Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 08 maja 2018, 19:17

Stary Pingwin pisze:
08 maja 2018, 9:58
Jestem prosty robol i nie rozumiem, dlaczego Wołoska od miasta ma zawsze zezwalające dla trama, 31 ma zawsze zezwalające w obu relacjach, a Woronicza prosto i prawo w Wołoską jest wzbudzana. Nie można wszystkich relacji załączać po kolei, bez wzbudzenia? Przypomnę, że samochody na Wołoska/Woronicza mają światełko zielone ZAWSZE, nie muszą czekać na wykrycie przez pętlę indukcyjną. Tramwaje w niektórych relacjach muszą czekać. Na marginesie, jak tam światełka na dalekiej Północy(Warszawy)?
Jechałem w Niedzielę na dalekiej północy rowerem.Przejechałem na wszystkich światłach na czerwonym.Ile można czekać.Jeszcze trochę i korzenie bym zapuścił. :-D
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 09 maja 2018, 17:03

person pisze:
08 maja 2018, 13:04
To kiedy będzie odpalony priorytet/optymalizacja na Babce, którą zapowiadano już daaaaawno temu, a jeden z merytorycznych chwalił się nią na FB onegdaj?
Dziś na Babce coś się zaczęło dziać. Pojawiła się nowa pętla indukcyjna na torowisku przed przystaniem od strony Pl. Grunwaldzkiego, pojawiły się zaznaczone na jezdni sprajem miejsca gdzie mają być pętle indukcyjne dla samochodów a panowie konserwatorzy grzebali w studzienkach od pętli indukcyjnych.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 maja 2018, 3:08

Czy pętla indukcyjna wykrywa stojący tramwaj, czy tylko poruszający się?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 maja 2018, 9:16

drobert pisze:
09 maja 2018, 17:03
person pisze:
08 maja 2018, 13:04
To kiedy będzie odpalony priorytet/optymalizacja na Babce, którą zapowiadano już daaaaawno temu, a jeden z merytorycznych chwalił się nią na FB onegdaj?
Dziś na Babce coś się zaczęło dziać. Pojawiła się nowa pętla indukcyjna na torowisku przed przystaniem od strony Pl. Grunwaldzkiego, pojawiły się zaznaczone na jezdni sprajem miejsca gdzie mają być pętle indukcyjne dla samochodów a panowie konserwatorzy grzebali w studzienkach od pętli indukcyjnych.
To pewnie dlatego dzisiaj o 8 rano korek tramwajów kończył się na wiadukcie nad torami kolejowymi? Faktycznie POSTĘP.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 maja 2018, 10:46

To połowa korka do pl. Grunwaldzkiego? :term:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 maja 2018, 11:24

Korek samochodowy kończył się mniej więcej w tym samym miejscu.

BTW: na początku peletonu stało 22, na końcu też (oczywiście chodzi o moment, w którym przejeżdżałem obok po DDRce). Przynajmniej 8 minut w plecy w jednym miejscu...

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 11 maja 2018, 16:14

Póki co cykle są po staremu. Dziś też grzebali przy sygnalizatorach wiec może coś się ruszy w końcu.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 29 maja 2018, 19:44

Podobno dzisiaj pojawił się nowy program na rondzie Babka od strony Grunwaldzkiego. Ktoś potwierdzi naocznie czy była różnica?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 maja 2018, 6:52

Były próby.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 30 maja 2018, 8:00

Dziś już chyba nowy program został wdrożony bo dwa tramwaje przejeżdżają bez problemów

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 maja 2018, 8:18

Widać próby zakończyły się sukcesem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 maja 2018, 8:49

Niestety piesi biegają na czerwonym jak tylko pierwszy wóz zjedzie z przejścia dla pieszych...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 maja 2018, 9:52

Trzymam kciuki, aby pod wpływem większego niż zwykle korka aut (zapewne tylko w pierwszych dniach funkcjonowania) nie podjęto decyzji o zmianie programu sygnalizacji.
Około 8 korek sięgał do pl. Grunwaldzkiego, za to nie było sznurka tramwajów.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 maja 2018, 11:33

person pisze:Trzymam kciuki, aby pod wpływem większego niż zwykle korka aut (zapewne tylko w pierwszych dniach funkcjonowania) nie podjęto decyzji o zmianie programu sygnalizacji.
Około 8 korek sięgał do pl. Grunwaldzkiego, za to nie było sznurka tramwajów.
Samochody działają jak natura, rozpłyną się dookoła - oby przetrwać tydzień-dwa.
ŁK

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 30 maja 2018, 23:06

W dniu wczorajszym (29.05) odbyło się komisyjne uruchomienie akomodacji na Rondzie Radosława. Nie wiem na pewno, ale być może było to pierwsze uruchomienie akomodacji tam. Ever. Niestety skrzyżowanie natychmiast całkowicie się zablokowało, w związku z czym załączony został z powrotem program stałoczasowy. Kolejna komisja odbyła się o godzinie 16. W międzyczasie priorytet dla tramwajów został w algorytmie zdławiony prawie do zera. Akomodacja miała tylko za zadanie przepychać po dwa tramwaje no i oczywiście usunięto wszystkie sztuczne dławienia tramwajów (zwłaszcza na wlocie ul. Okopowej). I się udało. Rondko się kręciło, tramwaje jeździły lepiej. To jednak wciąż nie było to.

Przez całą noc i cały dzisiejszy (30.05) dzień trwały prace mające na celu wykalibrowanie wszystkich programów akomodacyjnych, aby wycisnąć ze skrzyżowania maksimum. Priorytetu także. Czy się udało, pokażą kolejne dni. Niestety rondo Radosława jest skazane na pozostawanie kolejek pojazdów na środku. Żeby ich nie było, to np. po południu przejście przy Arkadii nie powinno się wcale uruchamiać - bo zawsze ktoś jedzie (Słomińskiego, al. JPII lub Okopowa - przez cały cykl coś). No ale jakoś udało się te resztki kolejek podzielić, aby pojazdy oczekiwały w różnych miejscach ronda.

Na dokładkę skoordynowane zostało protramwajowo skrzyżowanie z ul. Pamiętajcie o Ogrodach. Wiązki ustawiono z myślą o programach cyklicznych, bo tak się zwykle robi, ale nie działało to w 100% idealnie. Od jutra koordynacja będzie ustawiona pod rozwiązania akomodacyjne.

W skrócie można powiedzieć, że na każdym wlocie mają przejeżdżać dwa tramwaje i wszystkie główne relacje tramwajowe powinny być z tylko niewielką stratą na wyspie lub bez straty. Wjazd tramwaju na rondo implikuje przywołanie sygnału zezwalającego na zjeździe tak szybko, jak to tylko możliwe. Z powodu ograniczeń sekwencji faz skręcające w prawo 22, 27 i 28 muszą wytracić 3/4 cyklu. Nic się na to nie poradzi. Niemniej i tak powinny stać o jakieś 15-20s krócej niż wcześniej. Kolejek tramwajowych na wlotach nie ma prawa być.

Chętnie zapoznam się z Waszymi obserwacjami. Jeśli "Radosław" da radę, to trzeba się będzie zabrać za pl. Zawiszy.

ODPOWIEDZ