To kto ma w tym mieście sprzyjać priorytetowi komunikacji miejskiej??
Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
A czy powtórki świateł (ogródki bemowo najlepszym przykładem) mogą być takie, żeby nie lecieć do ogranicznika prędkości i wpadać na kocie?
ZTM teraz chciałby, żebym im projektował priorytet dla autobusów, pomimo iż nie ma zapewnionej żadnej detekcji do tego (żadnych standardów, specyfikacji - nic). Zaproponowałem pilotażowe projekty na prostych skrzyżowaniach, na których kursują same autobusy. Zostałem olany. ZTM woli mega-niewyobrażalnie-niewiarygodnie trudne skrzyżowania typu Andersa/Stawki, żeby równocześnie dawać priorytet dla tramwajów i autobusów. Skutkiem tego są duże opóźnienia we wdrożeniach.
Dopracowałem modele matematyczne, by być przygotowanym na takie scenariusze, gdzie na skrzyżowaniu równocześnie obsługuje się tramwaje i autobusy. Z praktycznego doświadczenia mogę powiedzieć, że jednak się to nie uda. Nie zaczyna się wdrożeń od przypadków bardzo trudnych, tylko od najprostszych. Potem krok po kroku dochodzi się do coraz bardziej ambitnych zadań. Trzeba rozwiązać kilka problemów związanych choćby z estymacją wpływu kolejki na czas dojazdu autobusu do linii zatrzymania.
W każdym razie na chwilę obecną ZTM stwarza największe zagrożenie dla skutecznego wdrażania priorytetów dla tramwajów w mieście.
Dopracowałem modele matematyczne, by być przygotowanym na takie scenariusze, gdzie na skrzyżowaniu równocześnie obsługuje się tramwaje i autobusy. Z praktycznego doświadczenia mogę powiedzieć, że jednak się to nie uda. Nie zaczyna się wdrożeń od przypadków bardzo trudnych, tylko od najprostszych. Potem krok po kroku dochodzi się do coraz bardziej ambitnych zadań. Trzeba rozwiązać kilka problemów związanych choćby z estymacją wpływu kolejki na czas dojazdu autobusu do linii zatrzymania.
W każdym razie na chwilę obecną ZTM stwarza największe zagrożenie dla skutecznego wdrażania priorytetów dla tramwajów w mieście.
A i jeszcze drżyjcie o priorytety na Bródnie. Przy okazji budowy metra z dnia na dzień uwalono priorytety na Wolskiej, więc tam może być powtórka. Wszystko koordynuje ZTM, zapewne ci sami ludzie, więc taki scenariusz jest niestety realny.
Odnośnie Bródna priorytet miał zostać, ale czytając to co piszesz to obawiam się, że wraz z ogrodzeniem Bródna zielonymi płytami priorytet zniknie by nie korkować poprzecznych ulic.
Priorytet nie korkuje niczego. Jeśli zostanie uwaliny, to tylko z powodu, że nikomu się nie zachce robić algorytmów do czasówek.
A jest w jakichś planach priorytet w dół od ONZ do Metra Pole Mokotowskie oraz jakiś priorytet od Rakowieckiej do Centrum na Puławska-Marszałkowska?Wkrótce na zielonej fali pojedziecie od ONZtu do Stawek,
-
- Posty: 5804
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Od ONZ do Stawek jedzie się normalnie, chyba że 10 zaśpi na Feminie.
miłośnik 13N
Od Centralnego do Biblioteki Narodowej też nie można narzekać chyba, że 10 się trafi bo wtedy obowiązkowy postój przed Gusem. Dalej już postój przy Batorego i przed Rakowiecką ale tu w międzyszczycie jest w miarę dobrze ale w szczycie światło zapala się w momencie wjazdu na przystanek i jak mało ludzi to się przejedzie ale w szczycie raczej pusto jest rzadko.
10 to chyba nie przed Gusem, tylko Nowowiejską.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Za to Okopowa od ronda Babka bije wszelkie standardy...
10 skręca przy Nowowiejskiej, a wtedy nie zdążasz na światło przy GUSieKwZ pisze:10 to chyba nie przed Gusem, tylko Nowowiejską.
ŁK
Priorytet na Bródnie zostanie. Przypilnowaliśmy wykonawcę i wszystko powinno być ok. Po świętach wraca priorytet przy Dźwigowej, a ja się biorę za Okopową. W przyszłym roku powinno być dużo wdrożeń.
Czy Łukasz przestudiował lekturę?
Czy Łukasz przestudiował lekturę?
Za to na Puławskiej od Pl. Unii Lubelskiej do Rakowieckiej znów kwitnie się w tramwaju na czerwonym w 2 miejscach