niektóre miasta i wioski wokoło Warszawy to już Warszawa jak zwał tak zwał.
I żeby nie było jestem warszawiakiem z urodzenia i Wychowania (to celowo użyłem z dużej litery).
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lut 2019, 21:33

Emyl pisze:
14 lut 2019, 16:39


Zaraz GW napisze, że takie tramwaje to w centrum powinny jeździć.
Ależ ja bym nie miał nic przeciwko 60-metrowym tramwajom w centrum, bo dzięki temu można by wreszcie przeorganizować sieć na lekkie metro. Tylko mam wciąż nierozwiane wątpliwości, czy skrócenia zielonego (pałki) by wystarczyło na wydłużenie międzyzielonego (ewakuacji).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 cze 2019, 5:42

Jeżeli zły temat, to proszę o przeniesienie.

Ostatnio jadąc rowerem, zauważyłem że na Grzybowskiej, pomiędzy Przyokopową a Karolkową, wystają z asfaltu stare szyny, biegnące środkiem jezdni, równolegle do niej. Ma ktoś pomysł co to może być? Nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek była tam jakaś trasa tramwajowa.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 12 cze 2019, 6:24

Autobus Czerwon pisze:
12 cze 2019, 5:42
Jeżeli zły temat, to proszę o przeniesienie.

Ostatnio jadąc rowerem, zauważyłem że na Grzybowskiej, pomiędzy Przyokopową a Karolkową, wystają z asfaltu stare szyny, biegnące środkiem jezdni, równolegle do niej. Ma ktoś pomysł co to może być? Nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek była tam jakaś trasa tramwajowa.
Dawny dojazd do Zakładu Naprawy Tramwajów. Tak na marginesie dawno dawno temu, jak otwierali Muzeum Powstania Warszawskiego były plany budowy jednotoru Towarowa > Grzybowska > Przyokopowa > Prosta. Na planach się skończyło...

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 12 cze 2019, 21:55

Przy okazji może ktoś się orientuje, kiedy te tory zostały wyłączone z użytku? Przy okazji przebudowy Towarowej w latach 60.?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sie 2019, 23:16

Na Siskomie wisi taki plan z datą Sierpień 2005. Czy dobrze pamiętam, że to tzw. flamastermapa rysowana bez pokrycia z rzeczywistością jako fantastyka i futurologia dyr. TW? Kończy się nam dekada, mija 14 lat i widzę że:

--> Z planowanych do zrobienia w ciągu 5 lat - zrobiona jest z połowa po 14 latach:
+ Powstańców Śląskich od Nowego Bemowa do al. Reymonta zrobione;
+ Powstańców Śląskich od Górczewskiej do Wrocławskiej zrobione;
+- Tarchodwory od M Młociny do Winnicy zrobione połowicznie do Nowodworów, reszta w jakichś planach;
- Modlińska wyleciała chyba na amen;
- Kasprzaka zdaje się jest przygotowywana;
- Przyokopowa to chyba straciła na ważności w ogóle.

--> Z planowanych na kolejną dekadę nie zrobiono NIC, teraz te same trasy są jako (zagrożony) priorytet do 2023:
! Wilanów;
! Gocław;
! R-5 Annopol;
! Winnica.
Na kolejną 7-latkę może zrobi się Derby. Most Krasińskiego dusi się w oparach żoliborskich NIMBów. Podobnie Trakt Królewski. Trasa Mostu Świętokrzyskiego chyba straciła rację bytu wobec zaistnienia M2. Podmiejskie do Piaseczna czy Łomianek to czysta akademia. Tak samo jak wszystkie odcinki, które wówczas były na dalszą perspektywę, może poza WPT i Rudą?

Nawet mapka założeń do umowy wieloletniej z 2008 (wg Tramwaru) nie obejmuje niczego poza Powstańców oraz Młociny-Nowodwory.

Podsumowując, wygląda to bardzo źle. Stracona dekada? Dwie? Zbudowane M1 i M2 za cenę tramwajów?

Mogę też porysować sobie flamastermapę?
Załączniki
tn_tramwaje-rozwoj.jpg
Zmniejszyłem jakość pliku, aby go zmniejszyć. Trasy i tak powinno dać się poznać.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7649
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 20 sie 2019, 23:33

KwZ pisze:
20 sie 2019, 23:16
+- Tarchodwory od M Młociny do Winnicy zrobione połowicznie do Tarchomina Kościelnego, reszta w jakichś planach;
Od 28.02.2018 tramwaje dojeżdżają do Nowodworów - to jest dalej niż Tarchomin Kościelny.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sie 2019, 23:36

Faktycznie, my bad, wyedytuję post. Musiała mi się mapka przestawić.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2019, 20:49

Mapka nigdy nie trafiła do umowy wykonawczej TW, więc rozliczanie z niej kogokolwiek nie bardzo ma sens.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sie 2019, 23:06

Ja rozumiem, że nie chodzi o rozliczanie, a o rozważania, czy można/nie można było więcej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 sie 2019, 8:58

1. Po pierwsze, proszę o potwierdzenie, że to jest właśnie ta słynna flamastermapa. Pamięć zawodna jest, a i tego pamiętać bezpośrednio pamiętać nie mogę, bo na początku 2006 jeszcze w Warszawie nie mieszkałem.

2. Raczej chodzi mi o dekonstrukcję założeń rozwojowych. Czy można ją pokazywać jako argument, że inwestycje w metro zjadły inwestycje tramwajowe, czy od początku to były fantasmagorie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 sie 2019, 9:46

No ale zaraz. Metro było jeszcze wcześniej planowane więc twórca tych kresek musiał zdawać sobie sprawę, że i na nie potrzebne będą pieniądze :P .

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 sie 2019, 0:07

Twórca tamtych kresek chyba w ogóle nie zdawał sobie sprawy z robienia założeń :P

Czy ktoś dysponuje zestawieniem, ile w Warszawie kosztowały inwestycje infrastrukturalne w zbiorkom i w tabor w ciągu np. ostatnich 13 lat? I jaki % sfinansowała Unia?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