Tramwajowa fantastyka i futurologia

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 lut 2019, 14:07

Wiliam pisze:
11 lut 2019, 20:21
Idea ciekawa, choć mam wrażenie że na taj mapce jedynym kryterium poprowadzenia linii była jak największa odległość od cywilizacji.
Polami, polami,
po miedzach, po miedzach,
Po błocku skisłym, w mgłę i wiatr...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 17:10

korytarz nowowarszawskiej oczywiście jako wyjście z miasta - w tramwaj przy rezerwacie nie wierzę, poza tym niekoniecznie chcę podmiejskie wozy wpuszczać na Robdo Daszyńskiego czy Most Śląski. Dodatkowo tej rezerwy jest szansa na mądra urbanizację przynajmniej części pól, które i tak się, prędzej czy później, jakoś zurbanizują.

Na terenie Babic trzeba o Rynek zahaczyc - czego notabene Wariant II nie realizuje - ale i tak konieczne będzie zorganizowanie komunkacji dowozowej ze względu na niską gęstość zabudowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 lut 2019, 17:35

Gdzieś jednak trzeba będzie te tramwaje puścić, a że w planach bliższych lub dalszych są trasy do Janek, Ząbek i Piaseczna, może Warszawa powinna wzorem Łodzi zbudować dworzec tramwajów podmiejskich? Pytanie, gdzie miałby się znajdować i czy jeden, czy ponownie wzorem Łodzi dwa albo nawet i więcej, bo co trasa, to kierunek, a puszczanie w miasto nie za bardzo ma sens.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lut 2019, 17:45

Yelonker pisze:
13 lut 2019, 17:35
tramwajów podmiejskich
Yelonker pisze:
13 lut 2019, 17:35
wzorem Łodzi
:ban:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 lut 2019, 18:04

Okej, faktycznie tramwaje podmiejskie z Łodzi zwijają się szybko, jednak idea zbiorczej pętli, z której odjeżdżają tramwaje do różnych rejonów pod miastem jest szczytna, tylko musi być to miejsce z dobrym dojazdem różnymi środkami transportu, niekoniecznie w ścisłym centrum, a na przykład na jego obrzeżach, jak zarówno Północna, jak i plac Niepodległości.

Zakładając oczywiście, że miejsce na istniejących pętlach takich jak Wilanowska, Okęcie czy Górczewska to za mało zarówno pod względem wolnego miejsca na pętli, jak i mnogości środków komunikacji. Otwarcie przyznam, że nie wiem, na ile w tym momencie założenie to jest prawdziwe, ani na ile prawdziwe będzie, kiedy (jeśli) te trasy powstaną.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lut 2019, 18:13

Yelonker pisze:
13 lut 2019, 18:04
jednak idea zbiorczej pętli, z której odjeżdżają tramwaje do różnych rejonów pod miastem jest szczytna,
A co jest w niej tak szczytnego? Dlaczego tramwaj do Janek miałby jechać z tego samego miejsca, co tramwaj do Ząbek?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lut 2019, 18:21

Patelnia uber alles, nie pamiętasz?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 lut 2019, 18:54

No fakt, że w Łodzi tramwaje podmiejskie nie rozjeżdżają się w tak wielu kierunkach, jak planowane w Warszawie Dalej jednak uznaję porównanie do systemu działania (w dużej mierze w przeszłości) tramwajów podmiejskich w tym mieście za słuszne - nie chodzi mi o odstawianie pasażerów z Janek, Ząbek, Piaseczna i Babic pod patelnią, tylko wyrażam swoje obawy, że obecne węzły przesiadkowe dla autobusów podmiejskich mogą być po pierwsze za ciasne, po drugie za daleko od szeroko pojętego śródmieścia. Północna i plac Niepodległości to o tyle dobrze dobrane miejsca, że tramwaj podmiejski nie jedzie przez całe centrum, ale kończy swoją trasę na jego obrzeżach, w miejscu, które może być celem samym w sobie, ale i prezentuje taką ofertę przesiadkową, że dojechanie do dowolnie wybranego innego miejsca w śródmieściu jest proste i wymaga jednej, a nie pięciu przesiadek.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 18:58

Zakładając, że nie chcemy na linię podmiejską puszczać tramwaju tego samego rodzaju, co na Aleje Jerozolimskie (a ja na przykład tak zakładam) i jednocześnie chcemy, żeby był to atrakcyjny środek transportu, to przesiadka musi być w punkcie węzłowym. Jak już się mają ludzie przesiadać, no to generalnie możliwie wcześnie do metra i do linii tramwajowych miejskich.

