Post
autor: Yelonker » 13 lut 2019, 19:13
Jakby tramwaj do Babic miał jeździć tylko do metra Chrzanów, to z miejską siecią nieszczególnie by się sklejał, chyba, że trasą na Człuchowskiej na Chrzanów dojechałyby też linie miejskie - pytanie tylko, jakie są tam możliwości zorganizowania pętli. Dalej już trudno coś wykombinować, chyba, że dorobi się brakujący zjazd na Cm. Wolski, tylko wtedy linia byłaby nieatrakcyjna dla Człuchowskiej z kolei. Myślę, że faktycznie zbadanie najszybszego wariantu warto zostawić ekspertom, podobnie jak tego, który się w ogóle da zrobić. Dla Ząbek w sumie też nie wiem, jaki kierunek byłby atrakcyjny, ale jeśli ostatecznie tylko przedłuży się linię ze Szmulek (co ma sens, jeśli nie poprowadzi się tramwaju TŚ od początku do końca, bo forsowany np. przez osę wariant Kijowska - Kawęczyńska - Objazdowa - Kijowska jest jak dla mnie tylko zbędnym łamańcem, który nie wnosi absolutnie nic), to chyba faktycznie dojadą tam linie miejskie. Ząbki zresztą w odróżnieniu od wszystkich innych kierunków są już w pierwszej strefie, więc do drugiej na linię tramwaju podmiejskiego już raczej nie wrócą - Piaseczno, Janki i Babice chyba by dostały osobną linię tramwaju strefowego.
A swoją drogą ci, którzy liczą, że tramwaj do Piaseczna skończy swoją trasę na przykład na Wilanowskiej, zapewne są w błędzie, bo studium wykonalności z Siskomu zapewnia, że to świetny środek transportu, by dowieźć do M2 na Świętokrzyskiej. Tyle w złym dobrego, że to zawsze jedna grupa mniej z przeciążonego M1.