Trasa tramwajowa na Gocław

Moderator: Wiliam

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 19 lip 2010, 11:54

Glonojad pisze:Marymont (niemetro).
Tak myślałem, że to Potok, ale to musi być stare zdjęcie ;-)
Dzięki.
ps. Marymont metro to dla mnie dalej Potocka (kwestia wieloletniego przyzwyczajenia jak Stołeczna)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 lip 2010, 12:22

(Nie na temat, ale ja tam się jednak cieszę z tej zmiany, bo stan, w którym pętla na Marymoncie nazywała się Potocka, a pętla przy Potockiej - Marymont, był dość dziwny.)

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 19 lip 2010, 13:22

Zdjęcie ze Stołecznej jest sprzed 3 lat (z czasu jazd próbnych pierwszego 120N).
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36617
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 lip 2010, 1:05

MichalJ pisze:(Nie na temat, ale ja tam się jednak cieszę z tej zmiany, bo stan, w którym pętla na Marymoncie nazywała się Potocka, a pętla przy Potockiej - Marymont, był dość dziwny.)
Sęk w tym, że obydwie były przy Potockiej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 lip 2010, 8:59

Pętla naprzeciw hali Marymonckiej jest między ulicami Słowackiego i Gdańska, do Potockiej ciutkę brakuje. Ta druga pętla jest dużo bardziej przy Potockiej niż ta. A Gdańska to jest serce Marymontu, w przeciwieństwie do położonej gdzieś w dole Mickiewicza...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lip 2010, 10:51

No i wychodzi, że Metro Marymont nie jest nazwą złą geograficznie. Tylko jak nazwać tą drugą pętlę? Dolny Marymont?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 lip 2010, 10:55

Dolna góra?

Może "Pod Marymontem". :)

(Dalekośmy od Gocławia pojechali...)

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 30 lip 2010, 11:01

Osiedle Potok skrzyż. :D
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lip 2010, 11:08

Tak, Marymont - osiedle, Marymont II, Marymont - mleczarnia, jeszcze parę wzorców z PKS by się znalazło.

No jak widac nie ma wyjścia, trzeba przedłużyć tramwaj do osiedla Ruda - problem się rozwiąże.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 30 lip 2010, 11:58

Taki np. rzecznik TW twierdzi, że pod to przedłużenie to już nawet tory wyremontowali na ul. Mickiewicza przed Potocką. :shock:
Dziesięciocentymetrową różnicę na styku szyn od strony pętli i szyn od strony pl. Wilsona udało się zniwelować piękną krzywizną. Będzie motorniczym i pasażerom za rok wygodnie, nie ma co. Jakby nie można było ułożyć od razu prosto.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lip 2010, 12:01

E tam, 10 cm to pryszcz, rozłoży się to na 20 metrach i nie będzie nic czuć, trzeba tylko trochę podbijarką popracować.

Rzecznik? No cóż, nie ma łatwo. Ja bym się na to stanowisko w TW za żadne pieniądze nie dał wkręcić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 30 lip 2010, 12:06

Glonojad pisze:E tam, 10 cm to pryszcz, rozłoży się to na 20 metrach i nie będzie nic czuć, trzeba tylko trochę podbijarką popracować.
Oj trzeba, trzeba, bo na razie, choć szyny się już stykają, to krzywo jak diabli, widać gołym okiem.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 20 wrz 2010, 22:36

Obrazek

Tramwaj na Gocław? Najpierw studium za 730 tys. zł

Gocław ma małe szanse na metro, więc może tramwaj przez Saską Kępę? Ratusz chce zamówić "studium przedprojektowe", które pokaże najlepszy wariant przebiegu torowiska


W czwartek radni zdecydują czy wydać 732 tys. zł na studium przedprojektowe torowiska na Gocław. Miałoby ono przebiegać wzdłuż ul. Międzynarodowej i Bora-Komorowskiego aż w pobliże Trasy Siekierkowskiej. Tramwaje obsłużyłyby więc duże osiedla: Międzynarodowa, Orlik, Jantar, Wilga i Iskra. "Osiedla te charakteryzują się intensywną zabudową wielorodzinną generującą duże zapotrzebowanie na usługi transportu. Obszar ten położony stosunkowo blisko centrum Warszawy, jest jednym z niewielu obszarów mieszkaniowych nie posiadających obsługi transportem szynowym. Konieczność budowy trasy tramwajowej w tym rejonie zgłosiły władze dzielnicy Praga Południe oraz liczne środowiska społeczne" - czytamy w uzasadnieniu do uchwały napisanym przez urzędników ratusza.

Niestety kolejna analiza, to jeszcze nie projekt torowiska. Już w 2008 wykonana na zlecenie ratusza została koncepcja obsługi Gocławia komunikacją tramwajową. Teraz ratusz chce zamówić opracowanie, które dokładnie przeanalizuje różne trasy tramwaju. Dokument ma na przykład dać odpowiedź czy tramwaje powinny jechać bezpośrednio przy ulicy Międzynarodowej, czy na tyłach bloków wzdłuż Kanału Wystawowego.

Przygotowanie opracowania zajmie ponad rok. W 2010 r. ma być gotowy I etap obejmujący ogólną analizę przedsięwzięcia zawierającą m.in. analizę istniejącej obsługi komunikacyjnej, istniejącego i planowanego zagospodarowania przestrzennego, a w roku 2011 miałby być gotowy cały dokument.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... s__zl.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 22 wrz 2010, 0:02

W swietle obecnego prawodawstwa polskiego te studium nie ma za bardzo sensu. Na etapie wydawania decyzji srodowiskowej bedzie sie musialo robic to samo. Chyba, ze to studium rozpozna takze aspekty srodowiskowe inwestycji jak to przewiduje ustawa OOS z 2008 r.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5241
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 wrz 2010, 1:08

tarantula01 pisze:W swietle obecnego prawodawstwa polskiego te studium nie ma za bardzo sensu.
Ma sens. Wyraźnie napisali: "za 730 tyś. zł". Ktoś na tym tyle właśnie zarobi.

ODPOWIEDZ