Małe modernizacje tramwajowe

Moderator: Wiliam

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 13 sie 2015, 22:17

Ostatnio dość często mam 11 albo 26 i praktycznie zawsze na Sokołowskiej jestem 3-4 minuty w plecy. Na krótkim odcinku między Sowińskiego a Os. Wolska traci się 2 minuty za względu na konieczność odstania każdych świateł. Jadąc któregoś dnia 26 już przy Czumy miałem -3 bo zaliczałem światła a to jest w zasadzie już nie do nadrobienia do samej Wiatracznej bo po drodze łapie się kolejne minuty. Wystarczy spojrzeć w karty drogowe 26 i na Wiatracznej wszystkie kursy są wpisane jako opóźnione od 2 do 6 minut. W stronę Górczewskiej jest ok z punktualnością i trzeba chcieć by mieć jakieś większe spóźnienie.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 13 sie 2015, 22:37

Fakt, jak ostatnio 26 miałem to po raz pierwszy od bardzo dawna pomimo braku zatrzymania na trasie nie wyrobiłem się na odjazd. I tak, jak piszesz: jedzie się uczciwie, a przy Ciepłowni z niczego -3 wyskakuje.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 13 sie 2015, 22:51

person pisze:
Bywalec pisze: Coś się chyba rypło, bo zamiast Stalowej, od 8 sierpnia idzie do remontu Grójecka i al. Krakowska.
Wygląda na to, że rypnie się znacznie więcej.
Ciekawe, czy w tym przypadku też będzie winny Organizator, a nie Przewoźnik...
Hm, w prasie piszą że organizator

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 13 sie 2015, 23:25

Szeregowy_Równoległy pisze:Fakt, jak ostatnio 26 miałem to po raz pierwszy od bardzo dawna pomimo braku zatrzymania na trasie nie wyrobiłem się na odjazd. I tak, jak piszesz: jedzie się uczciwie, a przy Ciepłowni z niczego -3 wyskakuje.
Ciekawe jak potną rozkłady jak załączą priorytet. Poza tym nie zdziwię się jak powtórzy się sytuacja z al. Zielenieckiej kiedy okaże się, że samochody za długo stoją na światłach i po dwóch dniach priorytet trzeba wyłączyć ale ZTM już w tym czasie zdąży zrobić szereg pomiarów i analiz z których wyniknie, że czas trzeba skrócić.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sie 2015, 9:32

mkm101 pisze:
person pisze:Wygląda na to, że rypnie się znacznie więcej.
Ciekawe, czy w tym przypadku też będzie winny Organizator, a nie Przewoźnik...
Hm, w prasie piszą że organizator
Prasa - niestety - nie zadała sobie trudu, aby zapytać skąd przesunięcia terminów prac w terenie, a jedynie skopiowała to, co dostała w komunikacie...

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 14 sie 2015, 10:03

person pisze:
mkm101 pisze:Hm, w prasie piszą że organizator
Prasa - niestety - nie zadała sobie trudu, aby zapytać skąd przesunięcia terminów prac w terenie, a jedynie skopiowała to, co dostała w komunikacie...
Przesunięcie założonego terminu robót na jesień to jedno. Brak zgody organizatora na prace w jesiennym terminie - to drugie, ważniejsze.
Przy okazji - który termin prac byłby dla organizatora najlepszy, skoro nawet w wakacje brakuje autobusów? kierowców autobusów? wozkm autobusowych? i trzeba było nagle wymyślać 79?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sie 2015, 12:50

mkm101 pisze: Przy okazji - który termin prac byłby dla organizatora najlepszy, skoro nawet w wakacje brakuje autobusów? kierowców autobusów?
Na pewno autobusów zabraknie bardziej w sytuacji, w której dwa DUŻE remonty miałyby się na siebie nałożyć.
Zresztą robienie poza wakacjami tak ważnego ciągu jak JPII jest po prostu... nietaktowne (że tak powiem).

Bez 79 byłoby jeszcze gorzej w Z-9, ale zostało to już przedyskutowane w innym wątku.

(BTW: tramwajarze chcieli jeszcze robić w tym roku Ciepłownię Wola - dyskretnie przemilcza się ten wątek; oczywiście brak remontu w tym miejscu to też wina organizatora, bo cofnął zgodę z powodu Bródna)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sie 2015, 16:29

Poniekąd tak. Na wiosnę takich obiekcji nie było.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 sie 2015, 0:25

person pisze:
mkm101 pisze: Przy okazji - który termin prac byłby dla organizatora najlepszy, skoro nawet w wakacje brakuje autobusów? kierowców autobusów?
Na pewno autobusów zabraknie bardziej w sytuacji, w której dwa DUŻE remonty miałyby się na siebie nałożyć.
Zresztą robienie poza wakacjami tak ważnego ciągu jak JPII jest po prostu... nietaktowne (że tak powiem).

Bez 79 byłoby jeszcze gorzej w Z-9, ale zostało to już przedyskutowane w innym wątku.

