WÄzeĹ przesiadkowy GocĹawek
Moderator: Wiliam
Dobry pomysł, oby jak najszybciej zrealizowany. Pamiętam, że jak nawiedzeni wizjonerzy z TW przedstawiali swoje mapki z projektami, nowe linie były porysowane wszędzie, tylko nie tam. Bardzo mnie to wtedy zdziwiło.
Parking rzeczywiście bardzo mały. 400 miejsc. To są 3-4 autobusy . A z tego miejsca powinnni uruchomić linię ekspresową przez TŁ do Politechniki z częstotliwością podobną do 382. Sami nie wierzą w ten P&R .
Parking rzeczywiście bardzo mały. 400 miejsc. To są 3-4 autobusy . A z tego miejsca powinnni uruchomić linię ekspresową przez TŁ do Politechniki z częstotliwością podobną do 382. Sami nie wierzą w ten P&R .
Zwracam uwagę na słowo przynajmniej. Czyli przynajmniej 400 miejsc w tym garażu miałoby się zmieścić, a można by go nadbudować o kolejne kondygnacje.TGM pisze:Dobry pomysł, oby jak najszybciej zrealizowany. Pamiętam, że jak nawiedzeni wizjonerzy z TW przedstawiali swoje mapki z projektami, nowe linie były porysowane wszędzie, tylko nie tam. Bardzo mnie to wtedy zdziwiło.
Parking rzeczywiście bardzo mały. 400 miejsc. To są 3-4 autobusy . A z tego miejsca powinnni uruchomić linię ekspresową przez TŁ do Politechniki z częstotliwością podobną do 382. Sami nie wierzą w ten P&R .
Natomiast zgadzam się, że miejsca na pętlę autobusową jest dość mało (w przeciwieństwie do tramwajowej - po co aż 4 tory?). Bo jak tak sobie liczyłem, to przy węźle Marsa startowałaby b. częsta linia buspasowa na Trasę Łazienkowskowską - powiedzmy 182 (1. stanowisko). Do tego wszystkie podmiejskie z Wiatracznej: 704, 720, 722 i 730 + 702 i 142/113 - 2. stanowisko. Dalej: 143 i 243 w miejsce 415 i 515 z Rembertowa + 145 i 245 (zamiast 137 z Dudziarskiej) i 345 (zamiast 168 przez Wygodę do Rembertowa) - 3. stanowisko. I 4. stanowisko: linie do Nowego Rembertowa, Zielonej i Woli Grzybowskiej. Może być ciasno. A przydałoby się jeszcze podciągnąć 158 z Witolina.
Nie zapominaj o skróconym 521
Ponadto trzeba też gdzieś zmieścić autobusy oczekujące na podjazd na swoje stanowisko...
Ponadto trzeba też gdzieś zmieścić autobusy oczekujące na podjazd na swoje stanowisko...
Obecnie na Gocławku są trzy tory. Myślę, że w przypadku przeniesienia tam pętli z Wiatracznej, jakas linia tramwajowa również by została przedłużona...osa pisze:w przeciwieństwie do tramwajowej - po co aż 4 tory?).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Fakt, jeszcze i to.Wolfchen pisze:Nie zapominaj o skróconym 521
Pętla tramwajowa na Wiatracznej - zostaje. Do likwidacji byłaby pętla Gocławek. W ten sposób razem z zawrotką tramwajów można by przenieść także nazwę dla całego węzła. Moim zdaniem wystarczyłaby supersilna 9-ka i coś silnego na Targową - może 3-ka?Wolfchen pisze:Obecnie na Gocławku są trzy tory. Myślę, że w przypadku przeniesienia tam pętli z Wiatracznej, jakas linia tramwajowa również by została przedłużona...osa pisze:w przeciwieństwie do tramwajowej - po co aż 4 tory?).
Co do wydłużania linii tramwajowej do PKP Gocławek - rzeczywiście nie widzę sensu. Jak juz ktoś jedzie pociągiem, to po co miałby się tu przesiadać do tramwaju. Żeby podjechać na Grochów? Ile takich osób by było?
Relacja przesiadania jest na ogół zwrotna: jeśli rano Z pociągu DO tramwaju, to po południu Z tramwaju DO pociągu.Bastian pisze:Kluczem jest tu słówko "z" (a nie "do"). Oczywiście nie tramwaj ma dowozić do pociągu (nie mam pojęcia, jakim sposobem coś takiego wyczytałeś). Natomiast można sobie wyobrazić chętnych z pociągu do jazdy tramwajem na Grochów. Tyle, że nie wyszło ich dużo - i to właśnie raczej wykazuje ta analiza.Kto chciałby się wtedy przesiadać z pociągów
Jeśli wydawało ci się, że pisałem cokolwiek o przesiadce z tramwaju z centrum do pociągu z powrotem do centrum, to właśnie wydawało ci się. O niczym takim nie pisałem.
