Trasa tramwajowa na Gocław

Moderator: Wiliam



Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6005
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 sie 2020, 15:40

S k a n d a l . :/

mkm101
Posty: 871
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 05 sie 2020, 16:39

Decyzja o opóźnieniu realizacji trasy na Gocław i obcięciu ceny wozokm TW została podjęta w 2019r. Co więc będzie jak miasto we wrześniu tego roku wykokosi się ze oceną finansowych strat poCoVIDowych?
Poleci trasa na Wilanów?

Wygląda na to że hasłem wyborczym obecnej władzy powinno być "Nie będzie niczego" (no, może poza stacjami Muranów i pl. Konstytucji)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1439
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 sie 2020, 17:10

Problem z trasą na Gocław jest jeszcze taki, że Warszawa dopiero co ucieszyła się z tego, że będzie mogła wybudować tramwaj na Gocław zgodnie z przepisami kolejowymi (bez drogi), a nasz rząd właśnie z tych przepisów (dopiero co przyjętych) się rozmyślił, bo ten projekt: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12336306 wykreśla tę możliwość (oczywiście jest nikła szansa, że zapis wykreślający zostanie z projektu usunięty, ale jest to mało prawdopodobne).

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6005
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 sie 2020, 10:48

Jeśli nie stać nas na kilka kilometrów trasy tramwajowej, to chyba na metro tym bardziej. Ciekawe, czy M3 też poleci (i dobrze by było, nim nie pójdzie się po rozum do głowy w sprawie przebiegu).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9757
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 sie 2020, 15:25

Ale po diabła przepisy kolejowe, jak tramwaj to część życia miasta? Czyżby PiS tak kochał samochody, że aż wymuszał budowę dróg?
BTW, wzdłuż Międzynarodowej ten tramwaj miał być z własną drogą serwisową, więc to jest z drogą. Czy chodzi o odcinek po drugiej stronie Trasy Łazienkowskiej?
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35664
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 sie 2020, 18:33

KwZ pisze:
07 sie 2020, 15:25
Ale po diabła przepisy kolejowe, jak tramwaj to część życia miasta? Czyżby PiS tak kochał samochody, że aż wymuszał budowę dróg?
No właśnie nie PiS, tylko warszawskie biura - "od zawsze".

Tak, chodzi o odcinek między al. Stanów Zjednoczonych a Wałem Gocławskim.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9757
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 sie 2020, 18:49

Ja pamiętam, że przy okazji budowy - i uzyskiwania dofinansowań unijnych! - tras tramwajowych buduje się (za) duże ulice miejskie (Nowodwory, jakieś przypadki w Krakowie). Ale żeby był obowiązek? Ech.

Tutaj rzecznik TW objaśnia, co się dzieje z projektem:
mieszkaniec.p pisze:Co z tramwajem na Gocław? Tramwaje Warszawskie o aktualnej sytuacji
Wynika z tego, że terminy niby bez zmian, tylko finansowanie jest przesunięte na kolejną siedmiolatkę 2021-27. Ale przecież Warszawa, a może i mazowieckie w całości, miało przekroczyć 75 % średniej unijnej PKB per capita i zostać wyłączone z funduszy spójności UE, z którego w większości idą projekty infrastrukturalne. Oidp załatwiono to tak, że odpowiednio zmieniono strukturę kodów TERYT na potrzeby unijnej statystyki, tak aby finansowania straciła tylko Warszawa, a nie całe Mazowsze. Uchwalono budżet UE obejmujący Warszawę? Myślałem, że dopiero wynegocjowano propozycję dla Parlamentu Europejskiego obejmującą wielkość budżetu siedmiolatki. O co chodzi, co mieszam?
Czy my jesteśmy w reżimie, że mazowieckie jednak nie przekroczy 75 % średniej unijnej? Czy jeśli PiS wyłączy Warszawę do osobnego województwa, to Warszawa straci szansę na dofinansowanie infrastruktury?

Piszą także, że w ramach oszczędności ścięto z projektu drogę za, bagatela, 50 mln zł. Czy innym projektom tramwajowym mam odliczać 10 % od kosztów szacując ich opłacalność?
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Sebastian
Posty: 835
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 18 wrz 2020, 14:23

KwZ pisze:
07 sie 2020, 15:25
Ale po diabła przepisy kolejowe, jak tramwaj to część życia miasta? Czyżby PiS tak kochał samochody, że aż wymuszał budowę dróg?
Nie czytałem tych przepisów, ale przecież droga to nie to samo co jezdnia. Jezdnia jest jedną z części drogi, niekoniecznie obowiązkowym.

mkm101
Posty: 871
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 18 wrz 2020, 19:26

KwZ pisze:
07 sie 2020, 15:25
Ale po diabła przepisy kolejowe, jak tramwaj to część życia miasta? Czyżby PiS tak kochał samochody, że aż wymuszał budowę dróg?
BTW, wzdłuż Międzynarodowej ten tramwaj miał być z własną drogą serwisową, więc to jest z drogą. Czy chodzi o odcinek po drugiej stronie Trasy Łazienkowskiej?
O różnicach w papierologii w zależności od wybranej procedury poczytaj http://tramwar.pl/twinwestycja.html.
A dzięki użyciu przepisów kolejowych ta wspomniana droga serwisowa (kosztowna i wzbudzająca protesty) nie musi powstać.
Przy użyciu innych przepisów - musiałaby.

ODPOWIEDZ