Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 27 lut 2018, 17:34

33 pewnie na al. Reymonta albo Parku Olszyna utknęło

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 lut 2018, 8:48

Od kilku (mrozowych) dni coś dziwnego dzieje się z tramwajami na Broniewskiego. Wczoraj po 7 nie było niczego na horyzoncie, chociaż zawsze "coś" jedzie lub odjechało.
Za to dzisiaj Radosław w normie. Korek na jezdni, zator na szynach, światła w pracy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 mar 2018, 12:09

Poc Vocem pisze:
27 lut 2018, 11:20
To nie jest jakieś wielkie odkrycie, że na drogach dających poczucie bezpieczeństwa zdarza się więcej wypadków. Zwłaszcza gdy poczucie bezpieczeństwa jest fałszywe.

Po przeliczeniu na kilometr najwięcej wypadków jest na autostradach i ekspresówkach.
2016, liczba wypadków wg rodzajów drogi:
A: 415, 0,26 wypadku/km
DK: 7997, 0,41 wypadku/km

Źródło: klik.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 02 mar 2018, 13:45

Z porównaniem DK i A to tak samo jak porównanie dróg vs kolej lub lotnictwo. Wypadków jest mniej, ale jak się wydarzą to są tragiczniejsze i bardziej efektowne stąd przekonanie o bezpieczeństwie. Sam znam osoby, które panicznie boją się lecieć samolotem, ale zap*ć samochodem już nie.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 02 mar 2018, 20:33

Sebastian pisze:
02 mar 2018, 13:45
Z porównaniem DK i A to tak samo jak porównanie dróg vs kolej lub lotnictwo. Wypadków jest mniej, ale jak się wydarzą to są tragiczniejsze i bardziej efektowne stąd przekonanie o bezpieczeństwie. Sam znam osoby, które panicznie boją się lecieć samolotem, ale zap*ć samochodem już nie.
Wypadki na kolei właśnie z reguły nie kończą się bardzo źle - patrz ostatnie 2 zderzenia pociągów w / pod Warszawą. Oprócz Szczekocin nie pamiętam w ostatnich 20 latach wypadku w wieloma ofiarami w pociągu. Chyba, że dołączymy katastrofy na przejazdach, ale nie o tym chyba mówisz.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 mar 2018, 20:21

Na Marszałkowskiej od Centrum do Placu Zbawiciela to już tak będzie z sygnalizacją? Tramwaj staje co 60 metrów i kwitnie 90 sekund.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 mar 2018, 1:16

Będzie lepiej bo będzie dodana minuta.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 mar 2018, 10:17

Poprawiamy kierowcom indywidualnym kosztem pasażerów tramwajów. Doskonałe hasło na zbliżające się wybory samorządowe.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 04 mar 2018, 20:56

Może władze miasta stwierdziły, że ich wyborcy jeżdżą samochodami i należą im się różne ułatwienia. W końcu zazwyczaj burza się robi jak się utrudni życie samochodziarzom a dodawanie kolejnych sygnalizacji dla tramwajów i wydłużenie czasu przejazdu przechodzi bez echa.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 mar 2018, 11:24

Czy każda uliczka dochodząca do Marszałkowskiej musi mieć dłużej zielone niż Marszałkowska?
miłośnik 13N

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 07 mar 2018, 13:23

No pewnie, bo mają zwykle po jednym pasie, a Marszałkowska trzy!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 mar 2018, 16:44

Przede wszystkim piesi muszą przejść na raz przez 6-7 pasów i torowisko.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 07 mar 2018, 21:50

A piesi nie mogą mieć część światła razem z lewoskrętem a część z ulicą poprzeczną?

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 mar 2018, 8:16

pawcio pisze:
07 mar 2018, 16:44
Przede wszystkim piesi muszą przejść na raz przez 6-7 pasów i torowisko.
Jest wiele miejsc w Warszawie, gdzie nie jest to dogmatem.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 08 mar 2018, 10:08

I są to złe miejsca, bardzo złe. W wyniku takich a nie innych norm dot. projektowania sygnalizacji bardzo często przejścia "na dwa razy" motywują pieszych do biegania, a to jest bardzo złe
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