Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Krzysztof_J
Posty: 244
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Re: Priorytety dla tramwajów

Post autor: Krzysztof_J » 29 lip 2022, 1:08

Glonojad pisze:
28 lip 2022, 19:42
Przy priorytecie to przystanek na żądanie na wlocie jest w ogóle mocno problematyczny, bo trzeba jednocześnie zapewnić przejazd bez zatrzymania oraz z atrzymaniem i obsługą.
Dlatego nie powinno być przystanków na żądanie przed światłami.
Glonojad pisze:
28 lip 2022, 19:42
Plus tramwaje wyprzedzać się nie mogą, więc poszaleć z rozkładami jazdy przystanki NŻ nie pozwolą - a wygenerują problemy na następnym skrzyżowaniu, jak tramwaj będzie zrzucał fazy.
A po co miałyby się wyprzedzać? W przypadku tramwajów nie ma linii przyspieszonych ani ekspresowych, nie wydaje mi się też, żeby było dużo sytuacji, że pierwszy tramwaj staje, a jadący za nim mógłby przejechać bez zatrzymania, gdyż w miejscach gdzie są potencjalne przystanki mogące nadawać się na NŻ z reguły nie kursuje zbyt wiele linii, więc szanse spotkania się dwóch tramwajów są raczej nikłe.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lip 2022, 8:46

Nie zmienia to faktu, że albo rozkład jazdy ułożysz na przystanki obsługiwane - i tramwaj będzie w części przypadków wytracał czas, kosztem innych użytkowników ruchu - albo na brak przystanków, zakładając jazdę w spóźnieniu i konieczność wyrównywania na pętli (więc oszczędności czasowe będą pozorne).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 637
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 lip 2022, 9:19

Myślę, że trochę na siłę doszukujecie się problemów. Tu przecież nie chodzi o NŻ na głównych ciągach, gdzie jest tramwaj co 1-2 minuty i jednocześnie liczne sygnalizacje świetlne (często z priorytetami), tylko właśnie na trasach typu 20 na Boernerowo, Jagiellońska, Annopol czy końcowy odcinek na Okęcie.
Lepiej oczywiście w rozkładach obciąć parę minut i dodać na pętli, a oszczędność będzie też w energii (brak hamowania i ruszania), nie tylko w czasie przejazdu.
Łukasz pisze:
28 lip 2022, 19:52
Przecież ile to FSO? Rok? Dwa? Kilka? Centra Handlowe już powstają, zaraz będą bloki, jest uczelnia, są baseny.
Jagiellońska faktycznie może wkrótce się zmienić, ale już Annopol czy Okęcie to raczej pozostaną przemysłowo-usługowe.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7477
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 lip 2022, 9:46

mb112 pisze:
29 lip 2022, 9:19
Łukasz pisze:
28 lip 2022, 19:52
Przecież ile to FSO? Rok? Dwa? Kilka? Centra Handlowe już powstają, zaraz będą bloki, jest uczelnia, są baseny.
Jagiellońska faktycznie może wkrótce się zmienić, ale już Annopol czy Okęcie to raczej pozostaną przemysłowo-usługowe.
https://asbud.com/aktualnosci/nowa-praga/
https://architektura.um.warszawa.pl/-/m ... zeran-fso-

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26577
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 02 sie 2022, 9:43

mb112 pisze:
29 lip 2022, 9:19
Łukasz pisze:
28 lip 2022, 19:52
Przecież ile to FSO? Rok? Dwa? Kilka? Centra Handlowe już powstają, zaraz będą bloki, jest uczelnia, są baseny.
Jagiellońska faktycznie może wkrótce się zmienić, ale już Annopol czy Okęcie to raczej pozostaną przemysłowo-usługowe.
Okęcie to inna bajka, bo OOU, ale na Annopol mieszkaniówka powoli już swoje wypustki wypustkuje (Nova Sfera) i, biorąc pod uwagę lokalizację, pewnie będzie chciała to uczynić w sposób bardziej zdecydowany. Teren z dostępem do obwodnicy, kolei, metra i tramwaju, położony w linii prostej bliżej umownego centrum miasta niż Ursynów, jest raczej zbyt cenny aby w nieskończoność lać tam asfalt.
So long and thanks for all the fish

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 616
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 02 sie 2022, 18:59

Od (co najmniej) kilku dni w szczycie popołudniowym tramwaje regularnie stoją na al. Niepodległości przed Batorego w kierunku Służewca.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sie 2022, 19:59

Batorego wróciło do stałoczasówki na razie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 9179
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sie 2022, 17:29

Glonojad pisze:Batorego wróciło do stałoczasówki na razie.
Gdyż gdyż gdyż?
ŁK

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1466
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 21 sie 2022, 15:48

Właśnie w ramach priorytetu zatrzymałem się na WSZYSTKICH światłach od pl. Konstytucji do Centrum. Brawo.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2022, 16:12

Ciekawe, biorąc pod uwagę, że w tym kierunku to akurat koordynacja jest na sztywno.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 9179
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 sie 2022, 21:10

Wczoraj moja 17 została beneficjentem dodatkowego otwarcia przy GUS. Ciekawe, bo w te stronę to chyba miała być wiązka, ale może za szybko z poprzednich, wiec fajnie, że jest. Potem zielono aż do samego Sluzewca, nawet Batorego (tu już wrócił priorytet czy przypadek?).

Ogólnie 2-3 minuty wieczorem w DS od Centralnego do zdjęcia na spokoju, bo podobnie było 15 sierpnia (wczoraj było nadrabianie -2 z Centrala, 15 sierpnia odstawanie, bo jeździło się z Ratuszowej).
ŁK

Krzysztof_J
Posty: 244
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 23 sie 2022, 18:00

Dzisiejsze obserwacje podczas jazdy tramwajem Marszałkowską i Puławską kier. Wyścigi po 13:30.
- przyst. Królewska, Hoża, pl. Unii Lubelskiej, M. Wilanowska - nie zdążył przejechać na drugiego
- nowe przejście przed r. Dmowskiego - na kocich oczach
- stawał na światłach: Hoża, Waryńskiego, Rakowiecka, Madalińskiego, Dąbrowskiego, Dolna/Racławicka, Malczewskiego, al. Wilanowska (czyli na większości świateł na tym odcinku).

Czy tam jest jakikolwiek priorytet?

Paweł D.
Posty: 4682
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 sie 2022, 18:15

Że Puławska to jakieś losowe przejazdy, to pisałem nie raz, ale Hoża wymagała odstania chwili, więc dziwne, że drugi nie zdążył....

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7477
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 sie 2022, 10:02

Tramwaje były punktualne, czy opóźnione?

Krzysztof_J
Posty: 244
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 25 sie 2022, 1:21

person pisze:
24 sie 2022, 10:02
Tramwaje były punktualne, czy opóźnione?
nie zwracałem dokładnie uwagi na całej trasie, ale na placu Grunwaldzkim i potem na kilku przystankach z tablicami był punktualnie. I na pewno nie wyglądało to na próbę wytracenia czasu.

ODPOWIEDZ