Dla kierunku z Babic takim miejscem idealnie mogłaby być Górczewska, do której jednak tramwaj doprowadzić z zachodu może się nie udać - w takim razie wychodzi, że powinien to być Chrzanów, bo jednak korytarz do niego jakiś prowadzi. Powstańców Sląskich od biedy też, ale z 20 na południe się w żadnej relacji nie skręci - niweleta obiektu nad S8 to uniemożliwiła. Natomiast nie budzi mojej wątpliwości, że jednak nie może być to Rondo Daszyńskiego.

Aczkolwiek, gwoli ścisłości, Babice i Ząbki są akurar na tyle blisko miasta, że od biedy mogłyby tam jeździć normalne linie miejskie. Tylko nie wiem, czy czas przejazdu Obozową itp. byłby atrakcyjny w stosunku do przesiadki do metra na Chrzanowie. Do sprawdzenia w SW.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 lut 2019, 19:13

Jakby tramwaj do Babic miał jeździć tylko do metra Chrzanów, to z miejską siecią nieszczególnie by się sklejał, chyba, że trasą na Człuchowskiej na Chrzanów dojechałyby też linie miejskie - pytanie tylko, jakie są tam możliwości zorganizowania pętli. Dalej już trudno coś wykombinować, chyba, że dorobi się brakujący zjazd na Cm. Wolski, tylko wtedy linia byłaby nieatrakcyjna dla Człuchowskiej z kolei. Myślę, że faktycznie zbadanie najszybszego wariantu warto zostawić ekspertom, podobnie jak tego, który się w ogóle da zrobić. Dla Ząbek w sumie też nie wiem, jaki kierunek byłby atrakcyjny, ale jeśli ostatecznie tylko przedłuży się linię ze Szmulek (co ma sens, jeśli nie poprowadzi się tramwaju TŚ od początku do końca, bo forsowany np. przez osę wariant Kijowska - Kawęczyńska - Objazdowa - Kijowska jest jak dla mnie tylko zbędnym łamańcem, który nie wnosi absolutnie nic), to chyba faktycznie dojadą tam linie miejskie. Ząbki zresztą w odróżnieniu od wszystkich innych kierunków są już w pierwszej strefie, więc do drugiej na linię tramwaju podmiejskiego już raczej nie wrócą - Piaseczno, Janki i Babice chyba by dostały osobną linię tramwaju strefowego.

A swoją drogą ci, którzy liczą, że tramwaj do Piaseczna skończy swoją trasę na przykład na Wilanowskiej, zapewne są w błędzie, bo studium wykonalności z Siskomu zapewnia, że to świetny środek transportu, by dowieźć do M2 na Świętokrzyskiej. Tyle w złym dobrego, że to zawsze jedna grupa mniej z przeciążonego M1.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 20:02

Mimo przeciążenia M1 uważam, że akurat tramwaj podmiejski z kierunku Piaseczna na Dworcu Południowym powinien kończyć. W końcu ci ludzie już tam do metra wsiadają. Tyle, że na Puławskiej prócz linii z Piaseczna pojawić się powinien także tramwaj miejski i ten mógłby być wydłużeniem którejś z linii miejskich (choć patrząc na obecnie kończące na Wyścigach numery nie mam za bardzo pomysłu, której).

Warianty do Chrzanowa oczywiście muszą uwzględniać budowę trasy w Człuchowskiej, to jest oczywiście rzecz do uwzględnienia w studium.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 13 lut 2019, 20:41

Po całkowitym otwarciu M2 i tak zapewne zmienią się trasy tramwajowe.
Tram z Babic przez Chrzanów, Człuchowską do pętli Nowe Bemowo?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 22:08

Owszem, taki przebieg mógłby być ciekawy. Na Powstańców Śląskich tramwaj podmiejski (czytaj: dużo siedzeń, mniej drzwi) mógłby nawet dać radę, jesli nie byłby jedyną linią. Choć przy linii dedykowanej dla Babic pomyslałbym o wagonach 45 lub 60-metrowych, niskowejściowych, w takcie 10 minutowym, z odcinkami jednotorowymi (przynajmniej w I etapie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 13 lut 2019, 22:26

Dla kierunku z Babic takim miejscem idealnie mogłaby być Górczewska, do której jednak tramwaj doprowadzić z zachodu może się nie udać
Dlaczego? To wydaje się być absolutnie optymalne...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 22:31

Warszawska jest z obu stron obudowana. Tam nie ma miejsca na sensowny DDR a co dopiero tramwaj. A budować go od początku w jezdni nie ma, moim zdaniem, sensu.

Chyba, że myślimy o wariancie Kocjana ale on jest moim zdaniem nierealny z przyczyn srodowiskowych.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