WARSZAWA
KOMUNIKACJA Ogólnopolski konkurs na wiaty
Przystanek jak piętrus
Pierwszy w kraju ogólnopolski konkurs architektoniczny na projekt przystanków dla Warszawy ogłosi naczelny architekt miasta. Do wymiany jest ok. tysiąca wiat. Wartość inwestycji wynosi blisko 16 mln zł. Pierwsze nowe wiaty staną w stolicy w 2007 roku.
Nowe wiaty zastąpią niezbyt estetyczne konstrukcje
(c) MARCIN ŁOBACZEWSKI
- Konkurs jest wielką szansą na podniesienie walorów estetycznych miasta - przekonuje Tomasz Gamdzyk, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej w Biurze Naczelnego Architekta Miasta. - Do rywalizacji chcemy zaprosić czołowych projektantów wzornictwa przemysłowego i architektów. Ich zadaniem będzie zaprojektowanie przystanku, który stanie się wizytówką Warszawy. Może tak charakterystyczną, jak piętrowy autobus i czerwona budka telefoniczna z Londynu czy żółta taksówka z Nowego Jorku.
Jak dowiedziała się "Rz", w ciągu najbliższych dwóch tygodni konkurs na przystanki będzie ogłoszony na stronach internetowych miasta.
Ratusz planuje dużą akcję reklamową. Konkurs będzie też promowany m.in. na wiatach przystankowych w całym kraju. Najpóźniej w kwietniu zostanie także uruchomiona strona www konkursu "Przystanek Warszawa".
Przystanki podzielono na dwie grupy: miejskie i osiedlowe. Wszystkie mają mieć ok. 18 mkw. powierzchni. W miejskich, zaawansowanych technologicznie, będą m.in. automaty informujące o trasie pojazdów. Osiedlowa wersja wiaty ma być przede wszystkim wandaloodporna. Będą w nich ławki, kosze na śmieci, stojaki na rowery i słupy ogłoszeniowe.
Wartość jednej wiaty wynosi ok. 16 tys. zł. W sumie w Warszawie stanie ich ok. tysiąca.
Konkursy na przystanki są powszechne na Zachodzie. Przystępują do nich najbardziej znani projektanci. Czy w Polsce jest na to szansa?
- Zachętą może być nagroda dla zwycięzcy konkursu w wysokości 35 tys. zł. Całkowita pula nagród zamknie się w 140 tys. zł - przekonuje Gamdzyk.
Aleksandra Paulska
Konkurs na projekt nowych przystankĂłw dla Warszawy
Moderator: Wiliam
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
- Solaris U10
- Posty: 2704
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ano nie będzie. Na niektórych przystankach tramwajowych na przykład będą wiaty większe. W sumie ciekawe, jak ten konkurs wpłynie na zabudowę platform w Alejach - teoretycznie, miały być "zgrane" ze stylem miejskim, ale jednocześnie wyraźnie podkreślające charakter trasy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czyli znowu nie będzie rozkładów ?W miejskich, zaawansowanych technologicznie, będą m.in. automaty informujące o trasie pojazdów. Osiedlowa wersja wiaty ma być przede wszystkim wandaloodporna. Będą w nich ławki, kosze na śmieci, stojaki na rowery i słupy ogłoszeniowe.
Naśmiewam się ale przyznam, że na przystankach, z których korzystam rozkłady wiszą bez przerwy już kilka tygodni. To się wcześniej nie zdarzało!
Może liczą na to, że ludzie będą dojeżdżać do przystanku rowerami, a potem przesiądą się do autobusów? W takim miejscu to nawet na pięć minut, na przykład na czas zrobienia zakupów w pobliskim sklepie, nikt nie odważy się zostawić roweru. Przy stojaku obok sklepu zawsze będzie widać, że ktoś się kręci, a na przystanku grupa kilku osób nie będzie raczej budziła podejrzeń, więc będą mogli na przykład odkręcić z roweru parę części. Stojaki ja bym z tego projektu jednak usunął.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
W Poznaniu zastanawiają się nad włączeniem rowerów do komunikacji miejskiej - tzn. przy pętli PeSTki i przy kompleksie studenckim mają być stojaki z rowerami z możliwością ich wypożyczenia. U nas też może gdzieniegdzie byłoby to przydatne
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
taaa rektor UAM nie chce tramwaju i ciągle wymyśla jakies ruchome chodniki i inne dziwaMeWa pisze:W Poznaniu zastanawiają się nad włączeniem rowerów do komunikacji miejskiej - tzn. przy pętli PeSTki i przy kompleksie studenckim mają być stojaki z rowerami z możliwością ich wypożyczenia. U nas też może gdzieniegdzie byłoby to przydatne
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى