Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 lis 2018, 19:45

Na Jerozolimskich też miał być i w sumie był, ale już nie ma.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 05 lis 2018, 19:47

Serio? Niedawno ktoś pisał że w sumie to go nigdy nie było. :roll:
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 lis 2018, 20:40

No był, na początku swojego działania. Pamiętam, że wtedy super jeździło się Jerozolimskimi.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 05 lis 2018, 21:34

W okolicach Kercelaka też wróciło stare. Z Okopowej ruszam na 0 a z Żytniej -2 bo cykl przy Lesznie trzeba odstać. Poziome zapala się idealnie w momencie ruszenia z przystanku.

Stary Pingwin
Posty: 5804
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 lis 2018, 22:39

Co to za krasnoludki szczają nam do szaf sterowniczych sygnalizacji?
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10553
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 lis 2018, 23:10

Zmiana czasu była
ŁK

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 06 lis 2018, 0:22

Wybory też

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2703
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 06 lis 2018, 6:54

Dokładnie. Jak wszyscy wiedzą, na biurku prezydenta stoi czerwony guzik do wyłączania priorytetu dla tramwajów.
Na Okopowej trwa w tej chwili modernizacja sygnalizacji, które zostaną skoordynowane i uzupełnione o priorytet dla tramwajów.

Stary Pingwin
Posty: 5804
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 lis 2018, 8:47

Na Okopowej ostatnio jeździło się bardzo dobrze. Aż się boję, jak wprowadzą priorytet.
miłośnik 13N

Paweł D.
Posty: 5257
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 lis 2018, 11:34

Pewnie wiesz co mówisz ;)
Mnie zastanawia skrzyżowanie Okopowa/Stawki. Przed torami umieszczono sygnalizatory dla samochodów przecinających tory. Prawdę mówiąc dawno nie widziałem sygnalizatorów praktycznie na środku skrzyżowania. Zwykle skrzyżowanie opuszcza się w tym samym cyklu. A tu co będzie? Tramwaj wzbudzi sobie przejazd zatrzymując samochody praktycznie na środku skrzyżowania?
PS. Działa może nowy program na skrzyżowaniu Okopowa/Powązkowska/Dzika? Jak ostatnio jechałem Powązkowską to zielone paliło się dość krótko - wcześniej było dłużej raczej.

reserved
Posty: 14595
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 lis 2018, 14:51

Bardzo często w grafiku dostaję linię 184 i zaobserwowałem dziwne zjawiska związane z priorytetami dla tramwajów.

Na wysokości pętli Koło gdzie tramwaje przecinają jezdnię często bywa tak, że się dla aut zapala na chwilę czerwone, żaden tramwaj nie przejeżdża, po czym po chwili się zapala zielone. Po co te zatrzymania? Zwłaszcza że nie ma tam niczego niebezpiecznego, po prostu cisza spokój, ale trzeba się zatrzymać nie wiadomo po co.

Na wysokości pętli Nowe Bemowo zdarzały mi się takie sytuacje, że zapalało się dla mnie czerwone światło by przepuścić tramwaj. Co w tym dziwnego? Ano to, że tramwaj przejechał w kilka sekund, a mnie czerwone trzymało ze dwie minuty. Gdy ruszałem, tramwaj już dawno przejechał skrzyżowanie z Piastów Śląskich. Dlaczego tak się dzieje? Mi tylko rośnie opóźnienie, bo czekam na czerwonym przed pustym torowiskiem, na którym nie widać tramwaju nawet na horyzoncie.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 07 lis 2018, 20:57

Na Kole na przejeździe nie ma wzbudzania tylko stałoczasówka gdzie w cyklu są dwa pionowe dla tramwaju. Z kolei na Bemowie światła potrafią też dwie minuty trzymać tramwaj albo tramwaj wzbudzi sobie światło ale to nie dostanie a zapali się tylko czerwone dla samochodów, które po chwil zmienia się na zielone. Ogólnie na Nowym Bemowie i Piastów Śląskich samochody z reguły mają o tyle lepiej bo nie muszą sobie wzbudzać dużo wcześniej światła jak tramwaje.

Stary Pingwin
Posty: 5804
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 lis 2018, 21:30

To jest paradoks- tramwaj ma priorytet, jeżeli odpowiednio wcześnie zjawi się na skrzyżowaniu i sobie wzbudzi.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 lis 2018, 21:48

I sobie postoi.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 08 lis 2018, 9:44

Apropos dziko działających sygnalizacji. Nie dotyczy to bezpośrednio tramwaju, wczoraj koło północy jechałem Racławicką w kierunku Odyńca. Po odstaniu swojego przed rondem na Wołoskiej ruszyłem spod świateł i po jakichś trzech sekundach zatrzymał mnie sygnalizator przed torami tramwajowymi, samochody ruszające za mną zostały na środku skrzyżowania. Ta sygnalizacja normalnie tak działa o tej porze?

ODPOWIEDZ