(BTW: tramwajarze chcieli jeszcze robić w tym roku Ciepłownię Wola - dyskretnie przemilcza się ten wątek; oczywiście brak remontu w tym miejscu to też wina organizatora, bo cofnął zgodę z powodu Bródna)
Oddano trasę tramwajową na całej długości Powstańców Śląskich, oddano centralny odcinek drugiej linii metra, wycofano multum autobusów z częściowo zamkniętej Trasy Łazienkowskiej, a Organizator nie ma autobusów na zastępstwa? Jak nie umie szukać, to nie ma i mieć nie będzie. Kiedyś bym to nazwał nieudolnością, teraz raczej litościwie zmilczę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sie 2015, 6:24

person pisze:

(BTW: tramwajarze chcieli jeszcze robić w tym roku Ciepłownię Wola - dyskretnie przemilcza się ten wątek; oczywiście brak remontu w tym miejscu to też wina organizatora, bo cofnął zgodę z powodu Bródna)
Słowo - klucz: cofnął .Znaczy, że taka zhoda juz była. No trudno, żeby winę za to przypisać komukolwiek innemu...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 sie 2015, 10:26

Bastian pisze: Oddano trasę tramwajową na całej długości Powstańców Śląskich, oddano centralny odcinek drugiej linii metra, wycofano multum autobusów z częściowo zamkniętej Trasy Łazienkowskiej, a Organizator nie ma autobusów na zastępstwa?
W wersji polskiej udział wzięli:
E-1, 202, E-7, E-3, E-5 i inni.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 16 sie 2015, 11:16

Bastian pisze:Jak nie umie szukać, to nie ma i mieć nie będzie. Kiedyś bym to nazwał nieudolnością, teraz raczej litościwie zmilczę.
Niestety umie szukać. W zeszły weekend mieliśmy próbkę w postaci cięcia silnych linii. Sztandarowym przykładem 128, które jeździło dwa razy rzadziej(!) niż normalnie.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 sie 2015, 13:10

A termin prac na Bródnie to kto zmienił?

Mnie tylko ciekawi, czy JPII będzie robione w czasie zamknięcia Prostej...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 sie 2015, 13:51

Pokrywanie się terminów Bródna i Ciepłowni było zakładane od samego początku prac nad tegorocznym harmonogramem wyłączeń.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 17 sie 2015, 10:07

No i stało się, kolejne przesunięcie remontu Jana Pawła:


Remonty w Warszawie. Tramwajarze przesuwają roboty na torach
Jarosław Osowski

13.08.2015 09:00

Wyremontowanym odcinkiem torów na Wołoskiej

Roboty torowe w al. Jana Pawła II znowu przełożone o rok, podobnie budowa trasy na Tarchominie. Może uda się nieco skrócić bałagan z powodu remontu na Służewcu.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Tramwaje Warszawskie zmieniają plany. Wyjątkiem są tylko prace na linii z Dworca Wileńskiego przez Bródno do pętli Żerań Wschodni. Wczoraj spółka podpisała umowę z wykonawcą - Grupa ZUE dostanie 58 mln zł. Wiceprezes Tramwajów Wojciech Bartelski podkreśla, że udało się zaoszczędzić 6 mln zł, a roboty zaczną się w tym roku, co pozwoli rozliczyć dotację z UE. Trzeba wymienić tory o długości 5 km. Powstaną wygodne platformy przystankowe, a na ul. 11 Listopada przy Bródnowskiej wspólny postój dla tramwajów i autobusów typu wiedeńskiego - bez konieczności przechodzenia przez jezdnię.

ZTM nie zgodził się jednak na jednoczesne prowadzenie remontu w al. Jana Pawła II. Od dłuższego czasu tramwajarze zapowiadają tu przesunięcie i poszerzenie przystanków przy Hali Mirowskiej. W zeszłym roku na przeszkodzie stanęła budowa II linii metra, a teraz? - Nie bylibyśmy w stanie zapewnić autobusów zastępczych, które będą wykorzystywane na Bródnie - mówi Magdalena Potocka z ZTM. Dodaje, że objazdy tramwajów jesienią spowodowałyby też zbyt duże zamieszanie w centrum. Remont w al. Jana Pawła II został więc przełożony na przyszły rok.

Opóźnia się też przedłużanie linii tramwajowej na Tarchominie. Po otwarciu odcinka do ul. Mehoffera w grudniu urzędnicy sugerowali, że nie będą zwlekać z budową kolejnego do pętli Nowodwory. Przetarg miał być ogłoszony w wakacje. Teraz rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka informuje, że zostanie rozpisany za dwa miesiące. Prace mają się zacząć dopiero wiosną 2016 roku.

Teraz warszawiakom najbardziej doskwiera remont na Służewcu. Z powodu wymiany torów koło Galerii Mokotów samochody i autobusy nie mogą jeździć ul. Wołoską. W całej okolicy tworzą się ogromne korki. Wołoska jest odcięta z dwóch stron, bo przy ul. Woronicza trwa przekładanie torów na środku skrzyżowania.

Wczoraj naradę w sprawie sytuacji komunikacyjnej na Służewcu zwołał wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz. Jaki jest efekt? - Ustaliliśmy, że będą pracować dodatkowo w nocy i na wydłużonej pierwszej zmianie, bo muszą robić częstsze przerwy z powodu upałów. Może uda się urwać jeden dzień czy dwa. Dobre i tyle - uważa. - Pojadę tam jeszcze sprawdzić, czy nie dałoby się wprowadzić innej organizacji ruchu.

Termin zakończenia utrudnień na Służewcu upływa dopiero w przyszły piątek 21 sierpnia. Początkowo remont w tym miejscu planowano na sam koniec wakacji. To spowodowałoby jeszcze większy bałagan.

ODPOWIEDZ