Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 gru 2018, 22:09

Jarek pisze:
09 gru 2018, 21:53
ZTM wprawdzie to negatywnie po złośliwości zaopiniował, jak to robi raz za razem,
To kto ma w tym mieście sprzyjać priorytetowi komunikacji miejskiej?? :roll: :evil:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10553
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 gru 2018, 22:20

Chyba miało być D jednak.
ŁK

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 10 gru 2018, 10:53

A czy powtórki świateł (ogródki bemowo najlepszym przykładem) mogą być takie, żeby nie lecieć do ogranicznika prędkości i wpadać na kocie?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 10 gru 2018, 11:56

ZTM teraz chciałby, żebym im projektował priorytet dla autobusów, pomimo iż nie ma zapewnionej żadnej detekcji do tego (żadnych standardów, specyfikacji - nic). Zaproponowałem pilotażowe projekty na prostych skrzyżowaniach, na których kursują same autobusy. Zostałem olany. ZTM woli mega-niewyobrażalnie-niewiarygodnie trudne skrzyżowania typu Andersa/Stawki, żeby równocześnie dawać priorytet dla tramwajów i autobusów. Skutkiem tego są duże opóźnienia we wdrożeniach.
Dopracowałem modele matematyczne, by być przygotowanym na takie scenariusze, gdzie na skrzyżowaniu równocześnie obsługuje się tramwaje i autobusy. Z praktycznego doświadczenia mogę powiedzieć, że jednak się to nie uda. Nie zaczyna się wdrożeń od przypadków bardzo trudnych, tylko od najprostszych. Potem krok po kroku dochodzi się do coraz bardziej ambitnych zadań. Trzeba rozwiązać kilka problemów związanych choćby z estymacją wpływu kolejki na czas dojazdu autobusu do linii zatrzymania.
W każdym razie na chwilę obecną ZTM stwarza największe zagrożenie dla skutecznego wdrażania priorytetów dla tramwajów w mieście.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 10 gru 2018, 11:57

A i jeszcze drżyjcie o priorytety na Bródnie. Przy okazji budowy metra z dnia na dzień uwalono priorytety na Wolskiej, więc tam może być powtórka. Wszystko koordynuje ZTM, zapewne ci sami ludzie, więc taki scenariusz jest niestety realny.

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 gru 2018, 22:02

Odnośnie Bródna priorytet miał zostać, ale czytając to co piszesz to obawiam się, że wraz z ogrodzeniem Bródna zielonymi płytami priorytet zniknie by nie korkować poprzecznych ulic.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 10 gru 2018, 23:16

Priorytet nie korkuje niczego. Jeśli zostanie uwaliny, to tylko z powodu, że nikomu się nie zachce robić algorytmów do czasówek.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 11 gru 2018, 10:50

Wkrótce na zielonej fali pojedziecie od ONZtu do Stawek,
A jest w jakichś planach priorytet w dół od ONZ do Metra Pole Mokotowskie oraz jakiś priorytet od Rakowieckiej do Centrum na Puławska-Marszałkowska?

Stary Pingwin
Posty: 5804
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 gru 2018, 20:09

Od ONZ do Stawek jedzie się normalnie, chyba że 10 zaśpi na Feminie.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 11 gru 2018, 20:57

Od Centralnego do Biblioteki Narodowej też nie można narzekać chyba, że 10 się trafi bo wtedy obowiązkowy postój przed Gusem. Dalej już postój przy Batorego i przed Rakowiecką ale tu w międzyszczycie jest w miarę dobrze ale w szczycie światło zapala się w momencie wjazdu na przystanek i jak mało ludzi to się przejedzie ale w szczycie raczej pusto jest rzadko.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2018, 21:49

10 to chyba nie przed Gusem, tylko Nowowiejską.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 11 gru 2018, 21:57

Za to Okopowa od ronda Babka bije wszelkie standardy...

Łukasz
Posty: 10553
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 gru 2018, 21:58

KwZ pisze:10 to chyba nie przed Gusem, tylko Nowowiejską.
10 skręca przy Nowowiejskiej, a wtedy nie zdążasz na światło przy GUSie
ŁK

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 15 gru 2018, 22:34

Priorytet na Bródnie zostanie. Przypilnowaliśmy wykonawcę i wszystko powinno być ok. Po świętach wraca priorytet przy Dźwigowej, a ja się biorę za Okopową. W przyszłym roku powinno być dużo wdrożeń.

Czy Łukasz przestudiował lekturę?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 16 gru 2018, 1:41

Za to na Puławskiej od Pl. Unii Lubelskiej do Rakowieckiej znów kwitnie się w tramwaju na czerwonym w 2 miejscach

ODPOWIEDZ