Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09
Kontakt:

Re: Priorytety dla tramwajów

Post autor: Jarek » 02 cze 2019, 23:15

1. GUS – wprowadzona dwukierunkowa koordynacja protramwajowa. Pojazdy ucierpiały, to bodaj pierwszy taki przypadek, że restrykcje dla ruchu indywidualnego są aż tak wyraźne. Nikt tego nie robił celowo, po prostu odcinek jest wyjątkowo niewdzięczny. Do Centrum tramwaje 17 i 33 mają minutę krócej, na Mokotów – prawie o pół minuty. W pierwsze dni urządzenia miały raz awarię, co mogło dać problemy.
2. Na Wolskiej i Połczyńskiej wszystkie priorytety działają, jak powinny. Nic tam nie zmieniano.
3. Do pracy trzeba mieć dyplom uczelni technicznej i być miłą i koleżeńską osobą, całej reszty nauczę w rok.
4. Tak, liczniki to zło.
5. Na al. Wilanowskiej rozwalono jedyny detektor na skrzyżowaniu, ale wszystko będzie dobrze.
6. Na Odlewniczej zatwierdzony został jeszcze lepszy algorytm niż wcześniej. Ruch tramwajów będzie zupełnie bezkolizyjny, do tego od strony Żerania Wschodniego algorytm będzie zapobiegał wystąpieniu zjawiska dylematu (tj. zgaszenia sygnału zezwalającego w problematycznym momencie, kiedy tramwaj ma mniej niż 10s do skrzyżowania). Na tempo wdrażania zmian w sygnalizacji przez wykonawcę metra spuśćmy zasłonę milczenia.
7. Niestety „10” ma źle przy Nowowiejskiej. Pomoże dopiero zrobienie podwójnego zielonego w cyklu, co jest w tym miejscu bardzo łatwe technicznie do wykonania. Będzie dobrze.
8. Nowe projekty na al. Reymonta, Conrada i Piastów są gotowe. Na pierwszym skrzyżowaniu priorytet wysoki (8s średniej straty), na pozostałych poniżej 2s. Za pętlę biorę się jutro.
9. Na przejeździe skośnym przy pętli Koło nigdy nie było żadnych detektorów, ani sygnalizacji wzbudzanej. (-X

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1372
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 03 cze 2019, 11:34

Swoją drogą, chyba częściej się pojawia światło między Kondratowicza a Poborzańska.

gfedorynski
Posty: 589
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 03 cze 2019, 20:48

Jarek, ad. 9 chodziło chyba o przejazd skośny przy przystanku Marynin ("od strony Koła"), a nie przy Kole.

Swoją drogą, rozumiem, że przy Kole niczego się nie doczekamy, bo ma być modernizacja Obozowej i samej pętli na świętego nigdy...?

Stary Pingwin
Posty: 4884
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 cze 2019, 21:49

Coś złego się dzieje na Starych Świdrach. Stoję na przystanku w kierunku miasta, zielone dla pieszych miga, więc szykuję się do startu. A tu guzik- z mostu zjechał tramwaj i dostał zielone, a ja kwitłem jeszcze ponad minutę
miłośnik 13N

Delwin
Posty: 236
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 04 cze 2019, 10:04

7. Niestety „10” ma źle przy Nowowiejskiej. Pomoże dopiero zrobienie podwójnego zielonego w cyklu, co jest w tym miejscu bardzo łatwe technicznie do wykonania. Będzie dobrze.
A kiedy to się wydarzy? Jakoś jeszcze w tym roku?

Flash8222
Posty: 6353
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 cze 2019, 10:59

Na Ogrodach działkowych Bemowo znowu jest dodatkowa faza.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09
Kontakt:

Post autor: Jarek » 06 cze 2019, 15:58

Działa priorytet na Czapelskiej. Detekcja jest wirtualna i pobiera informacje z GPS - jak SIP.

Nowowiejska wkrótce. Marynin jeszcze "wkrótcej". Tam będzie pełny priorytet i na całej Radiowej. Minuta do urwania.

drobert
Posty: 1408
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 06 cze 2019, 16:06

Na stronie Infotronu w opisie SNRT2000 jest informacja, że tramwaje posiadają nadajnik priorytetów. Czy to w jakiś sposób jest u nas używane czy po prostu to tylko bajka od producenta?

Delwin
Posty: 236
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 06 cze 2019, 16:22

Fajno. A da się coś zrobić ze światłami przy Batorego? Tam regularnie tramwaje łapią "stopa" a zielone świeci się dla samochodów wyraźnie dłużej.

Z inncyh tematów - czy jest szansa aby poprawić odcinek Pl. UL -Rakowiecka? Taki trochę test przed tramwajem wilanowskim. Obecnie bowiem tramwaj staje przed Pl. UL raz a potem "poprawia" tuż przed Pl. Puławskim, a potem kolejny raz zwykle przez Rakowiecką...

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2660
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 06 cze 2019, 19:19

Al. Niepodległości / Batorego oraz skrzyżowanie z Rakowiecką będzie w tym roku robione przez ZDM z uwzględnieniem priorytetów.

Stary Pingwin
Posty: 4884
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 cze 2019, 21:27

Czapelska rzeczywiście hula aż miło, widzi trama z daleka.
miłośnik 13N

Delwin
Posty: 236
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 06 cze 2019, 21:41

Solaris U10 pisze:
06 cze 2019, 19:19
Al. Niepodległości / Batorego oraz skrzyżowanie z Rakowiecką będzie w tym roku robione przez ZDM z uwzględnieniem priorytetów.
Na liście modernizacji jest tylko ta pierwsza. To drugie to jakiś większy projekt?

https://zdm.waw.pl/dzialania/remonty-i-inwestycje/

Flash8222
Posty: 6353
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 cze 2019, 23:00

Jak na razie kasy nie ma na to chyba.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2660
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 07 cze 2019, 6:22

Być może została przyznana na ostatniej Radzie Warszawy. Przebudowa dotyczy zasadniczo skrsyzowania z ul. Stefana Batorego, doposażenie Rakowieckiej jest niejako przy okazji celem umożliwienia wprowadzenia priorytetu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24588
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 cze 2019, 6:52

gfedorynski pisze:
03 cze 2019, 20:48
Jarek, ad. 9 chodziło chyba o przejazd skośny przy przystanku Marynin ("od strony Koła"), a nie przy Kole.

Swoją drogą, rozumiem, że przy Kole niczego się nie doczekamy, bo ma być modernizacja Obozowej i samej pętli na świętego nigdy...?
Przy Kole już "coś" jest, bo jest podwójne zielone dla tramwaju na przejeździe ukośnym, skoordynowane ze skrzyżowaniem głównym pod kątem tramwaju. Modernizacja Obozowej jest cały czas w planach na "po metrze".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