Tunel pod torami w Ząbkach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 22 sty 2010, 23:10

Obrazek

Tunel toczy się powoli

W lipcu 2009 r. Ząbki miały podpisać umowę na wykonanie dokumentacji projektowej tunelu między ulicami Orlą a Wojska Polskiego.


Nie podpisały ze względu na protest po przetargu, jednak prace nad tunelem - póki co na papierze - wciąż się toczą.

- Trwają prace projektowe, jednocześnie czekamy na pozwolenie na budowę - mówi burmistrz Ząbek Robert Perkowski. - Mam nadzieję, że około kwietnia ten dokument zostanie wydany. Następnie rozpoczniemy procedurę związaną z dokumentacją wykonawczą, zawierającą szczegółowe informacje o inwestycji i najprawdopodobniej w wakacje zostanie ogłoszony przetarg na wykonawstwo.

Wszystko wskazuje więc na to, że prace budowlane ruszą jeszcze w tym roku. Przypomnijmy, że planowany tunel ma usprawnić transport przez tory kolejowe w centrum Ząbek - obecnie na przejeździe przy każdorazowym opuszczaniu szlabanów tworzą się niemałe korki.

Sam tunel ma się składać z dwóch części - pierwsza będzie obsługiwać ruch samochodowy, umożliwiając przejazd samochodów osobowych i ratunkowych. Tu znajdzie się jezdnia z jednym pasem ruchu w każdą stronę, o szerokości siedmiu metrów - dwa razy po trzy metry szerokości dla samochodów, resztę zająć mają ciągi pieszo-rowerowe, oddzielone od ruchu samochodowego. Na wysokości stacji PKP ma powstać winda dla niepełnosprawnych czy wózków dziecięcych. Takie przy-najmniej były założenia, bo gotowego projektu jeszcze nie ma. Oprócz samego tu-nelu trzeba się będzie liczyć z utrudnieniami drogowymi, bo sam układ ulic także ma zostać zmodernizowany: do przebudowy pójdzie skrzyżowanie Orlej i Skorupki, nowe rondo powstanie na Wojska Polskiego. Terminy tych prac pozostają jeszcze nieznane.

(wt)

Obrazek
http://www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/e ... 10-01_22-1

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |23 Sty 2010|, 2010 00:53 ]
Korekta tytułu.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2010, 23:28

2x3 = 7?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 26 sty 2010, 23:18

Glonojad pisze:2x3 = 7?
Bernard pisze:resztę zająć mają ciągi pieszo-rowerowe, oddzielone od ruchu samochodowego.
:-)

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 24 paź 2010, 1:47

Gazeta Echopodwarszawskie


Obrazek

Tunel w 2012

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już na początku przyszłego roku ruszy budowa nowoczesnego tunelu w Ząbkach.

- Na przełomie października i listopada planujemy ogłosić przetarg na budowę tu-nelu - mówi burmistrz Robert Perkowski.

To ogromna inwestycja, z którą wiążą się nie tylko prace związane z samym obiektem komunikacyjnym, ale także przebudowa niektórych odcinków ulic: Orlej, ks. Skorupki, Wojska Polskiego, Leszyckiego, a także skrzyżowania Leszyckiego z Batorego.

- Remont tych dróg będzie zawarty także w tym jednym unijnym przetargu - tłumaczy burmistrz. - Mamy nadzieję, że po wyłonieniu wykonawcy, uda nam się szybko podpisać z nim umowę i już na początku przyszłego roku będzie on mógł wejść na plac budowy - dodaje.

Rewolucja wokół tunelu
Skrzyżowanie ul. Skorupki - Orla zostanie rozbudowane o lewoskręty, czyli dodat-kowe pasy, umożliwiające skręt w ul. Skorupki, jednocześnie nie blokując ruchu ja-dącym na wprost. W ul. 3 Maja nie będzie można wjechać bezpośrednio z tunelu - trzeba będzie przejechać kilkadziesiąt metrów i dalej dojechać drogą równoległą, która również będzie dawała dojazd do przychodni zdrowia przy ul. Orlej. Zarówno z 3 Maja, jak i Kolejowej nie będzie można bezpośrednio wjechać do tunelu. Po zbudowaniu przeprawy zmniejszy się ruch na ul. Batorego - na rzecz ul. Wojska Polskiego. - Samochody jadące zatem Wojska Polskiego będą mogły na rondzie wybrać spośród dwóch ciągów komunikacyjnych. Część kierowców pojedzie prosto ul. Wojska Polskiego, a część skręci w lewo w Leszyckiego i dalej dojedzie do Batorego, omijając szkołę - informuje burmistrz.

Bez tirów
A jak właściwie będzie wyglądał sam tunel? Jego wysokość to 4,5 metra, aby mogły swobodnie się tam przemieszczać niezbędne środki transportu takie jak: straż pożarna, śmieciarka, zamiatarka, karetki pogotowia, autobusy, wysięgnik czy inne pojazdy obsługi technicznej.

Jednocześnie burmistrz uspokaja mieszkańców, którzy niepokoją się, że przez nową inwestycję wzrośnie ruch ogromnych pojazdów.

- Ząbki nie mają zamiaru "puszczać" tirów przez centrum miasta. Na ulicy Orlej oraz w tunelu będzie zainstalowany znak zakazujący wjazdu pojazdom ciężarowym o dużej masie - tłumaczy.

Jezdnia w tunelu będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Przewi-dziano także drugi, jakby osobny element konstrukcji, w celu oddzielenia pieszych i rowerzystów od ruchu drogowego.

