Trasa tramwajowa na Gocław

Moderator: Wiliam

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Trasa tramwajowa na Gocław

Post autor: mozgow » 29 cze 2010, 10:59

Kiełbasa wyborcza czy może jednak coś z tego będzie ?

Obrazek
Gazeta Wyborcza Stołeczna pisze:Będzie tramwaj na Gocław. A metro dopiero za 25 lat?
Jarosław Osowski 2010-06-29, ostatnia aktualizacja 2010-06-28 19:45

Ratusz przyciskany przez radnych Pragi-Południe zapala zielone światło dla budowy linii tramwajowej na Gocław. Planowana tam linia metra - droga i ze zbyt zawiłą trasą - może poczekać nawet 25 lat.

Obrazek
Fot. Anna Bedyńska / AG
Tramwaj z bydgoskiej firmy Pesa


- Odczuwamy silne parcie dzielnicy na to, żeby zacząć przygotowania do budowy nowej trasy tramwajowej w bok od al. Waszyngtona - przyznaje Mieczysław Reksnis, szef miejskiego biura drogownictwa i komunikacji. To kolejna inwestycja, którą forsuje lokalny samorząd. Wczoraj pisaliśmy o planach przedłużenia linii tramwajowej z pętli Gocławek o pół kilometra do węzła przesiadkowego u zbiegu ul. Płowieckiej, Ostrobramskiej i Marsa. Ratusz chce, żeby w połowie dekady powstały tam pętle tramwajowa, autobusowa oraz garaż "parkuj i jedź".

Przesiadki drzwi w drzwi

Mniej więcej w tym samym czasie miałaby zostać zbudowana 5,5-kilometrowa linia tramwajowa dla 60-tysięcznego dziś Gocławia. Miasto właśnie zamawia dla niej "studium techniczno-ekonomiczne". Dokument wskaże szczegółowy przebieg torów między al. Waszyngtona a skrzyżowaniem ul. Bora-Komorowskiego z Trasą Siekierkowską. W miejscu istniejącej pętli autobusowej na Gocławiu będą też zawracać tramwaje. Wstępna analiza firmy Faber Maunsell pokazała, że przystanki dałoby się tu zlokalizować w taki sposób, że pasażerowie dojeżdżający z centrum tramwajami mogliby się przesiadać drzwi w drzwi do autobusów wyruszających w stronę peryferyjnych osiedli w Wawrze.

Obrazek

- Dziś system komunikacyjny w tej części Warszawy jest niewydolny. Wprowadzenie buspasa na Trasie Łazienkowskiej nie poprawiło sytuacji, a mieszkańcom Gocławia nawet pogorszyło dojazd - uważa Michał Suliborski, południowopraski radny PO i działacz stowarzyszenia SISKOM, które zabiega o rozwój komunikacji i sieci ulicznej. Podkreśla: - Nie ma szans, by to ogromne osiedle zyskało linię metra w ciągu 20-25 lat. Ta inwestycja ma żenująco niski współczynnik opłacalności, dlatego szanse, by pozyskać na nią dotacje z Unii Europejskiej, są zerowe.

Według radnego Suliborskiego badania pokazały, że trasa odnogi metra na Gocław (przez rondo Wiatraczna, przemysłowe okolice Grochowa i Dworzec Wschodni) jest mało atrakcyjna dla pasażerów - pociągi przewoziłyby tylko 10 tys. pasażerów w godzinach szczytu, a inwestycja pochłonęłaby aż 3 mld zł. Linia tramwajowa ma kosztować 160 mln zł, a korzystałoby z niej nawet 12 tys. osób na godzinę. - Dlatego rada naszej dzielnicy wielokrotnie domagała się, by przyspieszyć przygotowania do tej inwestycji - przypomina Michał Suliborski.

Którędy na Saskiej Kępie

Dyrektor Reksnis nie spisuje jednak linii metra na straty. - Ona będzie obsługiwać inne rejony niż tramwaje - zauważa i przewiduje drążenie tuneli w kierunku Gocławia "w następnej dekadzie".

