Trasa Świętokrzyska
Moderator: Wiliam
Dokładnie. Krytykujmy, ale z używaniem odpowiednich słów. Jedna z tych jezdni lokalnych - po południowej stronie Kijowskiej - jest faktycznie niepotrzebna w takim zaprezentowanym układzie.
Jednak widząc tego PDFa nadal nie wiem jak można by stworzyć sensowny układ przy :M: Stadion. Miejsce idealne na węzeł przesiadkowy dla Kamionka, Targówka, Utraty itd. ale ciężko tu cokolwiek ułożyć w przestrzeni.
Jednak widząc tego PDFa nadal nie wiem jak można by stworzyć sensowny układ przy :M: Stadion. Miejsce idealne na węzeł przesiadkowy dla Kamionka, Targówka, Utraty itd. ale ciężko tu cokolwiek ułożyć w przestrzeni.
Mnie w tej koncepcji przeraża przede wszystkim nałożenie ruchu Kijowska Sokola na ciąg Targowej. Owszem, to wciąż nie jest poziom znany z górnego Mokotowa (Rakowiecka i Goworka, Odyńca i Dolna), ale i tak się zemści. Jak nie teraz, to za 25 lat.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Bez uprzedniego wysadzenia okolicy przy pomocy bomby atomowej ciężko o jakieś sensowne rozwiązanie w tym węźle gordyjskim.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Moim zdaniem lepiej by było jedną czy dwie rudery wyburzyć (Targowa 18 i bodaj Mackiewicza 8, obie niewpisane do rejestru zabytków) i zrobić rozwiązanie sensowne albo rzeźbić tunel. Koszty jednej i drugiej opcji byłyby oczywiście nieporównanie wyższe, ale ja jestem zdania, że i tak trzeba będzie to zrobić w przyszłości.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6920
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
By stworzyć dobry węzeł, wystarczyłoby sensowniej zagospodarować teren po wschodniej stronie torów - tworząc jednocześnie po obu stronach infrastrukturę pod zbiorkom, a nie pod blaszki. Świętokrzyski i tak prowadzi trochę donikąd, więc Trasa Świętokrzyska powinna z założenia bardziej koncentrować się na zaspokajaniu lokalnych potrzeb ruchu indywidualnego, zamiast tych tranzytowych. Co przydałoby się osiągnąć? Spiąć tramwaje i autobusy ze wschodu i z południa Pragi z metrem, nie tracąc przy tym możliwości obsługi Targowej tymi samymi liniami. Tramwaje trochę po ptokach, z mojej ograniczonej wiedzy dotyczącej wymogów dla budowy torowiska wynika, że bez większych problemów można zrobić zawrotkę dla dwukierunków. Z autobusami mamy trochę większe pole manewru, ale nie ja jestem od tego, żeby to optymalnie zaprojektować. Może warto by było spłodzić jakąś petycję o audyt pod kątem sprawdzenia możliwości przeprojektowania okolicy lub zaktywizować w tej kwestii prasę?
Odnośnie terenu po wschodniej stronie napisałem - bez wyburzenia tych dwóch i tak nic sensownego się nie stworzy. Co zaś do tego, że TŚ nie prowadzi donikąd, wystarczy, że prowadzi do Wału Miedzeszyńskiego i może stać się najważniejszą trasą wyjazdową dawnego Targówka Przemysłowego. Spięcie południa z metrem zaś nie będzie możliwe właśnie ze względu na złe rozwiązanie drogowe w rejonie (oraz lokalizację stacji). Jednocześnie nawet najlepsze rozwiązanie nie pozwoli tym liniom znaleźć się jednocześnie przy metrze i Targowej, ale to też wina położenia stacji (acz tu z południa zastępować Stadion może Dw. Wileński). Wschód zaś powinien jechać możliwie prosto Kijowska - Mackiewicza - Sokola do stacji stadion.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Dziś to bardziej Grochowska niż Kijowska, ale trzeba pamiętać, że znaczenie Targówka Przemysłowego w ruchu warszawskim jednak będzie narastać niż spadać i w tym momencie takie rozwiązanie infrastrukturalne, jak zaproponowane przez ZMID jest bardzo nieprzyszłościowe.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6920
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Nie rozumiemy się. Wschód (nie dzisiejszy ani nie jutrzejszy - geograficzny mam na myśli) trzeba wpiąć w węzeł z uwagi na zbiorkom. Północ samochodowa (a więc Targówek i Ząbki) w ogóle nie powinna się tranzytować przez Pragę. Znowu okazało się, że brakuje obwodnicy! Stąd też wpięcia Kijowskiej w Targową nie tyle należy się obawiać, co nie powinno się nim kierować priorytetowo przy projektowaniu układu.
Ale czy środkowy odcinek Trasy Świętokrzyskiej nie zdąży doczekać obwodnicy Wiatraczna-Żaba?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Raczej słusznie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wiele zostało w tej materii zrobione, a potem "zaginęło to w akcji". Tam przecież trzeba wybudować z 600 metrów tunelu, miasta na to nie stać i biorąc pod uwagę przyszłość dotacji unijnych dla Warszawy, stać długo nie będzie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Obecna jezdnia Kijowskiej (wlotowylot) będzie zaślepiona. Powstanie tez symetryczny wlotowylot na nowej jezdni.Emyl pisze:Gdzie te ślepe wlotowyloty dwupasmówki? Przecież to jezdnie lokalne
ŁK
Dzisiejsza Stołeczna donosi, że między Targową a Zamoyskiego staną ekrany akustyczne:
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... gowej.html
Piękne centrum dzielnicy z tego wyjdzie...
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... gowej.html
Piękne centrum dzielnicy z tego wyjdzie...