Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 21 sty 2017, 10:07

drobert pisze:Może i musi ale jak przejeżdżam sam to w tylnej kamerze widzę jak się światło zmienia w momencie przejazdu więc jest ok ale ja piszę o przypadku kiedy mijam się z innym tramwajem np. w połowie drogi pomiędzy dołkiem a Smoleńskiego i światło nie gaśnie wiec myślę, że czeka na mnie. Niestety zazwyczaj gaśnie tuż przed wagonem i albo hamowanie wszystkim albo jazda na minusie.
I dlatego już dawno temu powinien być generowany jakiś feedback dla motorniczego, czy priorytet go wykrył. Dodatkowa komora w sygnalizatorze czy coś.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 21 sty 2017, 11:45

Dla mnie rozwiązanie z jednotoru byłoby ok. Sygnalizator miga czyli system mnie widzi. I nie, tak być nie musi. Przy Budowlanej tak się nie zdarza więc się da. Tam albo wiem, że pojadę albo poziome mam odpowiednio wcześnie i spokojnie hamuję.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 21 sty 2017, 14:17

W Krakowie widziałem migającą pionową pałkę więc i takie rozwiązanie da się wprowadzić wprowadzić. Gdzieś też widziałem sygnalizator z komorą gdzie motorowy widział czy go sygnalizacja wykryła. Niestety u nas się nie da. I mimo tych wszystkich nowoczesnych sygnalizacji mamy efekty uboczne typu stanie trzy minuty na Dywizjonu 303 i w końcu jazda na poziome bo światło się wzbudziło ale w drugim kierunku. Co gorsze, te nowe pętle indukcyjne są bardziej odporne na uderzenie szynowymi niż stare.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 sty 2017, 18:33

Wczoraj po 21 skręcałem z Targowej w Solidarności w lewo, obok mnie stało 26 (solowka, to możliwe? A może to była 13?). Tramwaj jednak światła w lewo nie dostał.
ŁK

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 22 sty 2017, 0:11

Tramwaj dostaje światło później. Zezwalające dla tramwaju świeci się na sam koniec samochodowego lewoskrętu. Tylko po to, żeby dwa tramwaje przypadkiem nie skręciły legalnie na jednym świetle. Nie próbuj zrozumieć, to bez sensu. Samochody skręcają a tramwaj stoi bo tak.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 22 sty 2017, 17:45

Problem z krótkim światłem w tej relacji w porównaniu do samochodów wynika z tego, że pomiędzy torami w al. Solidarności i jezdnią po stronie poczty nie ma wysepki i jest cholernie długi czas ewakuacji pieszych z torowiska. Wysepki na pewno "niedałosię" tam zmieścić.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2017, 20:31

Daniel_FCB pisze: I dlatego już dawno temu powinien być generowany jakiś feedback dla motorniczego, czy priorytet go wykrył. Dodatkowa komora w sygnalizatorze czy coś.
Od dawna próbuję wymyśleć coś zgodnego z przepisami i niestety nie jest to takie proste.
Piotrek_2274 pisze:Problem z krótkim światłem w tej relacji w porównaniu do samochodów wynika z tego, że pomiędzy torami w al. Solidarności i jezdnią po stronie poczty nie ma wysepki i jest cholernie długi czas ewakuacji pieszych z torowiska. Wysepki na pewno "niedałosię" tam zmieścić.
Zakładano niewiadomojaksilny potok na lewoskręcie - obecnie widać, że spokojnie jeden pas można by ściąć, ale gwarancja metra itp - wystarczy już otwartych frontów, naprawdę (jak ktoś chce listy to zapraszam na priv :p )
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 sty 2017, 20:45

Glonojad pisze:
Daniel_FCB pisze: I dlatego już dawno temu powinien być generowany jakiś feedback dla motorniczego, czy priorytet go wykrył. Dodatkowa komora w sygnalizatorze czy coś.
Od dawna próbuję wymyśleć coś zgodnego z przepisami i niestety nie jest to takie proste.
Kraków komory z czerwonym "CZEKAJ" ma. Przepisy ma ten same. Galasa nie ma i stąd różnica?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2017, 21:16

Dla mnie zapisy Rozporządzenia ewidentnie CZEKAJów nie dopuszczają.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 sty 2017, 22:30

Nieosygnalizowanych relacji też nie dopuszczają.

"Duszków" też w żadnych przepisach nie ma (a na pewno nie było, jak wieszali koło mnie).

Na zapisy wymuszające osobne fazy do skrętu też lano równo.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 23 sty 2017, 9:59

Dla mnie zapisy Rozporządzenia ewidentnie CZEKAJów nie dopuszczają.
A dopuszczają sygnalizację stanu zwrotnicy? Czym się różni od czekaja?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sty 2017, 18:13

Niepodpięciem do sterownika sygnalizacji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sty 2017, 18:14

MichalJ pisze:Nieosygnalizowanych relacji też nie dopuszczają.

"Duszków" też w żadnych przepisach nie ma (a na pewno nie było, jak wieszali koło mnie).

Na zapisy wymuszające osobne fazy do skrętu też lano równo.
A to inna sprawa. Każdy odpowiada za swoją działkę...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 23 sty 2017, 18:16

Status Czekajów i im podobnych jest w obecnych przepisach podobny jak sekundników.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 23 sty 2017, 18:29

Czyli nie można ich stosować.

ODPOWIEDZ