Dotychczasowe pomiary przesądziły, że tramwaje na Gocław nie będą kursować ul. Saską. Tam trzeba by wyciąć ponad 80 drzew i przebudować wiadukt nad Trasą Łazienkowską. Miasto nie chce też na razie torów tramwajowych między al. Waszyngtona a Grochowską (na obrzeżach parku Skaryszewskiego). Teraz trzeba zdecydować, czy nowa linia zostanie poprowadzona wzdłuż Międzynarodowej i Afrykańskiej (z wiaduktem przecinającym na skos al. Stanów Zjednoczonych), czy wzdłuż Kanału Wystawowego i ogródków działkowych. Pierwsza trasa zbiera lepsze noty za to, że przyciągnęłaby dodatkowych pasażerów na Saskiej Kępie (przystanki u zbiegu Międzynarodowej i Zwycięzców oraz Walecznych). Uszczupli jednak liczbę miejsc parkingowych - na Międzynarodowej i Afrykańskiej samochody mogłyby stać tylko równolegle do krawężnika po jednej stronie jezdni.

Według wstępnych założeń z Gocławia kursowałyby dwie linie tramwajowe: jedna przez most Poniatowskiego do centrum i na Ochotę co 5 min, a druga przez Pragę na Bródno co 7-8 min.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 cze 2010, 13:16

Mogłaby to nie być kiełbasa wyborcza... Metro na Gocław na proponowanej trasie to nieporozumienie i bezsensowny pomysł, a tu mamy idealne potoki na tramwaj - inwestycja zwróci się szybko.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 cze 2010, 13:16

Miasto puściło parę z ust. Teraz tylko męczyć i przypominać :]

[ Dodano: |29 Cze 2010|, 2010 13:19 ]
Wolfchen pisze:Mogłaby to nie być kiełbasa wyborcza...
Oczywiście, że to kiełbasa wyborcza. Ale wolałbym, by została jednak zjedzona, a nie zepsuła się w magazynie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 cze 2010, 13:20

No ja właśnie też bym wolał, żeby mieszkańcy ją skonsumowali, a nie patrzyli, jak gnije pod ladą, oczekując na kolejne wybory ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 29 cze 2010, 13:24

oby wypaliło
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 cze 2010, 14:17

Dopóki diametralnie nie zmieni się filozofia miasta w stosunku do tramwajów, to nie ma to najmniejszego sensu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 29 cze 2010, 14:27

Czemu na pętli tory się krzyżują? Nie można było zrobić tego bezkolizyjnie, czyli odwrócić kierunek jazdy?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 cze 2010, 14:45

Przesiadki tramwaj - autobus drzwi w drzwi. Jak na ilość miejsca - bardzo sensownie.

Poza tym nie przywiązuj się tak do tego obrazka, przeczytaj uważnie tekst. A ten schemat pochodzi z zeszłorocznego studium funkcjonalno - ruchowego.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 18 lip 2010, 1:45

Z kiełbasy wyborczej może zrobić się kaszana.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lip 2010, 8:06

Możesz iść sobie z tą agitacją gdzie indziej?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 18 lip 2010, 17:47

Jeśli nie ma pieniędzy na kursowanie tramwajów z przedwakacyjnymi częstotliwościami na dotychczasowych trasach "bo umowa wieloletnia nie przewiduje" to skad ma być kasa na kursowanie tramwajow na trasie na Gocław? Z dalszych cięc czy z nowej umowy?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 18 lip 2010, 19:21

Zapewne z aneksu.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lip 2010, 20:07

A tam. Przecież M2(C) rozwiąże wszystkie problemy komunikacyjne miasta i będzie można pociąć tramwaje na W-Z i Alejach o połowę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 19 lip 2010, 9:51

Tak trochę poza głównym wątkiem tematu - na jakiej pętli stoi ta Pesa z artykułu Stołecznej ?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 lip 2010, 10:14

Marymont (niemetro).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