Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 30 wrz 2020, 20:20

Glonojad pisze:
30 wrz 2020, 17:42
Nawet nie na lotniskach. Femina na 110 to pojedyncze sygnały na co najmniej jednym ciągu (przy obsłudze którejkowlwiek relacji skretnej - na obu).
No to faktycznie klops.
Pl. Zawiszy, Czterdziestolatek czy Rondo Dmowskiego są mniejsze/będą mieć krótsze przejścia dla pieszych - że dadzą radę na 110s ?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 wrz 2020, 21:05

Plac Zawiszy był na 110 sekund i czekało się 2 minuty na każdą relację skrętną - nie wracajmy do tego. Czterdziestolatek na 110 jest zaprojektowany, ergo radę da, Dmowski - nie znam planu, by dołożyć przejścia dla pieszych na istneijącej geometri (w sensie bezpośrednio przy tarczy), lecz odległe (gdzie będzie dwufazówka przecież, więc żaden problem) - na nowej, czyli a'la Feminie, ale bez skrętnych realcji tramwajowych, za to z kompletem azyli - powinno dać radę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 30 wrz 2020, 21:59

Sprawa jest zamknięta, a decyzja nieodwołalnie zapadła. Aleje na 110s, północna część Śródmieścia na 120s, Ochota też pewnie na 120s, Marszałkowska na 110s. Tramwaje wszędzie będą śmigać. Nie widzę żadnego powodu, by nie były najszybsze w całej Polsce, o ile plan wdrażania priorytetów nie zostanie zablokowany przez np. ZTM.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 01 paź 2020, 8:38

Przepraszam za pytanie, ale jako niefachowiec - co oznacza to 110 s/120s? Długość fazy dla każdego kierunku?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 paź 2020, 8:46

Długość całego cyklu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 paź 2020, 14:54

Czyli czas od rozpoczęcia dowolnej fazy do kolejnego rozpoczęcia tej samej fazy, w kolejnym cyklu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 01 paź 2020, 23:35

Jarek pisze:
30 wrz 2020, 21:59
Sprawa jest zamknięta, a decyzja nieodwołalnie zapadła. Aleje na 110s, północna część Śródmieścia na 120s, Ochota też pewnie na 120s, Marszałkowska na 110s. Tramwaje wszędzie będą śmigać. Nie widzę żadnego powodu, by nie były najszybsze w całej Polsce, o ile plan wdrażania priorytetów nie zostanie zablokowany przez np. ZTM.
Czyli węzły graniczne to pl. Zawiszy (120s na węźle), Rondo ONZ (120s) i pl. Bankowy (110s? 120s?) ?
A prawy brzeg Wisły - dopasowany do Alej?
BTW - jaka jest długość cyklu dla Ronda Babka?

No i najważniejsze pytanie. Zakładając przeciętny opór materii - kiedy można się spodziewać zrealizowania planu wdrażania priorytetów (czyli - docelowego układu priorytetów)?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 02 paź 2020, 0:14

Wszystko da się w 2021, o ile ZTM nie będzie wsadzał kija w szprychy, pisząc nam negatywne opinie do projektów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 paź 2020, 7:34

Na pewno 2021 na wszystko nie jest realny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 paź 2020, 9:24

Jarek pisze:
02 paź 2020, 0:14
Wszystko da się w 2021, o ile ZTM nie będzie wsadzał kija w szprychy, pisząc nam negatywne opinie do projektów.
person pisze:
01 paź 2020, 10:35
Jarek pisze:
01 paź 2020, 0:39
Gdyby nie opinie ZTM, mielibyśmy więcej priorytetów niż obecnie.
Jakie to są np. opinie? Co przeszkadza?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 02 paź 2020, 22:10

Jakie? Negatywne. Że koordynacja jest be albo nie ma priorytetu dla autobusów, choć i tak detekcji nie ma.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 03 paź 2020, 11:32

Jarek pisze:
02 paź 2020, 22:10
Jakie? Negatywne. Że koordynacja jest be albo nie ma priorytetu dla autobusów, choć i tak detekcji nie ma.
A z tą detekcją to byłby aż taki problem? W tej chwili z tego co kojarzę to wszystkie autobusy mają GPS i chyba wszystkie zgłaszają się do ZTM-u.
Pytanie czy priorytet dla autobusów sam w sobie nie zabiłby wszystkich zysków dla tramwajów?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 03 paź 2020, 11:45

Priorytet dla autobusów jest wskazany, ale trzeba go robić dobrze, a nie stosując błędne metody.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 03 paź 2020, 14:30

Czyli w sumie jak?

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 04 paź 2020, 18:18

Dzisiaj prawie za każdym razem 2 stawała przed śreniawitów w kierunku nowodworów.

ODPOWIEDZ