Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

kajo
Posty: 2266
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Nowa Iwiczna
Kontakt:

Re: Priorytety dla tramwajów

Post autor: kajo » 29 gru 2019, 22:16

Glonojad pisze:
29 gru 2019, 22:14
No, zioło to chyba było faktycznie grane :p
kajo pisze:
29 gru 2019, 22:11
To chyba zaczyna być normą że zioło a strzałka się pali jak teamy piesi i rowerzyści mają czerwone. Może na odwrót, umocować taką sytuację w przepisach o tym?
Alkokorekta :)
Ciekawa strona http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Stary Pingwin
Posty: 5053
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 sty 2020, 11:38

Sygnalizacja dla tramwaju na MRA sięgnęła dna- 5 sekund zezwalającego dla trama.
Komunikacją miejską szybciej- pieszo najszybciej.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 8095
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sty 2020, 6:23

Stary Pingwin pisze:Sygnalizacja dla tramwaju na MRA sięgnęła dna- 5 sekund zezwalającego dla trama.
Komunikacją miejską szybciej- pieszo najszybciej.
No ale to chyba znów przez imprezę.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5053
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 13 sty 2020, 8:39

Na Bankowym była wyłączona. Chodzi o przejście vis a vis KINA MURANÓW.
miłośnik 13N

Paweł D.
Posty: 4012
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2020, 11:13

Przecież tam od lat jest tak zrobione aby przejechał jeden skład, a ten z przeciwnej musiał odstać swoje pod sygnalizatorem. Wydawałoby się, że to kwestia wydłużenia zezwalającego i przesunięcia pętli. Ale pewnie to nowy projekt, nowe kable, nowe sterowniki, nowy program, dofinansowanie z Unii i lepiej tego nie ruszać. Podobnie jak świateł dla pieszych przed Stawkami które aż proszą się o przyciski. Ale dawno temu bodajże Glon pisał, że to tak stara instalacja, że konserwator (zabytków) musi dać zgodę ;)

Stary Pingwin
Posty: 5053
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 13 sty 2020, 11:32

Po obserwacjach dostosowałem styl jazdy do tej paskudnej sygnalizacji. Zezwalające świeci się od 37 do 42 sekundy, w każdej minucie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1398
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 13 sty 2020, 11:39

Od czasu zrobienia przejścia przez Andersa te światła zostały rozwalone. Wcześniej tramwaj miał ciągle a pieszy musiał wcisnąć przycisk, poczekać z 10 sekund i przechodził.

Stary Pingwin
Posty: 5053
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 sty 2020, 8:40

I komu to przeszkadzało? To woda na młyn przeciwników tramwajów- patrzcie, te tramwaje to zawalidrogi i nawet na wydzielonym torowisku więcej stoją, niż jadą.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25021
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2020, 10:23

Generalnie co audyt BRD, to postulat "światła na przejściach przez tory". Sądzę, że w perspektywie 5 lat liczba sygnalizacji na istniejących trasach tramwajowych dobije do 300 (obecnie jest ok. 260).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5053
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 sty 2020, 10:38

A może zaproponować stare, sprawdzone rozwiązania? Spojrzyj w lewo, spojrzyj w prawo, jeszcze w lewo, ruszaj żwawo. Konkrety znamy- co z tego, że świeci się czerwone dla pieszych, kiedy właśnie na przystanku stoi ten jedyny, ostatni w tym roku tramwaj i JA muszę nim jechać. Jeżeli zadzwonię na takiego delikwenta, to w najlepszym wypadku popuka się w czoło, a w najgorszym zbiorę joby??
Osobiście nie wchodzę przed jadący tramwaj, nawet jak mam zielone. Taki nawyk z dzieciństwa.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6637
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 14 sty 2020, 11:15

Może być tylko gorzej.
Do Budżetu obywatelskiego ktoś złożył projekt polegający na... postawieniu "sygnalizacji świetlnej na dwóch przejściach dla pieszych przy pętli autobusowo-tramwajowej Nowe Bemowo, wraz z projektem organizacji ruchu".

https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/p ... 0049?user=

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25021
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2020, 11:42

W kategorii nonsensownych projektów z budżetu partycypacyjnego ten jest jednym z bardziej nonsensownych. Niestety, nie ma czegoś takiego jak ocena merytoryczna projektu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2663
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 14 sty 2020, 19:31

Każdy projekt drogowy opiniuje BPMiT. Negatywnie zaopiniowane nie są dopuszczane do głosowania. Sygnalizacja odpada akurat z uwagi na brak możliwości realizacji w ciągu jednego roku.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2929
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09
Kontakt:

Post autor: Jarek » 14 sty 2020, 20:38

Ja lubię światła na przejściach przez tory, dzięki czemu motorniczowie mogą jechać szybciej. Najchętniej osygnalizowałbym z czasem wszystkie punkty kolizyjne. Bez tego nie da się zapewne uruchomić tramwajów autonomicznych. One są bardzo potrzebne.

mb112
Posty: 489
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 sty 2020, 20:49

Wszystkie ? Bez przesady. Ja rozumiem, że faktycznie np. takie przejście przez tory na Powstańców przy Sterniczej albo np. przez Broniewskiego przy Braci Załuskich są dość niefajne i mogłaby tam być sygnalizacja (wzbudzana przez tramwaj rzecz jasna). Ale już np. przejście przy Siodlarskiej które jest tuż przy przystanku i jeździ tam jedna dwudziestka ? To by było wywalanie kasy w błoto, nikt by się takimi światłami nie przejmował.

ODPOWIEDZ