Podtrzymuję też tezę, że nikłość popytu na przesiadkę Falenica-pociąg-PKP Gocławek-tramwaj do centrum można było przewidzieć bez zlecania analiz. Natomiast warto podsunąć pod stację pętlę 188 - za 1/50 ceny ewentualnego przedłużania tramwaju.
Co z tego, że zostaje, skoro przenoszona jest pętla autobusowa, a więc podaż na Gocławku i tak musi zostać znacznie zwiększona?osa pisze:Pętla tramwajowa na Wiatracznej - zostaje.
Następstwo tramwajów w szczycie moim zdaniem powinno wynosić około 1 minuty, żeby wszystkich pomieścić. Autobusy na Grochowskiej puste nie jeżdżą...osa pisze:Moim zdaniem wystarczyłaby supersilna 9-ka i coś silnego na Targową - może 3-ka?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Coś tam by jednak na tej Grochowskiej z autobusów zostało. Np. dość mocne (co 10 min) 115 dawną, prostą trasą z Międzylesia. Mam nadzieję, że łatwym ruchem uda się odebrać tę linię z Witolina i Łukowskiej. Chyba że to jakieś arcyważne połączenie tego osiedla z Dworcem Wschodnim.Wolfchen pisze:Co z tego, że zostaje, skoro przenoszona jest pętla autobusowa, a więc podaż na Gocławku i tak musi zostać znacznie zwiększona?osa pisze:Pętla tramwajowa na Wiatracznej - zostaje.Następstwo tramwajów w szczycie moim zdaniem powinno wynosić około 1 minuty, żeby wszystkich pomieścić. Autobusy na Grochowskiej puste nie jeżdżą...osa pisze:Moim zdaniem wystarczyłaby supersilna 9-ka i coś silnego na Targową - może 3-ka?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36586
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Biorąc pod uwagę ideę P&R, ja bym raczej pomyślał o 26osa pisze:Moim zdaniem wystarczyłaby supersilna 9-ka i coś silnego na Targową - może 3-ka?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bzdura. To by oznaczało podaż miejsc na poziomie 15 tysięcy osób na godzinę. Bez sensu biorąc pod uwagę, że większość z tych obszarów obecnie obsługiwanych autobusami jednak powinna w stronę kolei ciążyć. A główne problemy trasy na Gocławek z mieszczeniem się w wozach są jednak na Waszyngtona, a i to wyłącznie dzięki luksusom typu "niezbędne bezpośrednie połączenia". Mam nadzieję, że po budowie M2 będzie szansa na rewizję tych dziwactw, chociaż nie jest to nadzieja wielka - zapewne poleci najlepiej pracujące tam 25 na rzecz wzmocnienia 3.Wolfchen pisze:Następstwo tramwajów w szczycie moim zdaniem powinno wynosić około 1 minuty, żeby wszystkich pomieścić. Autobusy na Grochowskiej puste nie jeżdżą...
[ Dodano: |28 Cze 2010|, 2010 20:26 ]
Tylko nie pisz tego w gazecie, bo Wam sprzedaż na Grochowie padnie - wszak pętla Wiatraczna to podstawowy wrzód urbanistyczny zdaniem niektórych radnych (podobnie jak plac Narutowicza na Ochocie).osa pisze:
Pętla tramwajowa na Wiatracznej - zostaje.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czy w Pradze czeskiej (max pochylenie 8,5%) albo Dreźnie (max pochylenie 7,6%) nie ma zimy Twoim zdaniem?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris U10
- Posty: 2702
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Jeszcze odnośnie pojemności pętli autobusowej - liczy się wyłącznie istniejące linie. Tymczasem:
1) może się okazać że i wszelakie wsiobusy będą chciały/musiały tu krańcować, tak jak jest już przy Dworcu Południowym (nie będzie już wymówki do jeżdżenia do Centrum bo po drodze nie ma jednego punktu w którym rzeczywiście można się efektywnie przesiąść)
2) zakładać należy dalszy rozwój sieci połączeń podmiejskich; o ile może coś z Szosy Lubelskiej może być zdjęte na korzyść dowozu do PKP Józefów, to można sobie jednocześnie wyobrazić więcej połączeń 7xx z tego kierunku.
Dlatego zdecydowanie pętla powinna być znacznie większa.
1) może się okazać że i wszelakie wsiobusy będą chciały/musiały tu krańcować, tak jak jest już przy Dworcu Południowym (nie będzie już wymówki do jeżdżenia do Centrum bo po drodze nie ma jednego punktu w którym rzeczywiście można się efektywnie przesiąść)
2) zakładać należy dalszy rozwój sieci połączeń podmiejskich; o ile może coś z Szosy Lubelskiej może być zdjęte na korzyść dowozu do PKP Józefów, to można sobie jednocześnie wyobrazić więcej połączeń 7xx z tego kierunku.
Dlatego zdecydowanie pętla powinna być znacznie większa.