Strona 40 z 46

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 04 wrz 2019, 13:42
autor: Crusier
Stowarzyszenie Moje Ząbki proponuje budowę BRT do Ząbek zamiast tramwaju:
W obecnej chwili koszt samej budowy dwutorowej trasy tramwajowej z Dw. Wileńskiego do Ząbek może wynosić około 240-280 mln brutto podczas, gdy budowa trasy autobusowej wg naszej propozycji wg najdroższego wariantu
(uwzględniając całkowitą przebudowę ul. Księcia Ziemowita i ul. Swojskiej do 4 pasów ruchu) to koszt około 95 mln brutto.
Obrazek
Źródło, gdzie też jest więcej materiałów: https://www.facebook.com/tramwajdozabek/

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 22 kwie 2020, 14:06
autor: person
KwZ pisze:
20 sie 2019, 23:16
- Modlińska wyleciała chyba na amen;
Dzisiejszy Twitter, a w ślad za nim T-P donosi, że linia tramwajowa wzdłuż Modlińskiej (znowu) spadła z rowerka (o ile kiedykolwiek na niego weszła)
transport-publiczny.pl pisze: Obecnie spółka ostrożnie zakłada, że budowa torowiska może być możliwa pod koniec rozpoczynającej się właśnie dekady.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64446.html

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 24 kwie 2020, 11:47
autor: Bastian
Zależy, co rozumiemy przez "rowerek". Była "miękka" decyzja, by projektować (i realizować) ją zaraz po trasach "unijnych", ale nie było jeszcze żadnej "twardej" decyzji dotyczącej np. dofinansowania. Gdyby znalazła się jakaś ekstra kasa, pewnie proces by przyspieszył, ale teraz coraz trudniej się czegoś takiego spodziewać.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:03
autor: Flash8222
W dzisiejszej stołecznej jest artykuł o planowanych inwestycjach w przyszłej dekadzie. Mowa jest o wiaduktach trasy Łazienkowskiej, podporach mostu Poniatowskiego oraz wiadukcie i przebudowy trasy średnicowej. Właśnie w kwestii tej ostatniej inwestycji pojawił się nowy pomysł by zmniejszyć utrudnienia dla pasażerów jeżdżących na Pragę i wybudowanie torowiska od pl. Zbawiciela wzdłuż al. Wyzwolenia do pl. Na Rozdrożu i dalej traktem królewskim przez pl. Trzech Krzyży do palmy.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:08
autor: Emyl
Czyżby autorem tego pomysłu był mieszkaniec Żoliborza pracujący na Czerniakowie?

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:10
autor: Autobus Czerwon
W sumie ciekawy i niegłupi pomysł. Razem z pętlą na placu Trzech Krzyży, myślę że to torowisko by się bardzo przydało np. w czasie demonstracji w centrum. Pewnie skończy się na nakładce przy Muzeum Narodowym xd

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:24
autor: Emyl
Chyba jednak lepszym rozwiązaniem byłoby tymczasowe torowisko skrajem Jerozolimskich, potem Nowym Światem, Mysią i Nowogrodzką. Takie ucho do samej TŁ odstraszyłoby skutecznie połowę pasażerów.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:29
autor: Autobus Czerwon
Emyl pisze:
05 paź 2020, 10:24
Chyba jednak lepszym rozwiązaniem byłoby tymczasowe torowisko skrajem Jerozolimskich, potem Nowym Światem, Mysią i Nowogrodzką. Takie ucho do samej TŁ odstraszyłoby skutecznie połowę pasażerów.
Mimo że Nowogrodzką kiedyś pomykała WKD, dzisiaj nie wyobrażam sobie tramwajów na tej ulicy.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:34
autor: Flash8222
Emyl pisze:
05 paź 2020, 10:24
Chyba jednak lepszym rozwiązaniem byłoby tymczasowe torowisko skrajem Jerozolimskich, potem Nowym Światem, Mysią i Nowogrodzką. Takie ucho do samej TŁ odstraszyłoby skutecznie połowę pasażerów.
Tylko, że dla pasażerów może nie być alternatywy. PLK chciała zabrać tylko jedną jezdnię i torowisko w celu przebudowy tunelu, a teraz chcą zabrać całą szerokość jezdni z torowiskiem.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:42
autor: kveld
Flash8222 pisze:
05 paź 2020, 10:34
Emyl pisze:
05 paź 2020, 10:24
Chyba jednak lepszym rozwiązaniem byłoby tymczasowe torowisko skrajem Jerozolimskich, potem Nowym Światem, Mysią i Nowogrodzką. Takie ucho do samej TŁ odstraszyłoby skutecznie połowę pasażerów.
Tylko, że dla pasażerów może nie być alternatywy. PLK chciała zabrać tylko jedną jezdnię i torowisko w celu przebudowy tunelu, a teraz chcą zabrać całą szerokość jezdni z torowiskiem.
Przy pomysłach na nowy przystanek osobowy nie widzę innej możliwości niż zamknięcie całej szerokości.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:51
autor: Emyl
Ale przystanek ma być patrząc od strony Pragi ZA rondem. @Autobus Czerwon, czemu sobie nie wyobrażasz? Ruch samochodowy OUT ofc.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:51
autor: mb112
Pomysł z objazdem tramwajowym super, tylko mam nadzieję, że zrobią to od razu tak aby zostało na zawsze (tzn. nie według tymczasowych pozwoleń itd.), żeby potem nie było tak jak z odcinkiem na Jagiellońskiej przy Parku Praskim, który docelowo trzeba było potem zaorać.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 10:58
autor: Autobus Czerwon
Emyl pisze:
05 paź 2020, 10:51
@Autobus Czerwon, czemu sobie nie wyobrażasz? Ruch samochodowy OUT ofc.
Wąsko i zdaje się że kolizja z wiaduktem na Chałubińskiego + brak rozjazdów na Marszałkowskiej i Jana Pawła, które by byly przy wariancie z aleją Wyzwolenia i Alejami Ujazdowskimi.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 11:00
autor: Emyl
Na Marszałkowskiej skrzyżowanie i tak wyleci w powietrze. Do Chałubińskiego tego ciągnąć nie trzeba, objechać musisz tylko odcinek Alej od Centrum do Palmy.

Tramwajowa fantastyka i futurologia

: 05 paź 2020, 11:47
autor: KwZ
Ja nie wierzę w zrobienie choćby i zawrotki w al. Wyzwolenia dla 14 (Banacha - pl. Zbawiciela / Babilon - PW).