Całość będzie także uwzględniała potrzeby osób niepełnosprawnych poprzez odpowiednie dostosowanie architektoniczne. - Przede wszystkim pasażerowie będą mogli wjechać na peron windą oraz dzięki podjazdom będzie można swobodnie po-ruszać się na wózku - mówi Robert Perkowski.

Im szybciej tym lepiej
Warto dodać, że im szybciej tunel zostanie wybudowany, tym mniej zapłaci za nie-go miasto. Choć projekt w 85% jest pokrywany z dotacji unijnych, to jednak opra-cowywano go w 2007 roku, uwzględniając w kosztorysach ceny z tamtego okresu. W związku z tym dotacja może być trochę niższa.

Nie ma jednak powodu do obaw - miasto z własnej kieszeni dopłaca jedynie 10%, a pozostałe 5% kosztów pokrywa PKP PLK.

- Nie mamy na co czekać, środki unijne należy wykorzystać w wyznaczonym czasie. Po 2013 roku nie będą już dostępne - wyjaśnia burmistrz.

W dodatku decyzję o budowie tunelu przyspieszają projekty dwóch innych wia-duktów (pierwszy na drodze wojewódzkiej nr 631 i drugi na wschodniej obwodnicy Warszawy S17). Z ich powstaniem najprawdopodobniej wiązałoby się zamknięcie przejazdu kolejowego, bo znajdowałby się on w zbyt bliskiej odległości od wiaduk-tów, niż przewiduje rozporządzenie Ministerstwa Transportu

Prace budowlane mają potrwać około roku, czyli prawdopodobnie już na po-czątku 2012 mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowej przeprawy.

Karolina Smoczyńska
Obrazek

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 24 paź 2010, 2:03

Ależ oczywiście, że wzrośnie ruch i stanie w korkach przy najbliższych skrzyzowaniach z sygnalizacją. Delikatnie mówiąc pomysł debilny, skutkujący wpompowaniem ruchu do centrum miasta. Jesli miałby powstac tunel to w ciągu Łodygowej.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 25 paź 2010, 10:12

A wiesz, co się dzieje przy przejeździe w godzinach szczytu - w sumie to nie tylko w tych godzinach? :>

st1545
Posty: 155
Rejestracja: 12 lis 2006, 21:34
Lokalizacja: Wesoła 110

Post autor: st1545 » 25 paź 2010, 14:37

Pawel_ pisze:A wiesz, co się dzieje przy przejeździe w godzinach szczytu - w sumie to nie tylko w tych godzinach? :>
Gorzej niż w Rembertowie albo Międzylesiu?
pozdrawiam, tomek

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 25 paź 2010, 16:23

Nie w 100%, ale bardzo podobnie.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 26 paź 2010, 8:47

Jak zamkną skrzyżowania, to X będzie musiał poszukać sobie innej trasy.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 26 paź 2010, 9:58

Trasa trasą, tunel tak czy siak potrzebny, bo nawet jak 'iksiak' nie stoi w korku przed przejazdem, to 199 to robi...

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 13 lis 2010, 0:45

W piątek nastąpiło podpisanie umowy miasta Ząbki z samorządem województwa o dofinansowanie budowy tego tunelu z RPO Mazowsza
Koszt tunelu z inwestycjami towarzyszącymi - ok 25 mln.
Suma dofinansowania z środków UE prawie 21 mln.


Tutaj coś w rodzaju prezentacji projektu opartej o sfilmowanie makiety tunelu.
http://www.youtube.com/watch?v=-6rEraavJSQ

Filmik amatorski, ale zawsze coś, zanim będzie dostępna dokumentacja lub ruszy oficjalna promocja projektu.


i jeszcze informacja ze strony burmistrza Ząbek
Umowa z unią podpisana - finansowanie tunelu pod torami kolejowymi zapewnione:
Dziś została podpisana umowa o dofinansowanie budowy tunelu drogowego ze środków unijnych. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego inwestycja ta otrzyma wsparcie w wysokości 85% wydatków kwalifikowanych tj. przeszło 20 mln złotych. Pozostałą kwotę 15% pokryje Miasto Ząbki i PKP. Jeszcze w roku bieżącym zostanie ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy. Inwestycja będzie gotowa pod koniec 2011 roku. Razem z tunelem zostanie przebudowana Orla, skrzyżowanie Orlej i Skorupki, Leszyckiego, rondo na Wojska Polskiego, zostanie wybudowane nowe rondo na ul. Orlej. Umowę można obejrzeć klikając w załączoną miniaturkę.

Warto nadmienić, że Ząbki są jedynym samorządem na Mazowszu, który zdecydował się na tak ambitną inwestycję. Budowany tunel jest obiektem, który spełni wszelkie wymogi bezpieczeństwa, pieszych, rowerzystów i pojazdów. Tunel w zasadzie będzie składał się z dwóch odrębnych części, dzięki temu skutecznie zostanie wyreparowany ruch pojazdów od pieszych i rowerzystów. Na peron będą prowadziły porządne, zadaszone schody oraz winda dla niepełnosprawnych. Dzięki obiektowi poprawi się nie tylko bezpieczeństwo ale również punktualność jeżdżących przez Ząbki autobusów oraz estetyka całej okolicy.

Burmistrz Miasta Ząbki,
Robert Perkowski.

szelest2
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2008, 20:06
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: szelest2 » 09 mar 2011, 15:38

Trwa przetarg na budowę tunelu i dróg dojazdowych:

BIP - dokumenty przetargowe

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 09 mar 2011, 16:12

No to w czasie realizacji tego przedsięwzięcia całe Ząbki staną. :sick:

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 04 paź 2012, 19:49

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9


ODPOWIEDZ